Урок хімії у 8 класі з теми "Основи:склад, назви, фізичні властивості."

Про матеріал
Матеріали уроку допоможуть сформувати в учнів поняття про основи, їх склад, назви, класифікацію. Для вивчення нового матеріалу використовуються схеми, демонтрації. Приділяється увага формуванню предметних компетентностей учнів.
Перегляд файлу

Тема. Основи: їх склад, назви, класифікація. Фізичні властивості основ.  

Мета: сформувати в учнів поняття про основи, їх склад, назви, класифікацію;

Розвивати уяву, хімічну мову, вміння і навички розрізняти класи сполук, вчити учнів аналізувати і робити висновки;

Виховувати: уважність, активність, зацікавленість.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: на демонстраційному столі: зразки основ (NaOH, KOH,

                       Ca(OH)2, Cu(OH)2.  Таблиця «Склад, назви і класифікація основ»,  

                       картки з завданнями.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

1.Перевірка готовності класу до уроку

2. Запис дати в зошиті.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель.

Увага, увага! Урок починаємо,

Тему нову і важливу вивчаємо,

Дізнаємось назву, і склад, і будову

Сьогодні ми з вами вивчаєм ОСНОВУ.

Запишемо тему уроку в зошитах.

1. Перевірка домашнього завдання.

 Виконання диференційованих завдань.

а) сильнішим учням дописати рівняння можливих реакцій:

Na2O+HCl→   CO2+HCl→

Ag+HCl→    AgNO3+HCl→

Al+HCl→    HNO3+HCl→

б)слабші учні відгадують загадки (колективна робота)


1)Ви будову пригадайте,

Як я звуся відгадайте:

Гідроген у складі є,

Назву – залишок дає.      (Кислота)

 

2)Елемент із Оксисеном сполучилися,

І сполуки нам відомі утворилися,

Ми вже з вами їх вивчали,

Скажіть, як їх називали?   (Оксиди)


 


3)Хто мені тут допоможе

Тип оксиду назвать зможе.

Лиш одне мені відомо –

Відповіда йому основа.  (Основний оксид)

4)Неметал згорів у мить

Й утворився в нас оксид,

А який – згадайте самі

Ми рівняння вже писали.  (Кислотний)


(Перевірка виконання завдання на дошці)

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Гра «Третій зайвий».

Вчитель диктує по три формули, а учні повинні виписати в зошит формулу, яка на їх погляд, зайва. Формули виписати в стовпчик.

а)Na2O, CaO, KOH

б)HCl, NaOH, H2SO4

в)Mg, Al(OH)3, Zn

г)SO3, Ca(OH)2, P2O5

д)HNO3, H2­CO3, Fe(OH)3

Перевірка виконання завдання (з записом на дошці)

На дошці записується ряд сполук (в стовпчик)

 KOH, NaOH, Ca(OH)2, Al(OH)3, Fe(OH)3,

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Розповідь вчителя про основи з елементами бесіди за планом.

1.Визначення складу основ.

  • Що спільного в речовин, які ми виписали в попередньому завданні?
  • Група –ОН називається гідроксогрупоює.
  • А скільки гідроксогруп в записаних формулах?
  • А як ви думаєте, від чого це залежить?  
  • Такі сполуки ми будемо називати основами.
  • Спробуйте дати визначення новому поняттю «основи».

(Учні дають визначення і записують в зошитах)

2.Утворення назв основ.

 - Назва основ утворюється за допомогою назви металу з додаванням слова «гідроксид». Наприклад, перша формула (в стовпчику) – натрій гідроксид. (учні записують назву в зошиті). Якщо метал має змінну валентність, то після назви металу вказується його валентність.  

Учні записують назви кожної основи в зошитах.

3.Класифікація основ.

Робота над таблицею. Запис в зошитах схеми «Класифікація основ»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Вивчення властивостей основ. Демонстрація зразків основ.

Запис в зошитах фізичних властивостей.

  • Луги – їдкі речовини, роз’їдають шкіру, папір, тканину. Тому при роботі з ними потрібно бути дуже обережними.

Луг їдкий і небезпечний,

Друже мій, запам’ятай.

Гратися з ним недоречно -

Буде лихо так і знай.

 

Працюй старано, охайно,

Очі й шкіру бережи,

А потрапить вам на руки –

Зразу вчителю скажи.

 

Під проточною водою

Ти по-більше промивай,

А тоді вже кислотою

Борною ти обробляй.

- Давайте сформулюємо правила техніки безпеки при роботі з лугами, про які ви дізнались з віршика.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1.Гра «Знайди формулу»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.За таблицею розчинності приведіть приклади лугів.

VI. Підсумок уроку.

1.Оголошення і коментування оцінок.

2.Домашнє завдання.

Вивчити §35(Іч. До хім.. власт.)

Творче завдання. Придумати загадки про основи.

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
11 лютого 2019
Переглядів
995
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку