УРОК «Основи здоров’я»
1 клас
Тема. Харчування і здоров’я. Овочі і фрукти молочні продукти, їх значення для росту і розвитку.
Мета. Вчити учнів розпізнавати корисні і шкідливі продукти харчування, пояснити, чому дітям потрібно вживати овочі, фрукти,молочні продукти щодня;пояснити значення харчування для здоров’я;виховувати свідоме ставлення до свого здоров’я.
Обладнання. Сюжетні малюнки: овочі, фрукти, молочні і м’ясні продукти,тістечка,цукерки,торти,чіпси,риба, каші; малюнки товстого і худого хлопчиків, аплікація незакінченого дерева(тільки трава і стовбур), вирізані листочки дерева з наклеєними продуктами харчування,зелені і червоні кружечки, справжні яблука.
Хід уроку
І.Організаційний момент.
Діти стають у коло, передають один одному яблуко і говорять добрі слова: радий тебе бачити, ти сьогодні, як сонечко, у тебе гарні очі, ти хороший учень, ти добрий товариш і т.д.
Після цього складають руки у «Пірамідку добра», говорячи при цьому: «Всім доброго дня».
ІІ. Вивчення нового матеріалу.
1.Повідомлення теми та мети уроку.
- Сьогодні на уроці ви навчитеся розпізнавати корисні і шкідливі продукти харчування, дізнаєтеся, чому дітям потрібно вживати різноманітну їжу.
2.Проблемне питання.
- Як ви вважаєте,для чого людина щодня вживає їжу?
(Їжа постачає до організму людини поживні речовини, які допомагають їй рости і розвиватися).
3. Робота з малюнками «Їжа, корисна для здоров’я».
Що таке здорова їжа?
Вітаміни групи А
Вітаміни групи B
Вітаміни групи С
Вітаміни групи D Каші
Фізкультхвилинка.
Маю вуха-ними чую,
А ногами чимчикую,
рот, язик-поїм смачне,
ніс - почую запашне,
руки - брата пригортаю,
очі - все це розглядаю.
Я за ними доглядаю
Та здоровим підростаю.
5. Практична робота. Вибір корисної і шкідливої їжі.
На дошці малюнки двох хлопчиків - худого і товстого. Між ними різні види їжі.
Завдання: вийти до дошки і розділити їжу між хлопчиками - хто, чим харчувався. Довести свою думку.
6. Гра «Карусель».
Діти утворюють два кола - зовнішнє і внутрішнє і стають обличчям один одному, навпроти кожного учасника з внутрішнього кола стоїть учасник з зовнішнього кола. Вчитель задає для учасників тему для обговорення. Під час розповіді внутрішнє коло рухається вправо, а зовнішнє стоїть. При цьому учасники говорять по черзі - спочатку зовнішнє коло, а потім внутрішнє.
Коли діти дійдуть до свого партнера, з яким починалась розмова, то гра закінчується. Після цього треба вибрати декількох учасників для підведення підсумків.
В даному випадку учні називають корисні і шкідливі продукти харчування.
ІІІ. Узагальнення і систематизація знань.
1.Гра «Хрестики-нулики».
Діти діляться на дві команди. Команди відгадують загадки. Якщо команда відповідає правильно, то клітинка заповнюється знаком даної команди (яблуко, яйця), якщо - ні, то заповнює своїм знаком інша команда.
Тема «Здорове харчування».
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Загадки
Цього фрукту по шматку В чай добавлю для смаку. Запашистий та кисленький, Наче сонечко жовтенький. (Лимон) |
Борщ із нього варить ненька, В нього шкурочка тоненька, Солодкуватий він на смак, Фіолетовий _ _ _ _ _. (Буряк) |
На сметану, масло, сир Нам воно згодиться. І корисне, і смачне, Тече, як водиця. Колір в нього, наче сніг, Пригощу їм вас усіх! (Молоко) |
Можна смажити, варити, Можна і сирими пити. Їх несе нам курочка, Птаха-чеботурочка. (Яйця)
|
Повний, в смужку карапуз, Дуже схожий на гарбуз. На баштанах підростає, Полум’яну м’якоть має. (Кавун) |
З молока його зробили, Та ретельно остудили. Нам здається, що в жару Його б з’їли по відру. (Морозиво) |
З мене листя обдирають, Мене квасять, в борщ кидають, В пирогах мене печуть І в салат мене січуть! (Капуста) |
Мов маленький м’ячик, Висить, а не скаче, Рум’яне, гладеньке, На смак солоденьке. (Яблуко) |
До дітей на кожне свято Просять в гості завітати, Бо солодкий і смачний. Здогадались, хто такий? (Торт) |
В розмальованій хустині, Солоденька всередині. Коли нею почастують, Діти тішаться, ласують. (Цукерка) |
Сидить Марушка в семи кожушках. Хто її роздягає, той сльози проливає. (Цибуля) |
Має хвіст, та не літає, має рот — не розмовляє. Можеш вудкою спіймати і загадку відгадати. (Риба) |
2. Робота в групах.
Діти діляться на 3 групи.
Кожна група отримує аркуш з наклеєним стовбуром і вирізаними листочками, на яких зображено ілюстрації корисних і шкідливих продуктів. Учням потрібно наклеїти на гілочки дерева листочки з зображенням корисних продуктів харчування. Утворити галявину корисної їжі.
- Які листочки ви вибрали ? Чому?
- Листочки на яких намальовано молоко, буряк, капуста, сік, сир, риба, гречана каша, яблуко, морква, яйця, лимон, шипшина. Тому що у цих продуктах є багато вітамінів і вони є корисними для здоров’я людини.
ІV. Підсумок.
- Діти, на парті у вас кружечки в конвертику. Вони двох кольорів: зелені й червоні. Перевіримо, як ви засвоїли матеріал уроку. Зелені кружечки відкладайте, якщо ви дотримуєтесь правил харчування, червоні – якщо знаєте, що так робити не можна.
Пішов до школи, не поснідавши;
Абрикоси помив, потім з’їв;
Купив яблука й зібрався їх їсти, не помивши;
Замість обіду з’їв бутерброд і запив газованою водою;
На обід їв борщ, рибу з гарніром, компот;
На вечерю вирішив з’їсти кілька бутербродів і булочку;
Відразу після обіду побіг грати у футбол.
Тепер підрахуємо кружечки: 2 зелених, 5 червоних.
По роботі й нагорода. Вчитель пригощає учнів смачненькими яблуками.