Урок хімії в 7 класі. "Фізичні тіла. Матеріали. Речовини"

Про матеріал
Дана розробка починає цикл уроків з теми "Початкові хімічні поняття". Застосування інноваційних технологій навчання дозволяє вчителю розвивати компетентності учнів та активізувати їх пізнавальну діяльність.
Перегляд файлу

Урок 1

Тема: Фізичні тіла. Матеріали. Речовини

Мета: дати визначення «матеріал», «речовина», «тіло», навчити учнів відрізняти речовини від матеріалів; розвинути уявлення про властивості речовин, їх агрегатний стан, розглянути ознаки, за якими можна порівнювати фізичні властивості речовин;

розвивати вміння порівнювати та аналізувати; виховувати культуру спілкування, інтерес до хімії; розвивати предметну,

Обладнання та матеріали: мультимедійний проектор, презентація, ложки: дерев’яна, металева, пластмасова, лабораторний посуд: колба плоскодонна, газовідвідна трубка, циліндр, мірний стакан.

Основні поняття: тіло, речовина, матеріал, властивості речовин

Форми та методи навчання: «Мозковий штурм», самостійна робота з самоперевіркою, розповідь з елементами бесіди, робота в парах, робота за підручником, виконання лабораторного досліду; репродуктивні, пояснювально-ілюстративні,  репродуктивні, частково-пошукові.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

 

Хід уроку

І. Організація класу

Привітання, перевірка готовності до уроку.

ІІ. Актуалізація знань

«Мозковий штурм»: 1. Пригадайте з курсу природознавства, що таке тіло?

                                        (все, що нас оточує).

                                    2. Які бувають тіла за походженням? (природні та    

штучні).

                                    3. Назвіть відомі вам характеристики тіл?

Слово вчителя: Сьогодні ви маєте усвідомити, що таке «тіло», «речовина», «матеріал», навчитися їх розрізняти та надавати приклади,  розглянути ознаки, за якими можна порівнювати фізичні властивості речовин.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1.Розповідь з елементами бесіди: Тіло (або фізичне тіло) – це те, що нас оточує, має форму та об’єм.

Будь-яке фізичне тіло з чогось складається (якщо воно природнє) або з чогось виготовлено (якщо воно штучне).

Наприклад:

Вправа «Хто швидше?»-завдання на екрані:

 

Слово вчителя: Те, з чого складаються фізичні тіла, називають речовинами.

Наприклад: вода, вуглекислий газ, цукор, сіль.

Речовини, що використовуються для виготовлення предметів, обладнання, а також у будівництві та інших галузях, називають матеріалами.

Матеріали бувають природні(деревина, пісок, шкіра) та штучні (поліетилен, скло, пластмаса).

Робота в парах: За схемою наведіть приклади:

Тіло → матеріал → речовина

(шафа→ деревина → целюлоза, каструля→ алюміній → алюміній)

Самостійна робота з самоперевіркою: З даного переліку необхідно розподілити за стовпчиками тіла, речовини, матеріали.

Ванілін (речовина), свічка (тіло), скло (матеріал), золота прикраса (тіло), кисень (речовина), гумовий корок (тіло), сода (речовина), пробірка (тіло), цемент (матеріал), оцет (речовина), крижина (тіло), шкіра (матеріал), шматок скла (тіло), золото (матеріал).

Учні виконують завдання, перевіряють коментуючи.

 

2. Вчитель демонструє учням:

А) ложки: дерев’яну, металеву, пластмасову.

Питання: Чим схожі ці предмети? (формою, призначенням)

                 Чим відрізняються? (матеріалом, з якого зроблені)

Б) лабораторний посуд: колбу плоскодонну, газовідвідну трубку, циліндр, мірний стакан.

Питання: Чим схожі ці предмети? (матеріалом, з якого зроблені)

                 Чим відрізняються? (формою, призначенням, розміром)

Який висновок можна зробити? (Однакові за призначенням тіла можна виготовити з різних матеріалів. Різні за формою, призначенням тіла можна виготовити з одного й того самого матеріалу).

 

3. Слово вчителя з елементами бесіди. Речовини, з яких складаються тіла, мають  визначені ознаки.

Ознаки, за якими тіла відрізняються один від одного або схожі між собою, називаються властивостями речовин.

Відрізняють фізичні та хімічні властивості. Сьогодні ми познайомимося з фізичними властивостями.

Фізичні властивості характеризують процеси, під час яких не відбувається перетворення одних речовин в інші, а саме: кольор, запах, зміна агрегатного стану, тепло- та електропровідність, розчинність у воді, пластичність, густина та інше. Фізичні властивості можна визначити за допомогою спостереження або виміряти (температура).

 

Робота за підручником: Речовини можуть знаходитися у твердому, рідкому та газоподібному стані (працюємо з підручником Хімія 7 клас. А.В. Григорович, стор.38-39 – діти читають по черзі, вчитель коментує, розглядають малюнок 34 та схему 35). Знайомство з додатком 1, стор.170.

 

ІV. Закріплення матеріалу

Слово вчителя: За таблицею надати характеристику речовині – І варіант – цукор, ІІ варіант- кухонна сіль.

Інструктаж з БЖД. Виконання лабораторного досліду, стор.39.Після завершення учні відповідають, вчитель коментує відповіді.

 

V. Рефлексія

Закінчити речення:

Сьогодні на уроці я узнав….

VI. Домашнє завдання

1. Параграф 4 (читати, знати матеріал), виконати усно № 5,9, письмово № 8

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
24 березня 2022
Переглядів
1530
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку