Урок-гра "Розв’язування рівнянь, у яких один із компонентів – вираз зі змінною.. Детективи" для 3 класу

Про матеріал
Тема: Розв’язування рівнянь, у яких один із компонентів – вираз зі змінною. Мета: удосконалювати обчислювальні навички додавання та віднімання з переходом через десяток, табличного множення та ділення, актуалізувати вміння розв’язувати прості та складені рівняння, формувати вміння розв’язувати рівняння, в яких один із компонентів подано числовим виразом за алгоритмом, розв’язувати задачі на знаходження цілого, частини від числа, розвивати мислення, увагу, пам’ять, формувати пізнавальні інтереси, виховувати зацікавленість до предмету.
Перегляд файлу

Тема:  Розвязування рівнянь, у яких один із компонентів – вираз зі змінною.

Мета: удосконалювати обчислювальні навички додавання та віднімання з переходом через десяток, табличного множення та ділення, актуалізувати вміння розв’язувати прості та складені рівняння, формувати вміння розв’язувати рівняння, в яких один із компонентів подано числовим виразом за алгоритмом, розв’язувати задачі на знаходження цілого, частини від числа, розвивати мислення, увагу, пам’ять, формувати пізнавальні інтереси, виховувати зацікавленість до предмету.

Хід уроку

Організаційний момент. Психологічне налаштування на урок.

 Вправа «Покажіть».

  • Помахайте лівою рукою дівчата, правою хлопці.
  • Покажіть у кого гарний настрій.

Мотивація навчальної діяльності.

  • Впродовж 2 днів до нас  приходила цариця Математики та грала з вами у цікаві математичні ігри. Але сьогодні вона зранку прислала мені на пошту письмо.
  • Давайте дізнаємось, що ж сталося?

« Доброго дня, любі друзі ! З вчора у моїй країні відбуваються дивні події: зникають числа, не розв’язуються задачі та рівняння, математичні загадки оплутують усе місто. Допоможіть, мені повернути математичний порядок та дізнатися, хто ж накоїв безлад».

  • Допоможемо?
  • Для того, щоб допомогти треба провести власне математичне дослідження. Я пропоную вам у нашому класі влаштувати детективне агентство.
  • Хто такий детектив?
  • Якими якостями має володіти детектив?
  • Саме ці якості сьогодні знадобляться нам на уроці.

Актуалізація опорних знань

  • Діти збираються у групу. Кожен учасник оримує картку з рівнянням. Діти мовчки мають зібрати команду з однаковими відповідями, обчислюючи рівняння усіх учасників гри.
  • На зворотній стороні карток написані букви за кольорами.
  • Розташуйте їх за кольорами райдуги та дізнайтесь назву нашого агенства.
  • Назва нашого агентства «Рівняння».

 

Повідомлення теми та мети уроку

  • Діти, а чи знаєте ви, що таке рівняння?
  • Які види рівнянь ви вмієте розв’язувати?
  • Сьогодні ми з вами закріпимо ці вміння та ознайомимося з алгоритмом розв’язування рівнянь, у яких один із компонентів – вираз зі змінною.

 

Вивчення нового матеріалу

  • З чого детективи починають дослідження будь-якої справи?
  • З опитування людини, яка звернулася, чи підозрює вона когось?
  • Давайте дізнаємось у королеви Математики, чи має вона когось на підозрі?
  • Жителі країни математики чули шум у багатоповерховому будинку. Вони записали  номери квартир, але з їх записів зникли цифри, давайте їм допоможемо відновити записи та дізнатися їмя підозрюючих.

 

Парна робота. Вправа  з прищіпками.

С. 92 № 1.

- Розв’яжіть рівняння, позначаючи відповіді прищіпками.

3 дитини біля дошки.

- Підозрюючі – Баба-Яга, Горинич та Кощій.

 

Ознайомлення з алгоритмом розв’язування рівняння

  • І так підозрюючи є, що ж тепер робити?
  • Але наші герої відмовляються з нами розмовляти, поки ми не виконаємо їхні завдання.

 

С. 92 № 2.

Перше рівняння розв’язують разом з учителем.

  • Чи можемо ми розв’язати 2 рівняння.
  • Попросимо допомоги у цариці Математики.
  • І так розберемо рівняння за алгоритмом.

 

Фізкультхвилинка на уважність.

 

Закріплення вивченого матеріалу

  • І так,  у нас є 3 підозрюючи. Але кожен з них стверджує, що це не він. Зараз ми будемо перевіряти їх на детекторі обману. 

 

Групова робота.

- Вам необхідно виявити за шкалою, рівень правди у словах  кожного героя.

С. 93 № 3.

6 груп розв’язують рівняння.

Той, у кого буде більший рівень на детекторі, точно обманює.

 

  • У баби – Яги та Горинича однаковий рівень, отже це точно не Кощей.

 

Розв’язування задачі.

  • Як же нам розібратися хто навів безлад у країні Математики?
  • Поки ми допитували героїв жителі країни нам допомагали та зібрали уліки.
  • І ось які нам надіслали данні.
  • Ми знайшли 32 доказів по скоєному злочину. 1\4 частина вказує на Бабу-Ягу. Скільки доказів вказують на Горинича?

Підсумок

  • Отже, ми з вами розплутали цю справу. Вітаю вас юні детективи!
  • Чи сподобався вам урок?
  • Що ми можемо сказати Гориничу?
  • Будьте уважні до своїх думок – вони початок вчинків.

Оцінювання

  • Оцініть свою роботу на уроці на картках само оцінювання за допомогою зірочок. Якщо все було зрозуміло – зафарбуйте 3 зірочки. Якщо були легкі затруднення 2. Якщо матеріал важкий та незрозумілий – 1.
docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
12 березня 2020
Переглядів
1267
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку