Урок " Хто що робить?"

Про матеріал
Тема "Хто що робить? Світ професій " Мета: розширювати та уточнювати знання дітей про професії; пояснити різницю між поняттями «професія» та «робота»; розвивати вміння будувати коротке висловлювання, уважність під час роботи із загадками; виховувати повагу до людей різних професій.
Перегляд файлу

 

 

Урок на тему

 « Хто  що  робить? Світ професій »

Я досліджую світ

1 клас

 

 

                                          

                                           Вчитель початкових класів

                               Каплиста О.В.

 

 

 

Тема: Хто  що  робить? Світ професій

Мета:  розширювати та уточнювати знання дітей про професії; пояснити різницю між поняттями «професія» та «робота»; розвивати вміння будувати коротке висловлювання, уважність під час роботи із загадками; виховувати повагу до людей різних професій.

Хід уроку

 

  1. Організаційно-мотиваційний етап

Мотивація  навчальної  діяльності

- Діти, з яким настроєм ви сьогодні прийшли на урок?

 

Вправа «Чарівні окуляри»

Це – «чарівні окуляри». Той, хто їх одягає, бачить в інших лише гарне, навіть ті гарні риси, які приховані. А той, хто одягає окуляри – сам стає кращим.

(Діти по черзі вдягають окуляри і говорять комусь із друзів щось приємне про них)

 

  1. Актуалізація опорних знань

Робота з оповіданням  Т. Юрміна « Яка професія найкраща?»

 

Яка професія найкраща?

-  Хто потрібніший і найважливіший, - сперечалися діти, - яка професія?

-         Звичайно, лікар, сказав один. Я увесь минулий рік хворів та хворів, ангіна та ангіна, а лікар вирізав мені мигдалики. І от я тепер завжди здоровий.

-         Ні,- сказав інший, - найпотрібніший – учитель. Він нас навчає і читати, і писати.

-         А от і не вчитель. Найважливіші пожежники! – гарячкував третій. У нас якось ледь будинок не згорів. Мешканці бігають, метушаться, нічого не можуть зробити. А приїхали пожежники – враз вогонь погасили!

Хто кричить: «Найважливіші льотчики», хто розхвалює листонош. З усіх боків чути: «продавець!», «комбайнер!», «водолаз!». Словом, сперечалися, аж захрипли, але так нічого не вирішили.

 

- Діти , а як вважаєте ви, яка професія найважливіша?

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

-                     Сьогодні ми з вами поговоримо про професії. Дізнаємося, чи можна назвати найважливішу та неважливу професію.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Вам відомо слово «праця». Хоч ви ще маленькі, але ви вмієте працювати. Кожен вдома виконує якусь роботу. А коли ви виростете, ви оберете якусь роботу – професію. А що ж таке професія? Професія – це назва певної роботи, праці, для якої потрібно вчитися. Сьогодні у світі понад 40 тисяч  професій.

 

  1.               Гра « Загадки про професії»

 

Золоті у нього руки:
Робить зачіски й перуки,
Підстриже і пофарбує,
Гарний настрій подарує. ( Перукар)

 

Хто одежу шиє всім:
І дорослим, і малим,
Дружить з голкою й тканиною,
Строчить швейною машиною. ( Швачка)

 

Там де він,чудові пахощі,
На дітей чекають ласощі:
Шоколадки і цукерки із начинками,
Тістечка із кремом і родзинками. ( Кондитер)

Прокидається він рано
І пече нам хліб духмяний.
Бублики і періжки
Пряники й медівники. (Пекар)

Він для кожної людини
Ліки має й вітаміни,
Прочита рецепт уважно,
Що і як робить підкаже. (Аптекар)

Хто людей з біди рятує
І хвороби всі лікує-
Призначає процедури
І таблетки і мікстури? (Лікар)

Як приходимо у клас,
Там чекає він на нас.
Вчить писати і читати,
І невтомно працювати. (Вчитель)

Він з комп’ютером на ТИ,
Розумніших не знайти,
Віртуальний творить міст
Диво-майстер… ПРОГРАМІСТ.

Літаком керує вправно
Коли навіть в небі хмарно,
Посміхається з висот
Найхоробріший… ПІЛОТ.

Він навчить Твого собаку
Як прогнати розбишаку,
Не страшний вже буде ворог,
Коли учить пса… КІНОЛОГ.

 

У кафе чи ресторані
Допоможе пану й пані,
Страв обрати варіант
Пособить… ОФІЦІАНТ.

Він закони добре знає,
Помилку відраз впізнає,
Будь-який важливий лист
Враз напише вам… ЮРИСТ.

Як прикрасу оновити?
Треба майстра попросити!
Сяє перстень краще зір!
Допоміг нам… ЮВЕЛІР.

Він дізнається для нас
Про Китай і про Канзас,
Про найдовший в світі міст
Розповість нам… ЖУРНАЛІСТ.

Всім відомо, що давно
Люди винайшли кіно,
Слід вам знати, що тепер,
Головний там… РЕЖИСЕР.

 

  1. Робота з підручником ст. 30 – 31

 

  1. Фізкультхвилинка

 

  1. Перегляд мультфільму « Всі професії важливі»

(https://www.youtube.com/watch?v=rtgKti-jxkc&t=41s)

 

-  Ось  уявіть собі, щоб було, якби зникли деякі професії. Якби не було електриків, пекарів, вчителів, лікарів, прибиральниць.

-    Отже, діти,  всяка робота важлива і потрібна, тому треба вчитися робити все. І з повагою ставитись до інших , цінувати їхню працю.

 

  1. Знайомство з професіями батьків

-                     Де працюють ваші батьки?

-                     Хто вони за професією?

 

  1. Пантоміма  « Відгадай професію»

Один учень обирає картку з назвою ( малюнком) професії. За допомогою жестів та міміки демонструє дію, яку виконують представники даної професії, інші учні повинні її відгадати.

  1. Гра « Чарівна торбинка»

Діти виймають із торбинки предмети та називають професію, у якій без цих предметів не можна обійтися.

Пензлик ( художник), мікрофон ( диктор, співак), гребінець ( перукар), шприц ( лікар), цвях (будівельник), нитки ( швачка).

 

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Гра « Збери пазли»

     

 

VІ. Рефлексія

-   Про які професії ви дізнались на уроці ?

-   Які з них були для вас новими?

-   Що потрібно для того, щоб обрати собі потрібну професію?

 

docx
Додано
26 жовтня 2023
Переглядів
135
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку