Мета.
Навчальна — повторення, узагальнення та систематизація матеріалу по вивченій темі, підготовка учнів до контрольної роботи;
Розвиваюча — розвиток і поглиблення знань та інтересу учнів до математики, розвиток уваги, пам'яті, мислення;
Виховна — виховувати інтерес до математики, згуртованість, почуття відповідальності, поваги до товаришів.
Форма проведення уроку: гра «Щасливий випадок».
Обладнання: висловлювання, малюнки, картки із завдання
«Узагальнюючий урок-гра «Щасливий випадок по темі Раціональні числа та дії над ними »»
Мета.
Навчальна — повторення, узагальнення та систематизація матеріалу по вивченій темі, підготовка учнів до контрольної роботи;
Розвиваюча — розвиток і поглиблення знань та інтересу учнів до математики, розвиток уваги, пам’яті, мислення;
Виховна — виховувати інтерес до математики, згуртованість, почуття відповідальності, поваги до товаришів.
Форма проведення уроку: гра «Щасливий випадок».
Обладнання: висловлювання, малюнки, картки із завдання
Епіграф
Ширше двері відчиняйте
Розуму й кмітливості!
Всі старанність докладайте
Й максимум сміливості
І гейм «Розминка»
На дошці для кожної команди записано стільки прикладів, скільки учнів у команді (За кожний правильно розв’язаний приклад учень заробляє 1 бал)
До дошки з кожної команди виходить по одному учневі. Після того, як хтось з них розв’яже приклад, на зміну йому виходить інший член команди.
Команді, яка раніше розв’яже всі завдання, можна додатково присудити 1 бал.
Кожен наступний учень має право виправляти помилки, які були допущені його попередниками.
І команда |
І І команда |
||
|
13-20 |
|
-49: 7 |
|
-18: (-3) |
|
0,5-(-5,5) |
|
-1100: 100 |
|
15+(-26) |
|
-4,5·4 |
|
2-20 |
|
-7·0 |
|
0: (-14) |
|
-40: (-5) |
|
-2· (-4) |
|
-4- (-14) |
|
-100· (-0,1) |
ІІ гейм «Заморочки із бочки»
У торбинці (бочці) знаходяться номери завдань на обчислення значень виразів, які члени команди витягають по черзі. За правильну відповідь на кожне завдання команда отримує : 2 бали, якщо відповідає сам учень, 1 бал, якщо відповідає вся команда. Додатковий бал одержує команда, яка відповість на запитання, на яке не дала відповідь інша команда. У торбинці (бочці) є також три ЩАСЛИВИХ ВИПАДКИ, які приносять команді ще один додатковий бал.
ІІІ гейм «Ти мені, я - тобі»
Команди отримують комплект карток (4) і завдань. Розв’язуючи завдання , потрібно відмітити в картці правильну відповідь під відповідним номером завдання. Потім потрібно викласти картки у відповідному порядку (1-2-3-4, в порядку зменшення кількості правильних відповідей) і перевернувши їх, одержати малюнок.
1 |
2 |
3 |
4 |
ІV гейм (Темна конячка)(Наші гості)
V гейм. «Гонка за лідером»
1.До 7 додали 5. Як правильно записати: «одинадцять» чи «одинадцять» ? (Відповідь 12)
2.Двоє грали в шахи впродовж 4 годин. Скільки часу грав кожний? (Відповідь 4)
3.Скільки горошин може увійти у порожній стакан? (Відповідь одна)
4.Виправити допущену помилку, перемістивши тільки один сірник.
(Відповідь не один варіант)
5.Яке число ділиться без остачі на будь-яке натуральне число? (Відповідь 0)
6.Знайти суму чисел:
1000+40+1000+30+1000+20+1000+10 (Відповідь 4100)
7.Качка, стоячи на одній нозі, важить 2 кілограми. Скільки вона важить,якщо стане на обидві ноги? (Відповідь 2 кг)
8.До міста їде мотоцикліст, а йому назустріч – 2 легкових, 3 вантажних автомобілі та один велосипедист. Скільки автомобілів їде до міста? (Відповідь Жодного)
9.Звичайно місяць закінчується 30 або 31 числом. В скількох місяцях є 28 число? (Відповідь в 12)
10.На двох руках 10 пальців. Скільки пальців на 10 руках? (Відповідь 50)
11.На березі 5 гілок. На кожній гілці 5 яблук. Скільки всього яблук на березі? (Відповідь 0)
12.Подорож Кіндрата.
Йшов Кіндрат у Червоноград,
А назустріч йому 12 хлоп’ят.
У кожного хлопчика –кошик,
У кожному кошику – кішка,
У кожної кішки 12 кошенят.
У кожного кошеняти
У зубах по 4 мишеняти.
І задумався старий Кіндрат:
Хлоп’ята несуть у Червоноград?
(Відповідь Нерозумний, нерозумний Кіндрат!
Він один ішов в Червоноград.
А хлоп’ята з кошиками,
З мишенятами та кішками
Йшли на зустріч йому у Полтаву
К. Чуковський (переклад))
13.Веселі задачки( Панішева. Супутник учителя математики, сторінка 117.)
14.На листку паперу записано число 6. Не виконуючи математичних дій, збільшити його в 1,5 рази. Що для цього потрібно зробити?
15.Розв’язати анаграму і виключити зайве слово.
Дотбоук, саткач, умса, олко.
16.Гра «Задумай число».
Вчитель пропонує:
Задумати двозначне число
Збільшити його на 5
Результат збільшити в 3 рази
Результат зменшити на 15
Сказати відповідь.
Вчитель відгадує ,яке число задумав кожен учень.
В чому секрет цього фокусу?
Домашнє завдання. Спробуйте відгадати секрет цього фокусу.
Підсумки уроку,виставлення оцінок.