Урок хімії у 8класі з теми "Кислоти: склад, назви, класифікація"

Про матеріал
Матеріали уроку допомагають сформувати уявлення учнів про клас кислот, ознайомити з найважливішими представниками кислот, визначити їх склад, розглянути класифікацію. За допомогою нестандартних вправ розвивається пам’ять, уяву, вміння аналізувати і робити висновки.
Перегляд файлу

Тема.   Кислоти: склад, назви, класифікація.

Мета. Сформувати уявлення учнів про клас кислот, ознайомити з найважливішими представниками кислот, визначити їх склад, розглянути класифікацію;

    Розвивати пам’ять, уяву, вміння аналізувати і робити висновки;

    Виховувати уважність, зацікавленість, інтерес до предмету.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: картки з формулами кислот, таблиця “Класифікація кислот”

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

  1. Перевірка готовності класу до уроку (звіт відповідальних наявність домашнього завдання)
  2. Запис дати в зошитах.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1. Оголошення теми і мети уроку.

Вчитель.

  Неметали з Окисгеном

Сполучились якось раз.

І від тоді без проблеми

Все було у них гаразд.

 Як відомо всім і всюди,

 І про це дізнались ми,

 Утворилися оксиди

 Названі – кислотними.

І усе було б спокійно,

Та взялася десь вода:

Розчинились в ній покірно

Й утворилась кислота.

Тож, тема нашого уроку: “Кислоти”. (Запис теми в зошитах. Усне визначення мети уроку)

 

  1. Перевірка домашнього завдання.
  • Робота біля дошки (дописати рівняння реакцій оксидів металів і неметалів з водою)
  • Робота класу по запитанням “Ти мені, я тобі” (учні задають питання по вивченому матеріалу в парах)
  • Перевірка творчих завдань (“Казка про “злочинця” – кисня та “лікаря” – водня”)

(Перевірка роботи біля дошки)

 

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Творче завдання за віршем.

Вчитель роздає 2-3 учням вірш, що був зачитаний на початку уроку. Учні повинні написати рівняння реакцій, які відображені в вірші.

  1. Дописати рівняння хімічних реакцій:

SO3 + H2O =     H2 + Cl2 =

CO2 + H2O      H2 + S =

  1. Прочитайте формули продуктів хімічних реакцій.
  2. Проаналізуйте склад продуктів реакцій (що спільного і різного?)
  3. Перевірити роботу учнів над віршем.

ІV. Основна частина. Вивчення нового матеріалу.

  1. Розповідь вчителя про склад кислот (робиться висновок з аналізу попереднього завдання)
  2. Колективна робота по формулюванню визначення кислот.
  3. Робота в зошиті (запис визначення кислот з коментуванням сильнішого учня).
  4. Робота з підручником (заповнити таблицю в зошитах)

Назва кислоти

Формула

Кислотний залишок

валентність

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Колективна робота над класифікацією кислот.

Складання схеми-опори:

 

 

Класифікація кислот

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Закріплення матеріалу.

  1. Первинне закріплення.
  • Робота з таблицею в зошиті: напівголосне проговорювання формул і назв кислот.
  1. Осмислене закріплення. Робота з картками: “Кислоти”

Змагання між рядами:

“Разом кислоту вгадайте,

Хором дружно промовляйте.”

(Вчитель показує картки з формулами кислот, а учні повинні сказати:

І ряд: назву кислоти

ІІ ряд: кислотний залишок

ІІІ ряд: основність)

 

  1. Підсумок уроку.

1. Вчитель. 

 Ось і закінчується наш урок. Допоможіть мені підвести підсумки нашого уроку. І так, виконаємо завдання “Підкажіть мені слова” (Вчитель читає текст, зупиняючись. А  учні записують необхідні за смислом слова в зошитах)

 На уроці ми вивчили новий клас сполук … (“Кислоти”). Ми дізналися, що до складу кислот обов’язково входять атоми… ( Гідрогену). Крім того, кислоти містять… ( кислотний залишок). За основністю кислоти поділяються на … ( одноосновні, двохосновні, трьохосновні). А за вмістом Оксигену вони бувають … (оксигеновмісні і безоксигенові).  

(Перечитування тексту в парі з учнем, який доповнює текст необхідними словами)

2. Повідомлення і коментування оцінок.

3. Дом. завдання  §32 с.105-108, з.1

Підготувати картки з кислотами.

Скласти розповідь про кислоти з опорних слів.

Для бажаючих написати вірш або казку про кислоти

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
11 лютого 2019
Переглядів
787
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку