Урок хімії у 8 класі з теми "Кислоти: фізичні та хімічні властивості кислот (дія на індикатори).

Про матеріал
Урок розроблено згідно Нової програми з хімії. На уроці розглядаються питання фізичних властивостей кислоти та їх дщія на індикатори. Акцентується увага на заходах безпеки при роботі з кислогтами.
Перегляд файлу

 

Тема. Фізичні властивості кислот. Дія на індикатори. Запобіжні заходи під час роботи з кислотами. 

Мета. Визначити фізичні властивості кислот, сформувати уявлення про індикатори, закріпити вміння учнів у читанні і записуванні формул кислот;

Розвивати образне мислення, уяву, хімічну мову;

Виховувати почуття відповідальності, взаємодопомогу, обережне ставлення до роботи з кислотами.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: зразки кислот (хлоридна, сульфатна, нітратна, фосфатна), індикатори, пробірки, картки з формулами кислот.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

  1. Перевірка готовності класу до уроку (звіт відповідальних про виконання домашнього завдання)
  2. Запис дати в зошиті.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1. Групова робота

Група “Художників” отримує завдання уявити і зобразити місто “Кислополь” (на окремих аркушах).

2. Робота з картками в парах (учні повторюють назви, формули, залишки, валентності кислотних залишків)

  1. Гра “Плутанка (з’єднай складові частини кислот)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Перевірка виконання завдання на дошці. Учні записують формули утворених кислот, усно називають їх назви, вказують валентність кислотного залишку)

 

 

  1. Перевірка роботи групи “Художників”. Один із учнів озвучує свою ілюстрацію (малюнок).

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Вчитель.


Пам’ятай, що всі кислоти,

Не бувають без роботи,

Все руйнують навкруги:

Шкіру, одяг і луги.

Щоб не скоїти всім шкоду

Бережи від них ти воду,

Ллємо в воду їх охайно

І про це не забуваймо.

Обережним будь, обачним,

Бо помилок не пробачать,

Агресивні та їдучі –

Як вогонь вони пекучі,

Підкоряють навіть сплави –

Кислота не для забави.


  1. Робота над віршем:
  • визначити правила техніки безпеки при роботі з кислотами.

ІV. Основна частина. Вивчення нового матеріалу.

  1. Робота в зошитах.

Визначити фізичні властивості кислот:

  • Сильніші учні за демонстраційним матеріалом (приклади кислот на демонстраційному столі)
  • Слабші учні за допомогою матеріалу підручника.

(Перевірка записів в зошитах)

  1. Вивчення дії індикаторів на розчини кислот.

Вчитель.

 Індикатори-брати,

 Завжди у роботі:

 Знайдуть розчин кислоти

 Без зайвої турботи.     (Демонстрація індикаторів)

  Лакмус – фіолетовий

  Кислоти соромиться,

  Як потрапить в її розчин

  Враз червоним зробиться.  (Демонстрація досліду)

 І метил-оранжевий

 З кислотами не дружить:

 Він  стає рожевим,

 Пам’ятай це, друже.    (Демонстрація досліду)

  Фенолфталеїн єдиний,

  Кислот не боїться,

  Яким був собі безбарвним,

  Таким і лишився.    (Демонстрація досліду)

 

  • Робота з таблицею підручника “Зміна кольорів індикаторів”
  • Формулювання визначення індикатора та запис його в зошитах з коментуванням учня.

 

 V. Закріплення матеріалу.

Вчитель

Вам сподобався вірш про індикатори. А чи є серед вас юні-поети? Якщо так, то я вам пропоную зараз скласти декілька віршованих рядків про індикатор, який вам найбільше сподобався.

 А ми всі з вами трішки відпочинемо. Зараз я вам покажу цікавий дослід. Наллємо в одну пробірку трішки розчину питної соди, а в іншу – стільки ж кислоти. (Пробірки навмисно поставити в штатив поряд). А зараз… Що ж я зробила? Де ж тепер пробірка з кислотою, а де з розчином соди? Я їх ненароком переплутала. Що ж робити? Чи ви мені не допоможете? Обміркуйте і розкажіть план визначення пробірки з кислотою. А один учень експериментально визначить пробірку з кислотою (виходить до дошки і проводить дослід, озвучуючи дії).

 А ось тепер дивіться мій цікавий дослід. (Змішати розчин кислоти і соди). Що ви спостерігали? А коли ви вдома спостерігали подібне виділення газу? (Учні згадують  про “гасіння” соди оцтом)

Вчитель робить висновок, що оцет теж кислота.

  • А які ви ще знаєте кислоти, крім тих, що ми вивчали на уроках?
  • Де вони зустрічаються?

(Відповіді учнів: лимонна, яблучна)

VІ. Підсумок уроку.
Вчитель.

Сьогодні ми з вами познайомились з індикаторами. І наші “Юні поети” готові нам поетично розповісти про ці речовини, чи не так?

(Виступ учнів з віршованими рядками про індикатори )

  1. Оголошення і коментування оцінок.
  2. Домашнє завдання §32, §33 (Іч) с.108, з.2 (с.110) Додатково №3.

Творчі завдання:

Група “Істориків” – підготувати відомості про різноманітність кислот у природі.    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
11 лютого 2019
Переглядів
1204
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку