Урок «Характеристика та використання засобів виробництва підприємства»

Про матеріал

Проведення і виконання семінарського заняття шляхом роботи малих груп, яка спрямована на поглиблення досягнутого рівня знань, відпрацювання вмінь розв'язання тестових завдань.

Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ  УКРАЇНИ

БАХМУТСЬКИЙ ІНДУСТРІАЛЬНИЙ ТЕХНІКУМ

ДЕРЖАВНОГО ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

„ДОНЕЦЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТЕХНІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ”

 

 

 

 

 

 

 

МЕТОДИЧНА  РОЗРОБКА

 

семінарського заняття

«Характеристика та використання засобів виробництва підприємства»

з  дисципліни «Економіка, організація та  планування виробництва»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2016

 

         Методичну розробку семінарського заняття з дисципліни «Економіка,

організація та  планування виробництва» підготувала Саркіц Н.О.-, викладач економічних дисциплін «спеціаліст  вищої категорії категорії » Бахмутського індустріального технікуму  Державного вищого навчального закладу «Донецький національний технічний університет», 2016.

 

 

 

 

        Методична розробка заняття підготовлена згідно з навчальною програмою дисципліни «Економіка, організація та планування виробництва», відповідно до галузевих стандартів підготовки молодших  спеціалістів.

Розробка містить у собі методику проведення і виконання семінарського заняття шляхом роботи малих груп, яка спрямована на поглиблення досягнутого рівня знань, відпрацювання вмінь розв’язання тестових завдань.

 

 

       Для викладачів економічних дисциплін вищих навчальних закладів 1-2 рівнів акредитації.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методика проведення семінарського заняття

1. Заняття розпочинається вступним словом викладача, в якому він називає тему семінару, вказує його мету.

2. Обговорення питань семінару.

До всіх питань (основних) викладач має підготувати, розробити робочі питання семінару, які створюють проблемну ситуацію, живе дискусійне обговорення питання. Роль викладача в даній ситуації в тому, щоб студенти не відійшли від проблеми, щоб обговорення йшло за запропонованим питанням.

По закінченню обговорення кожного питання (одного із 4-х фундаментальних) необхідно зробити узагальнюючий висновок. Бажано, щоб цей висновок зробив один зі студентів.

3. Реферативні повідомлення мають бути виступом-ілюстрацією до 4-х основних (за часом 2-3 хвилини кожне).

4. Заключна частина заняття. На цьому етапі викладач має зробити підсумок обговорення питань, проаналізувати відповіді студентів, обґрунтовуючи оцінний бал, дати основну консультацію (тим, хто погано засвоїв тему).

На семінарському, як і на практичному занятті, всі студенти мають бути оцінені (участь в обговоренні питань, самостійна домашня підготовка, виконання завдань контролю тощо).

Якщо семінарське заняття проводиться як залікове заняття з теми, його можна закінчити письмовим опитуванням тривалістю не більше 10 хвилин. Це можуть бути: тестування, технічні диктанти, розв’язання задач, програмоване опитування, тощо.

На семінарських заняттях можна використовувати метод аналізу конкретних ситуацій (МАКС).

Студентам пропонується конкретна виробнича ситуація. Пропонуються запитання, на які мають відповісти студенти, обґрунтовуючи свою відповідь.

В кінці семінарського заняття викладач залишає 10-15 хвилин для консультації, мета якої – поглибити, узагальнити й систематизувати знання студентів з теми семінару.

Міжпредметні (бінарні) семінари готують і проводять двоє викладачів.

Форми міжпредметних семінарів:

- навчальна дискусія

- "круглий стіл"

- аукціон

- громадський огляд знань.

Головне – перевірка знань трансформацією, тобто перенесення знань в нові, змінені умови або умови, близькі до виробничих.

 

 

Семінарське заняття

Тема.Характеристика та використання засобів виробництва підприємства ”.

 

 ПИТАННЯ ДО СЕМІНАРУ

Перевір себе!

 

1. Дайте визначення поняття “основні фонди”. Охарактеризуйте класифікацію основних фондів підприємства.

2. Охарактеризуйте структуру основних фондів.

3. Охарактеризуйте фактори, що впливають на структуру основних фондів.

4. Які види вартісної оцінки основних фондів Ви знаєте?

5. Охарактеризуйте поняття “амортизація основних фондів”.

6. На які групи поділяються основні фонди при нарахуванні амортизаційних відрахувань?

7. Які Ви знаєте методи нарахування амортизації, що застосовуються в Україні?

8. Які Ви знаєте методи нарахування амортизації, що застосовуються у світовій практиці?

9. Дайте визначення понять ”виробнича потужність” та “одиниці виміру” виробничої потужності.

10. Охарактеризуйте фактори, що впливають на величину виробничої потужності.

11. Охарактеризуйте види виробничої потужності.

12. Охарактеризуйте чинники, під впливом яких формується величина виробничої потужності.

13. Які Ви знаєте методичні принципи розрахунку виробничої потужності, охарактеризуйте їх?

14. Охарактеризуйте показники оцінки ефективності використання виробничої потужності підприємства.

15. Дайте характеристику поняттям “оборотні фонди” та “оборотні засоби”.

16. Охарактеризуйте структуру оборотних фондів.

17. Які фактори впливають на структуру оборотних фондів?

18. Охарактеризуйте склад і структуру оборотних засобів.

19. Нормовані і ненормовані оборотні засоби.

20. Охарактеризуйте оборотність оборотних засобів.

21. Назвіть показники оборотності оборотних засобів.

22. Охарактеризуйте фактори, які впливають на ефективне використання оборотних засобів.

 

 

 

Тестові завдання

1. Які з перелічених засобів виробництва не належать до основних фондів:

а) транспортні засоби;

б) будинок культури;

в) приміщення цеху;

г) обладнання для станків;

д) засоби обчислювальної техніки;

е) передавальні пристрої;

є) основні матеріали;

ж) споруди;

з) паливо.

 

2. Які з перелічених видів основних фондів належать до активних?

а) виробничі будівлі;

б) силові машини;

в) транспортні засоби;

г) обчислювальна техніка;

д) споруди;

е) виробничий інвентар;

є) інструменти та пристосування;

ж) вимірювальні прилади.

 

3. Які з перелічених видів основних фондів належать до пасивних?

а) виробничі будівлі;

б) силові машини;

в) транспортні засоби;

г) обчислювальна техніка;

д) споруди;

е) господарчий інвентар;

є) інструменти;

ж) лабораторне обладнання.

 

4. Основні фонди при зарахуванні на баланс підприємства в результаті їх придбання (будівництва) оцінюються:

а) за відновною вартістю;

б) за повною первісною вартістю;

в) за залишковою вартістю;

г) за повною відновною вартістю;

д) за змішаною вартістю.

 

5. Рівень використання основних виробничих фон­дів характеризують:

а) рентабельність, прибуток;

б) фондовіддача, фондомісткість;

в) фондоозброєність праці робітників;

г) коефіцієнт змінності оборотності;

д) продуктивність праці робітників.

 

6. Екстенсивне використання основних виробничих фондів характеризують:

а) фондомісткість, фондовіддача;

б) коефіцієнт оборотності, коефіцієнт ефективного використання обладнання;

в) фондоозброєність праці;

г) рентабельність виробництва;

д) прибуток підприємства.

 

7. Інтенсивне використання обладнання характеризують:

а) коефіцієнт оборотності;

б) фондовіддача;

в) фондоозброєність праці робітників;

г) продуктивність даного виду обладнання;

д) коефіцієнт інтенсивного використання обладнання.

 

8. Показник фондовіддачі характеризує:

а) обсяг товарної продукції, що припадає на 1 грн. основних виробничих фондів;

б) рівень технічної озброєності;

в) граничні витрати основних фондів на 1 грн. реалізованої продукції;

г) кількість оборотів оборотних засобів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ОСНОВНІ ВИМОГИ ДО СЕМІНАРСЬКИХ ЗАНЯТЬ

 

  1. Відповідність змісту семінарських занять типовій і робочій навчальній програмі, відтворення в них модулів дисципліни.
  2. Підготовленість викладача до проведення семінарських занять.
  3. Зміст: Мета та спрямованість семінарського заняття, його місце в темі курсу; професійна спрямованість семінарських занять, яка забезпечує відображення особливостей відповідної спеціальності; використання наукових методів суті явищ, що вивчаються, і положень науки; розкриття на конкретних прикладах органічної єдності теорії і практики; наявність, висновків з кожного питання та зв’язку з матеріалом, що вивчається.
  4. Структура: Раціональне використання часу та  дидактичних доцільних форм і методів навчання, спрямованих на ефективне досягнення навчальної мети семінарських занять, забезпечення логічної послідовності їх побудови, використання різних методів навчання з формування самостійного творчого підходу  студентів.
  5. Стиль: Уміння точно і обґрунтовано висловити свої думки мовою кон-кретної науки. Розвиток продуктивного мислення студентів у перебігу обговорення проблем, що розглядаються, залучення їх у колективну пізнавальну діяльність. Створення умов безпосереднього контакту викладача зі студентами, вміння залучити студентів до дискусії.
  6. Забезпеченість семінарських занять дидактично-методичними матеріалами, пакетами візуального супроводження, використання технічних засобів навчання.

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Саркіц Наталія
Додано
25 листопада 2018
Переглядів
844
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку