Інтегрований урок з алгебри та інформатики на тему графічний метод розв'язування рівнянь. Прокладне програмне забезпечення. Програма Geogebra. Урок проводиться в кабінеті інформатики, де попередньо встановлюється програма Geogebra чи запускається онлайн версія.
Вчителі:
Ляшенко Тетяна Дмитрівна, вчитель математики,
Рохман Юлія Миколаївна, вчитель інформатики, математики.
Інтегрований урок алгебри та інформатики
Тема:. Графічний метод розв’язування рівнянь. Прикладне програмне забезпечення навчального призначення. Програма GeoGebra
Мета:
формування ключових компетентностей:
Формування предметної компетентності:
Хід уроку
І. Організація класу
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Вчитель алгебри. Сьогоднішній урок інтегрований з алгебри та інформатики. Тема уроку «Графічний метод розв’язування рівнянь. Прикладне програмне забезпечення навчального призначення. Програма GeoGebra».
Мета уроку: закріпити вміння розв’язувати рівняння виду f(x)=g(x).
Учитель інформатики. На уроці познайомимося з прикладною компютерною програмою GeoGebra та навчимося знаходити корені рівняння виду f(x)=g(x) більш точно.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Вчитель алгебри
- Що означає розв’язати рівняння?
- Що називається коренем рівняння?
- Який алгоритм розв’язування рівняння виду f(x)=g(x)?
ІІІ. Перевірка домашнього завдання
№19.21 |
№19.34 |
№19.25 |
|
1)
|
3)
|
1)
|
В.: (1;5); (-5;-1) |
Задано функцію y=f(x) графіком. Знайти корені рівняння.
1) f(x)=0
2) f(x)=1
3) f(x)=-x
4) f(x)=x
5) Скласти формулу функції прямої пропорційності, якщо її графіку належить точка А(2;7).
6) Скласти формулу функції оберненої пропорційності, якщо її графіку належить точка В(-3;12).
Учні перевіряють математичний диктант за допомогою взаємоперевірки. Виставляють оцінку в зошиті.
VІ. Виконання письмових вправ
При розвязуванні даного рівняння учні отримують наближене значення коренів ; , які не є точними. Перевірка коренів рівняння не дає також правильної відповіді. Точніші значення коренів допоможе визначити прикладна компютерна програма GeoGebra, роботі в якій, вас навчить вчитель інформатики.
VІІ. Робота в прикладній програмі GeoGebra
Вчитель інформатики.
GeoGebra – безкоштовна програма з універсальним набором функцій для повноцінного геометричного проектування. Серед основних можливостей програми можна відзначити роботу з координатною сіткою, статистичними або арифметичними операціями, таблицями тощо.
Основні особливості:
Вікно програми GeoGebra
Посібник з програми GeoGebra https://static.geogebra.org/book/intro-ru.pdf
Опис панелі інструментів
https://drive.google.com/file/d/0B5v29f_pNRDiamRJYU5rcC1QdG8/view
Онлайн версія програми https://www.geogebra.org/graphing
VІІІ. Розв’язування рівнянь графічним методом за допомогою програми GeoGebra з використанням технологічної карти
Завдання 1. Розв’язати рівняння:
1. Відкрийте програму GeoGebra за допомогою ярлика на робочому столі.
2. Ознайомтесь з інтерфейсом програми.
3. У рядок введення даних введіть функцію, складену з лівої частини рівняння у= .
Програма побудує графік рівняння – гіперболу.
4. Аналогічно побудуйте функцію, складену з правої частини рівняння:
у=4–х.
5. Виберіть на панелі інструментів Точка Перетин
6. Існує два способи побудувати точку перетину:
- виділити спочатку одну частину графіку, потім іншу, точка створиться автоматично.
- поставити мишку у місце перетину і точка створиться відразу. За допомогою колеса мишки можна збільшити чи зменшити масштаб зображення, щоб точніше вибрати точку.
7. Виберіть точку, яка створилася і змініть її стиль на «Ім'я та значення». Цю операцію можна зробити перед тим, як ставити точку.
8. Аналогічним чином створіть другу точку перетину, якщо така існує.
9. Коренем рівняння є абсциси точок перетину.
Результатом роботи є наступний графік:
Завдання 2. Розв'язати рівняння
ІX. Підведення підсумків уроку
Вчитель математики. Дослідити кількість коренів рівняння , залежно від значень параметра а.
X. Рефлексія
Вчитель інформатики. Проаналізуйте роботу програми GeoGebra. Зробіть висновок про переваги та недоліки даного програмного забезпечення.
Продовжити речення:
Мені сподобалося…
Було цікаво…
Було важко…
Хотілося б…
VІІ. Домашнє завдання.
Алгебра. № 19.23, 19.33 [1].
Інформатика. Розв’язати рівняння =3 за допомогою онлайнверсії. Результат передати вчителю на флеш-носії або надіслати на електронну адресу.
1