Урок-гра у 5-му класі. "Дії з натуральними числами."

Про матеріал
Тема уроку: Дії з натуральними числами. Мета: систематизувати і узагальнювати знання учнів із теми дії з натуральними числами; формувати вміння застосовувати набуті знання до розв’язування завдань різних типів складності; сприяти формуванню та розвитку інтелектуальних і творчих здібностей учнів.
Перегляд файлу

Урок-гра у 5-му класі

 

Підготували: Несух Олена Юріївна

                                                                                                                                                                Габор Ольга Іванівна

                                                                                                                                                                      Вчителі математики

 

 

Тема уроку: Дії з натуральними числами.

 

Мета:  систематизувати і узагальнювати знання учнів із теми дії з натуральними числами; формувати вміння застосовувати набуті знання до розв’язування завдань різних типів складності; сприяти формуванню та розвитку інтелектуальних і творчих здібностей учнів.

 

Виховна мета: згуртувати колектив.

 

Обладнання: мультимедійний проектор, номерки, картки і таблиці із завданнями, малюнки до задач (ягідки у полі, зайчик).

 

Арифметика – це мудрість лічби. Без цієї мудрості а ні філософа, ні лікаря не може бути.

Л.П. Магницький

 

          Крім математики,не існує іншої надійної галузі знань, за винятком тієї, що виводиться з математики.

Роберт Рекорд

 

imageНапередодні вчитель 5-А дав назву команді «Цифр», а вчитель 5-Б класу – команда «Нулів». Кожна команда вибрала капітана. Капітан разом із вченими своєї команди готуються до гри: повторяють теми: «Додавання і віднімання натуральних чисел»; «Порівняння натуральних чисел»; «Рівняння».  

 

Хід уроку:

 

У-1

Доброго дня Вам, друзі щирі, Хай живеться Вам у мирі.

Не минайте нашого класу, 

Бо у нас обчислень багато!

 

У-2 

Відомо усім, тут відсутні секрети –  У школі різні вивчають предмети.

 

У-3

Наук у нас різних вивчають багато. Яку ж з них ми будемо нині вітати?

 

 

У-4

Тобі, математико, наші вітання. Це ж ти нас зібрала усіх на змагання.

 

У-5 Сучасну і давню науку чудову. Сьогодні у дії побачимо знову.

 

У-6

Чекають тут різні на нас запитання –  І хитрі задачі, й цікаві завдання.

 

У-7

Питання серйозні та є й жартівливі. Тож будьмо уважні і будьмо кмітливі.

 

У-8

Ми покажемо, що ми вміємо! Хай диву дається весь світ, До змагання готувались. Ми увесь минулий рік.

 

У-9

Ми змагання починаємо 

Присутніх всіх вітаємо Дві команди на наше прохання У класі приймають вітання.

 

Учитель: –  Слово має команда «Цифра».

 

Капітан команди: –  Наш девіз: «Нас лиш десяток, та дарма,

Всі знають, що без цифр числа нема! »

 

У-10

Дружно привітаємось, Дорогий супернику.

Хочемо, щоб суперник наш

Другом був завжди для нас.

 

У-11

Журі Ви наше компетентне!

Та хто ж не любить презенти? А якщо в рух підуть «зелененькі», То Ви вже наші, журі дорогеньке!

 

(Дарують журі цифри, вирізані із зеленого картону).

 

Учитель: – Слово має команда «Нуль».

Капітан команди: – Наш девіз:

«Нуль серед чисел не король,

Але в обчисленнях велика його роль».

 

У-12

Бажаємо «Цифрі» в фіналі Одержати срібні медалі! Ми скромні діти, не прості, Собі бажаємо золоті.

 

У-13

Повага Вам, судді. Честь, шана, журі!

Та тільки суворо Ви нас не судіть! Щоб краще Ви все помічали, Даруємо з нулів окуляри!

 

(Дарують журі окуляри, зроблені з нулів і вирізані з кольорового паперу).

 

Учитель: – Дітки, а чи любите Ви казочки? Пропоную вам послухати казку про Одиничку та Нуль.

 

(Розповідають учні.)

 

                    imageДесь-колись в чудовій країні Математика жили числа. Більшість із них вважала, що Нуль не означає нічого. А дехто сумнівався, чи взагалі він є числом. Дуже вже він був дивний: не входив ні до товариства Додатніх Чисел, ні до товариства Від’ємних, а сам створив своє. Коли він додався до якогось числа чи віднімався від якогось, то нічого не змінювалося. Але якщо попадав серед Чисел множником, то все зводив нанівець і брав усю відповідальність за добуток на себе. Коли ж хтось спробував на нього поділити, то зовсім заплутувався і приходив до висновку, що така його дія не має сенсу.  І от зустрів якось Нуль Одиницю. Та й почали вони сперечатися – хто важливіший? Одиниця каже, що вона важливіша, а Нуль – що він.

                    Що ти вартий, каже Одиниця. – Ти ж нічого. Розумієш – нічого, нічогісінько ти не значиш!

                    Ти не права, – суперечить Нулик. – Як я стану за тобою, то ти збільшишся у десять разів. А як я стану спереду та ще й покличу Кому на допомогу і поставлю її між нами – то ти станеш у десять разів менша. А подумай, що буде, коли ще й мої братики Нулики до нас приєднаються!

Задумалась Одиниця, та й вирішила, що Нулик нічого не значить, коли один. А разом з іншими і Нуль – сила!

 

У-14

Кожному, хто вміє Від життя не відставать, Звичайно знадобиться. Уміння рахувать!

 

Учитель: – Розпочинаємо перший конкурс на порівняння чисел, і назвемо результат за допомогою знаків > та < . Від кожної команди запрошується по одному учаснику. Кожне правильно виконане завдання оцінюється в один бал. Додатковим балом нагороджується учень, який швидше і правильно виконає завдання. У разі не правильної відповіді – нуль балів.

 

Завдання І (учні виконують одночасно):

 

а) 753 і 735                                              а) 846 і 864

б) 5 743 001 і 5 743 010                            б) 1 000 009 і 1 001 000

в) 6 73* і 7 ***                                         в) 589* і 7***

 

У-15

Гості, хлопці та дівчата!

У нас сьогодні усного рахунку свято!

Зараз будемо віднімати, 

Спосіб «доповнення»

Пропоную застосувати.

 

Учитель: – Для виконання прикладів на використання переставної та сполучної властивості додавання до дошки запрошуються по одному учню від кожної команди. Оцінювання аналогічне до попереднього завдання.

 

Завдання ІІ (учні виконують одночасно):

 

                                                                          а) 502 + 8 973 + 1 498                                 а) 408 +

image1 757 + 3 042

                                                                          б) (215 + 818) + 785                                       б) (146 +

322) + 178

 

 

У-16

Ой, учімося, діти любі, Хоч ми ще маленькі. Бо обчислень нині люди Дуже всі бідненькі.

 

Учитель: – Для виконання третього завдання запрошую по одному представнику з кожної команди. Потрібно, сказати скільки чисел стоїть у натуральному ряді між числами.

 

Завдання ІІІ (учні виконують одночасно):

а) 6 і 24                                           б) 18 і 81

в) 29 і 111

 

Учитель: – Поки журі підбиває підсумки трьох проведених завдань, ми з Вами розв’яжемо декілька віршованих задач.

 

Задача 1:

Ось 5 ягідок у траві (показуються на малюнку). З’їж одну і буде не 2, а …(чотири). 

 

Задача 2:

Любить зайченя стрибать (показуються на малюнку). Бо у нього лап аж не 5, а … (чотири).

 

Задача 3:

Думає вправно твоя голова 5+1 ти отримуєш не 2, а …(шість).

 

Учитель: – Ми вміємо додавати і віднімати натуральні числа і наступною дією яка в нас буде? Правильно, множити. Ми повинні повторити з Вами множення чисел (наперед навчені два учні запрошуються до дошки). Зараз до дошки запрошуються два хлопчики, які усно виконують множення двоцифрових чисел. На дошці заготовлені вправи і цифри десятків і одиниць виділені окремими кольорами:

 

73*77=5621                                             37*77=2849

65*65=4225                                             45*65=2925

34*36=1224                                             83*23=1909

52*58=3016                                             78*38=2964

81*89=7209                                             96*16=1536

 

Учитель повідомляє цікаві факти про обчислення і оббивачів:

          Уже за життя його заслужено називали королем математики. Цей відомий німецький математик довів основну теорему алгебри, розробив метод обчислення орбіт планет. Саме він розрахував день Великодня, яким є перехідним святом. Коли йому не було й трьох років, він зацікавився обчисленням батька, що розраховувався з робітниками, і на слух знайшов

imageпомилку в платіжній відомості, у першому класі він знайшов суму всіх чисел від 1 до 100 за дві хвилини. Це Карл Гаус.

 

У-17

Встигли дещо показати

Час уже відпочивати Ми обчислень не забудемо Бо вони корисні людям.

 

Учитель: – Для відпочинку пропоную гру:

«Хто перший скаже сто».

          Двоє учнів по одному з команди по черзі називають число менше за 10 і додають їх називаючи суму. Виграє той хто перший скаже 100.

           

Учитель: – А зараз наступне четверте завдання: підбери корені до рівнянь.

 

Завдання ІV (учні виконують одночасно):

 

а) 2014 + 𝑥 = 2014 − 𝑥                                 a) 2014 ∙ 𝑥 = 0

б) 𝑥:𝑥 = 𝑥 ∙ 𝑥                                                б) 𝑥 − 𝑥 = 𝑥 ∙ 𝑥

 

Учитель: – І на завершення завдання V: відновити пропущені замість квадратика  числа.

 

Завдання V (учні виконують одночасно):

 

5⎕3⎕7⎕ +

⎕2⎕4⎕9

image 

1000000

 

 

У-18

Учитель, лікар, науковець,

Банкір, письменник і шахтар – Всі називають головною Одну професію – школяр. 

 

У-19

Бо всім відомо, що без школи,

Без знань, що мусиш там набуть,  Не станеш у житті ніколи,

Тим, ким в дитинстві мрієш буть.

 

Учитель: – Поки журі підбиває підсумки п’яти завдань, ми проведемо розминку. По черзі ставимо питання кожній з команд. Правильна відповідь оцінюється одним балом. Якщо команда відповідає не вірно, або не знає відповіді на запитання, то воно переходить іншій команді.

 

 

1.      У кошику лежать 5 яблук. Чи можна поділити їх порівну між 5 товаришами так, щоб одне яблуко залишилося в кошику? (Можна. Одному з товаришів дають яблуко з кошиком.)

2.      Від трицифрового числа відняли двоцифрове число і дістали одноцифрове. Назвати ці числа. (100-99).

3.      Одна сім’я має 5 синів, у кожного сина є сестра. Скільки дітей у сім’ї? (6).

4.      Скільки кінців у чотирьох палок? (8).

5.      На яке дерево сяде ворона під час зливи? (мокре).

6.      Одна людина купила три кози. Та заплатила 3 гривні. По чому пішла кожна коза? (по дорозі).

7.      Число 66 вмить збільшити на половину цього числа. (перевернути число, отримаємо 99).

8.      imageДо Айболита прийшли тварини: усі, крім двох – собаки; усі крім двох – коні; усі крім двох – папуги. Скільки всього тварин? (3 – кінь, папуга і собака).

 

 

У-20

За хвилиною хвилина, 

Гра пройшла неначе мить, Окажіть мерщій рахунок, Хто сьогодні переміг?

 

(Журі оголошує результати.)

 

Учитель підбиває підсумок проведеної гри:

 

Усі команди добре грали

Хоч без досвіду гравці Відповіді показали

Що всі учні молодці.

 

imageНагородження переможців та учасників гри. Команда «Нуль» нагороджується в’язкою бубликів, команда «Цифра» пакетами печива, виготовленого у вигляді цифр.

  

pdf
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
21 червня
Переглядів
91
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку