Урок-гра з біології для учнів 8 класу на тему "Дихальна і кровоносна система"

Про матеріал

Матеріал можна використовувати для закріплення і узагальнення знань учнів з теми "Дихальна система. Транспорт речовин", з метою узагальнення і систематизації, перевірки і контролю знань на уроках біології у 8 класі, а також під час проведення тижня біології з метою підвищення інтересу до предмету. Сценарій уроку-гри містить різнопланові завдання, що охоплює матеріал (терміни, поняття, вміння) всієї теми. У ході гри чергуються завдання, що вимагають відтворення конкретних знань , так і ті, що потребують ерудиції, логічного мислення, навичок життєвих компетентностей. Учням буде цікаво виконувати завдання, бо урок - гра передбачає змагання, позитивне суперництво, викликає бажання бути першим, кращим, переможцем.

Перегляд файлу

8 клас                                                                                 Біологія

Урок - гра « Дихальна і кровоносна системи»

Мета: закріпити основні поняття з теми «Дихальна і кровоносна системи», розвивати вміння працювати в команді, швидко і правильно відповідати на запитання, розв’язувати  головоломки, логічно мислити, проявляти ерудицію і кмітливість; виховувати інтерес до предмету.

Тип уроку: урок – гра.

Обладнання: Картки з завданнями.

Хід гри:

І. Привітання учасників, повідомлення правил гри, представлення журі

ІІ. Проведення гри

Учні об’єднуються в дві команди, обирають капітанів і назви, що пов’язані з темою, беруть участь у конкурсах.

Конкурс 1: Розминка «Хто швидше?»

Вчитель читає запитання, та команда, яка перша відповість , отримує 1 бал.

Запитання:

  1. Сукупність процесів, що забезпечують надходження в організм кисню і видалення вуглекислого газу, називається…(дихання)
  2. Що зволожує стінки носової порожнини і повітря, яке проходить через неї… (слиз)
  3. Чутливі клітини носової порожнини, що сприймають різні запахи…(нюхові   рецептори)
  4. Захисний рефлекс носової порожнини дихальної системи…(чхання)
  5. Частина дихальної системи, де перетинаються дихальні та травні шляхи…(глотка)
  6. Частина повітряносних шляхів, що бере участь у голосоутворенні… (гортань)
  7. Найбільший хрящ гортані…(щитоподібний)
  8. Дихальна трубка, що побудована з хрящових на півкілець…(трахея)
  9. Розгалуження бронхів називають…  (бронхіальним деревом)
  10. Пухирці, що густо вкриті капілярами, з яких складаються легені… (альвеоли)
  11. Одна із тканин внутрішнього рідкого середовища організму, що виконує функції гомеостазу, транспортну, захисну, терморегуляторну…(кров)
  12.  В крові можна виділити дві складові…(плазма і формені елементи)
  13. Клітини крові, здійснюють транспорт газів…(еритроцити)
  14. Стан людини, при якому вміст гемоглобіну менше норми, називається…(анемія, або недокрів’я)
  15. Білі клітини крові, що виконують захисну функцію організму, це… (лейкоцити)
  16. Захисна реакція організму, яка запобігає втратам крові при пораненнях, це…(зсідання крові)
  17. Порожнистий конусоподібний м’язовий орган, що забезпечує рух крові по судинам…(серце)
  18. Скорочення камер серця – це…(систола)
  19. Судини, по яким рухається кров від серця…(артерії)
  20. Найменші судини кровоносної системи…(капіляри)

 

Конкур 2:   «Знайди органи»

 За три хвилини знайдіть назви восьми органів дихальної  та  кровоносної систем  (назви зашифровані в горизонтальному і вертикальному напрямах). За кожну вгадану назву команда отримує 1 бал.

 

О

Т

Р

А

Х

Ю

С

Е

Л

Н

Е

Я

У

Р

Е

І

С

Г

С

Ц

Г

Е

Ш

Л

У

Е

И

Н

І

О

Д

И

Н

А

К

Т

Б

И

Х

Л

А

О

Р

О

Н

А

Т

Р

 

Відповідь: легені, серце, судини, трахея, бронхи, глотка, ніс, аорта.

 

Конкурс 3:  «Термінологічна естафета»

Учасники команд по черзі витягують картки з термінами, яким необхідно дати визначення. За правильне і повне визначення команда отримує  по 1 балу.

Терміни:

  1. Кашель – це…
  2. Спірометр – це…
  3. Інкубаційний період – це…
  4. Імунітет – це…
  5. Реципієнт – це…
  6. Перикард – це…
  7. Діастола – це…
  8. Вени – це…
  9. Аглютиногени – це…
  10. Аглютиніни – це…

 

 

Конкурс 4: «Попелюшка»

Необхідно згрупувати всі назви хвороб у дві колонки. За правильне і повне виконання команда отримує по 3 бали.

Назви хвороб:

Ларингіт, грип, гемофілія, пневмонія, аритмія, інфаркт, туберкульоз, фарингіт,ревматизм, атеросклероз, дифтерія, астма, риніт, інсульт, тромбофлебіт, гіпертонія, ангіна, анемія, варикоз.

 

Конкурс 5:  «Знайди пару»

А) Розгляньте малюнок і встановіть послідовність шляху крові по малому колу кровообігу (починаючи з цифри 1)

 

Б) Розгляньте малюнок і складіть із зазначених складових великого кола кровообігу шлях крові до моменту її переходу у вени.

За правильне виконання завдання  команди отримують по 2 бали по кожному малюнку.

 

 

 

Конкурс 6: «Вірю, не вірю»

Напишіть «так», якщо ви згодні з наведеним твердженням, або «ні», якщо ви з ним не згодні. За правильно виконане завдання команда отримує по 1 балу.

1) До системи органів дихання належать повітроносні шляхи і легені

2) Діафрагма забезпечує зміну об’єму легень

3) Ліва легеня людини складається з трьох часток

4) Бронхіт — це запалення альвеол

5) Міжреберні м’язи забезпечують зміну об’єму легень

6) Права легеня людини складається з трьох часток

7) У людей існує чотири групи крові і два типи резус-фактора

8) З правого передсердя кров надходить прямо до правого шлуночка

9) Плазма крові містить воду і розчинні органічні і неорганічні речовини

 

Конкурс 7: «Чорна скринька»

У чорній скриньці лежить предмет. Команди за допомогою загадки-підказки вгадують, який саме. Команда, яка першою вгадає, отримує 2 бали.

Підказка: Прилад, за допомогою якого вимірюють один із важливих показників роботи серцево-судинної системи. (Тонометр)

 

ІІІ. Підведення підсумків, привітання і нагородження  переможців

docx
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
24 грудня 2018
Переглядів
3145
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку