Метою уроку є ознайомити з графічним зображенням і застосуванням швів; вміння виконувати і розпізнавати шви; дотримуватись якісного виконання; закріпити вміння вибирати інструменти і пристрої для пошиття і вишивання виробів, організовувати робоче місце, відміряти і закріплювати робочу нитку без вузлика, дотримуватись правил техніки безпеки санітарно-гігієнічних вимог і під час виконання ручних робіт; розвивати навики групової роботи; виховувати старанність, охайність.
Тема: Графічне зображення швів. Технологія виготовлення (оздоблення) виробу.
Мета уроку: ознайомити з графічним зображенням і застосуванням швів; вміння виконувати і розпізнавати шви; дотримуватись якісного виконання; закріпити вміння вибирати інструменти і пристрої для пошиття і вишивання виробів, організовувати робоче місце, відміряти і закріплювати робочу нитку без вузлика, дотримуватись правил техніки безпеки санітарно-гігієнічних вимог і під час виконання ручних робіт; розвивати навики групової роботи; виховувати старанність, охайність.
Обладнання: навчальні посібники, роботи дітей.
Тип уроку: комбінований.
Міжпредметні зв’язки: українська мова, українознавство, географія,геометрія.
Хід уроку
І. Організаційна частина
II. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів
1. Пригадайте, що називають композицією?
2. Які композиції вам доводилось бачити у житті?
3. На яких уроках ви складали композицію?
4. Що таке ескізний малюнок?
III. Мотивація навчально-трудової діяльності
Поповнюємо колекцію швів для вишивання. Чим більше будемо знати різновидів швів, тим більше буде можливостей їх практичного застосування.
IV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку
V. Вивчення нового матеріалу
Графічні зображення (власне креслення, схеми, діаграми) виконують відповідно до правил креслення, на щільному, білому, гладкому папері чорними і чіткими лініями і штрихами, які не витираються, без розтушовування і розмальовування. Дуже часто для вишивання використовують готові візерунки з спеціальних книг, журналів або ж скопійовані з інших виробів. Якщо ви хочете вишити малюнок, який дібрали в журналі, Інтернеті, книзі з вишивання, а вас не влаштовує його розмір, ви можете змінити його збільшивши або зменшивши.
Розміри малюнків для вишивання хрестиком змінюють безпосередньо при вишиванні. Для цього потрібно взяти більшу або меншу кількість ниток тканини на одну клітинку робочого малюнка. Малюнки для вишивання вільними швами, якими вишивають по контуру малюнка (стебловим, тамбурним, гладдю), можна збільшувати або зменшувати за допомогою ксерокса чи шляхом збільшення або зменшення малюнка по клітинках.
Особливу увагу слід приділити добору кольору ниток для вишивання. Усі кольори повинні сполучатися між собою і з кольором тла – тканини. Для цього потрібно знати й брати до уваги закони кольорів.
У рукоділлі рекомендується використовувати не тільки чисті кольори спектра, але й проміжні відтінки кольорів. Такі поєднання більш м’які, спокійні, краще сприймаються.
Щоб узагальнити свої уявлення про вишивку, складемо синкан (японський вірш) про вишивку.
Алгоритм написання синкану:
1рядок – Вишивка(тема, одне слово - іменник),
2 рядок– 2 прикметника,
3 рядок – 3 дієслова,
4 рядок –фраза, що виявляє ставлення автора до теми (4 слова),
5 рядок –асоціація до теми (1 слово - іменник).
VI. Практична робота
Створення графічного зображення.
Завдання:
Скласти ескіз сорочки використовуючи:
Захистити свою роботу.
Поточний інструктаж
Заключний інструктаж
VII. Підсумок уроку
Рефлексія
Анкета для самоаналізу:
1. |
На уроці я працював |
активно/пасивно |
2. |
Своєю роботою на уроці я |
задоволений/не задоволений |
3. |
Урок мені здався |
коротким/довгим |
4. |
За урок я |
не втомився/утомився |
5. |
Мій настрій |
став кращим/став гіршим |
6. |
Матеріал уроку мені був |
зрозумілий/не зрозумілий корисний/некорисним |
7. |
Домашнє завдання мені видається |
легким/важким цікавим/не цікавим |
Заключна частина:
Виставлення оцінок за роботу на уроці;
Домашнє завдання: вивчити конспект.