Урок "Хвороби шлунково-кишкового тракту та їх профілактика"

Про матеріал

Нетрадиційний урок з використанням технології веб-квесту. Матеріал можна використовувати на уроках біології та з основ здоров я. Матеріал містить додаткові з інтернет-ресурсів.Рекомендую вчителям біології.

Перегляд файлу

Веб-квест:   «Зроби свій вибір: здоров’я чи   примарна насолода»

 

 

 Мета: виховувати в учнів негативне ставлення до вживання

алкогольних напоїв, тютюнокуріння та наркотиків, розвивати уявлення про їх шкідливість; бажання і вміння вести здоровий спосіб життя, критично ставитися до своїх негативних вчинків; формувати вміння володіти собою;

узагальнення і систематизація знань учнів щодо безпеки в Інтернеті

формування навичок та вмінь з пошуку інформації в Інтернеті, правильного використання інтернет-ресурсів для підтримки навчального процесу;

формування вміння працювати в колективі та відповідальності;

формування основ орієнтованої діяльності учнів, розвиток навичок самостійної роботи;

розвиток навичок та вмінь аналізувати, систематизувати знайдену інформацію та робити висновки.

Після проходження веб-квесту учні повинні:

мати уявлення про послуги, які надає будь-якому користувачу всесвітня мережа Інтернет;

знати правила етикет-спілкування;

знати про небезпеки, що їх очікують в Інтернеті;

знати, що призводить до інтернет-залежності і як з цим боротися;

що потрібно робити, щоб уникнути негативного впливу мережі на психіку людини;

знати, що таке плагіат, про відповідальність за порушення прав інтелектуальної власності тощо.

Обладнання: афоризми та вислови: «Люди не помирають. Вони вбивають себе самі» (Сенека); «Людина керує звичкою, а не навпаки»; «Наркоманія – це багаторічна насолода смертю» (Ф.Моріак); «Пияцтво-це добровільне божевілля»(Аристотель). "Від наркоманії до СНІДу — один крок"… мультимедійна дошка, ПК.

 

Хід веб-квесту:

І. Організаційний момент.

Вчитель:Природа створила все, щоб людина була щасливою. Яскраве сонце, чисту воду, чарівні  весняні квіти, хвилі достиглого жита, тьохкання соловейка у лузі… і нас людей – сильних, здорових, розумних. І в цьому бутті кожній людині доводиться вибирати, адже, з рештою вона має на це право. Тому тема нашої сьогоднішньої розмови: «Зроби свій вибір: здоров’я

чи   примарна насолода» під час якої ми повинні з'ясувати для чого людина живе на землі? Що зробити для того щоб життя наше було прекрасним? А щоб у нас вийшла цікава розмова ви повинні бути активні, щирі, відверті. А  проведемо ми нашу зустріч у вигляді веб-квесту..

 

II.Організація роботи у веб-квесті. Створення міні-груп. Розподіл ролей.

Для проходження веб-квесту клас необхідно розбити на команди по 3 людини і вибрати для кожної команди відповідну роль. Вам необхідно виступити в одній із ролей:

Роль 1. Лікар-нарколог.

Роль 2. Соціолог.

Роль 3.Імунолог.

 Роль 4. Мультиплікатор.

 Всі члени команди повинні допомагати один одному. У кожній ролі є свої завдання, які необхідно виконати і підготувати звіт про виконану роботу у вказаному в завданнях вигляді. Завдання веб-квесту є окремими блоками питань, в яких є перелічені інтернет-ресурси, де можна отримати необхідну інформацію. Питання сформульовані так, що при перегляді сайту ви вимушені робити підбір матеріалу, виділивши головне з тієї інформації, яку  знаходите. Після завершення роботи над квестом ми проведемо захист робіт (звіт) у вигляді поданому до кожної ролі. З кожної команди виступатимуть по одному учасникові. Основні критері ї звіту: розуміння завдання, достовірність використовуваної інформації, творчий підхід.

На початку вашої роботи я пропоную ознайомитися із критеріями оцінювання веб квесту. (таблиця оцінювання).

Для послідовного виконання роботи, я підготувала пам ятку- алгоритм кожному учаснику групи.

(Кожен учасник веб-квесту отримує пам’ятку — алгоритм роботи у веб-квесті, яка допоможе йому організувати свою роботу).

Пам’ятка для учасників веб-квесту

Познайомтеся з темою квесту.

Виберіть одну із запропонованих ролей.

Познайомтеся із завданнями своєї ролі.

Вивчіть список ресурсів.

Складіть план пошуку інформації згідно своєї ролі.

Досліджуйте інформаційні ресурси згідно своєї ролі.

Оформіть звіт у вигляді мультимедійної презентації, , мультиплікаційного фільму,  буклету чи в іншій запропонованій формі.

Познайомтеся з критеріями оцінки вашого звіту.

Обговоріть результати роботи в мікрогрупі.

III. Алгоритм роботи:

Роль 1. Соціолог.

Завдання

Дослідити від чого залежить життя і здоров я людини?

Запитання:

- Які основні чинники здоров я?

- Чим забезпечується здоровий спосіб життя?

- Які фактори впливають на життя і здоровя?

Використовуйте для пошуку такі джерела:

su perschool.com.ua

 svitppt.com.ua

subject.com.ua

Форма звіту: презентація.

Роль 2. Мультиплікатор

Завдання

Створити мультфільм про шкідливі звички

Запитання:

Які причини куріння та вживання алкоголю  у підлітків?

Шкідливий вплив сигарет та алкоголю на організм.

Використовуйте для пошуку такі джерела:

 

 

Форма звіту  мультиплікаційний фільм

 

Роль 3 Лікар-нарколог.

Завдання

Створити презентацію на тему: «Наркотики-ворог людства».

Запитання:

Які існують види наркотиків?

Причини вживання наркотиків.

Вплив наркотиків на організм.

Наслідки вживання наркотиків.

Інтернет-ресурси:

http://www.hand-help.ru/

http://www.nark.org.ru/

http://www.narcotism.ru/

http://www.narkotikam.net/ 

Форма звіту  презентація.

 

Роль 4 Імунолог.

Завдання:

Презентація «СНІД- чума 21 століття.»

Запитання:

Історія виникнення СНІДу.

Шляхи передачі хвороби.

Ознаки СНІДу.

Проблеми створення лікарських препаратів.

Статистика хворих .

Використовуйте для пошуку такі джерела:

http://www.aidsalliance.kiev.ua/

http://antiaids.pi.net.ua/

http://www.who.int/ru/index.html

http://avante.aids.ua/main1.html

 

Форма звіту: презентація.

Хід уроку:

Вчитель :

  Кожен із вас переконливо може сказати, що життя - це безцінний дар, воно дароване нам один раз. Але для того, щоб ми вчились, працювали,  досягли мрій свого життя, нам, насамперед, необхідно бути здоровими. Один мудрець сказав « За гроші можна купити ліжко, але не сон, знання, але не розум, їжу, але не апетит, прикраси, але не красу, приємність, але не щастя, ліки, але не здоров’я». Пам'ятайте : кожен з нас може помилятися. Головне - вірити у свої сили, вибір залишається за вами. . Іноді учні навмисно все роблять для того, щоб загубити своє здоров'я. Вони набувають поганих звичок, які негативно впливають на них і яких потім не можуть позбутися, але спочатку вони про це не думають і хизуються перед друзями.. Та тільки чим? Не дуже приємно і навіть шкода дивитися на таких дітей, знаючи, що через деякий час вони почнуть хворіти і втрачатимуть своє здоров'я. Від чого ж залежить наше здоров я?

(виступ Соціолога)

 

 Вчитель: Ми маємо право на життя і здоров’я, але ми маємо і обов’язок – берегти своє життя і здоров’я.

Відомо, що 50 відсотків смерті припадає на 10 найбільш поширених хвороб, які зумовлені палінням, вживанням алкоголю і наркотиків, переїданням, гіподинамією, стресами. Але найбільшої шкоди приносять паління та вживання алкоголю у підлітковому віці. До вашої  уваги  мультиплікаційний фільм,який підготували учні-мультиплікатори.(Перегляд мультфільму)

 

Вчитель: Отже, знаючи про шкідливий вплив алкоголю та тютюну молодь продовжує палити та вживати алкоголь,і неабияку роль в цьому відіграє реклама. Рекламодавцям  байдуже  наше здоров я. Виробники отримують величезні прибутки і не мають наміру відмовлятися,а отже ми самі повинні протидіяти їхнім хитрощам .І ваше завдання: створити антиалкогольну і анти- тютюнову рекламу.(учні в групах  малюють на ватмані антирекламу та захищають її.)

 

Вчитель:Найбільше зло суспільства — наркотики. Однією з причин поширення наркоманії є дефіцит знань про наркотики та їхній вплив на організм людини. У багатьох, особливо у молоді, неправильне уявлення про наркотики. Люди помиляються, вважаючи наркоманію розвагою, що відносить у світ приємних відчуттів. Вони не підозрюють до якої життєвої трагедії призводять ці нешкідливі на перший погляд захоплення. За останні 10 років число смертей від уживання наркотиків збільшилося в 12 разів, а серед дітей – у 42 рази. Переважна більшість наркоманів не доживає до 30 років. Середня тривалість життя після початку вживання наркотиків 4 – 4,5 років. Виліковуються (тобто витримують без наркотиків більше року) всього 5 – 6% наркоманів. Яке ж

лихо приносить »біла смерть» ви переконаєтесь переглянувши презентацію про шкідливий вплив наркотиків на організм людини. Представить нам лікар-нарколог.(Крячок А.)

 

Вчитель:  

Думаєте, що все знаєте про наркотики? Напевно, не все!

Все, що ми знаємо про наркотики, це те, що вони шкідливі для здоров'я. Іншою інформацією, підкріпленою достовірними фактами, як правило, ми не володіємо. Нові відомості приносить нам агітація за і проти.

Настав час дізнатися, що, правда, а що міф.(вчитель зачитує питання ,а учні вказують правда чи міф.)

 Правда і міфи про наркотики

Міф: наркотики заважають працездатності.

Правда: одна затяжка і ти - наркоман

Міф: марихуана не діє на психіку.

Міф: марихуана не так шкідлива, як сигарети

Правда: носова перегородка не може встояти перед постійними затяжками.

Міф: марихуана підсаджує на сильніші наркотики.

Міф: Вживати наркотики чи не вживати — це моя особиста справа.

Міф: Я буду вживати лише легкі наркотики, а вони повністю безпечні.

Міф: Наркотики надають життю різноманітності.

Правда: Наркотики не розв язали жодної проблеми. Вони навпаки, лише поглиблюють існуючі проблеми і породжують нові.

 

Вчитель: Ще однією із найстрашнішою бідою людства-є СНІД. Скільки б про СНІД не писали і не говорили, чомусь кожен з нас вважає, що ця хвороба існує деінде, тільки не поруч нас – не в моєму місті чи селі, не в моїй області, не в моїй країні. Проте статистика річ уперта, а ми з вами маємо нині страшні цифри: кожен 100-й мешканець України – ВІЛ інфікований. Україна входить в пятірку у світі за темпами поширення цієї хвороби. Абсолютна більшість інфікованих ВІЛ- особи віком 20 – 39 років

Вроздріблітери звичні, а разом,

В людських долях лишаючи слід,

Творять слово, приречене часом,

У смертельному вироку

СНІД.

Думав я, безтурботний, наївний,

Вирок цей проминути в обхід,

Та діагноз мійВІЛ-позитивний,

А по іншомухворий на СНІД.

Рветься слово коротке луною

В запитаннях із тисячі бід:

Чом це сталося саме зі мною?!

Де він взявся, проклятий цей СНІД?

В помилках тихо відчай конає,

Обриваючи мій родовід

Ненароджений син не пізнає

Це жахіття під назвою СНІД

Вірю все ж крізь зневір’я облуди

Лих смертельних позбудеться світ!

Не згадають майбутнього люди

Навіть слова безглуздого – СНІД.

До Вашої уваги пропоную перегляд презентації «СНІД-чума 21 віку.» Представить її імунолог.

     Вчитель:  Ви тільки на порозі дорослого життя. Так багато треба встигнути зробити, стільки побачити і пізнати. Але насамперед, треба навчитися правильно приймати рішення, важливі для тебе. І першим серед таких рішень має стати «Ні — тютюнокурінню!», «Ні — наркотикам!», «Ні — алкоголю!», — раз і назавжди.

Зрозуміло, кожен у реальних життєвих ситуаціях знаходить відповіді і приймає рішення самостійно. Важливо зупинитися в потрібний момент і задуматися над тим, чи варто розмінювати своє здоров'я на цигарку, пляшку, шприц, лікарняне ліжко.

 

(вислів на дошці)  Пам'ятайте!

 

Життя — це шанс, злови його.

 

Життя — це краса, милуйся нею.

 

Життя — це радість, насолоджуйся нею.

 

Життя — це виклик, прийми його.

 

Життя — це цінність, цінуй його.

 

Життя — це скарб, бережи його.

 

Життя — це любов, тішся нею.

 

Життя — це таємниця, відкривай її.

 

Життя — це обіцянка, виконуй ЇЇ.

 

Життя — це смуток, відчуй його.

 

Життя — гімн, заспівай його.

 

Життя — це боротьба, почни її.

 

Життя — це трагедія, зрозумій її.

 

Життя — це щастя, заслужи його».

Мати Тереза.

Молоді люди! Радість, щастя -  у ваших руках. Перед вами вибір: здоров’я, краса, мудрість, кохання чи наркоманія, алкоголізм, тютюнопаління. Вибирайте. І якщо ви все зважили, все зрозуміли, то вирішіть ніколи не торкатися сигарети, пити алкогольні напої, пробувати наркотики. Адже, навколо вас існує безліч цікавих речей, які більш варті вашої уваги.Пропоную вашій увазі перегляд відеофільму ,який виконали учні 9класу.

 

Спираючись на попередню інформацію, зауважимо: зруйнувати значно легше,

ніж створити. Дуже важливо зберегти те, що маємо. Від нас самих

залежить, що ми оберемо - шлях до здоров'я чи навпаки - шлях від

здоров'я.

 

(Подавати руки, утворюючи коло, кожен учень каже ):

 

Ти молодий, завзятий, кмітливий.

 

Ти сповнений сил та енергії.

 

Маєш багато мрій, бажань, задумів.

 

*Ти хочеш осягнути все і все зрозуміти.

 

* Ти мрієш про успіх.

 

* Мрієш про кохання і щастя.

 

* Ти людина нового тисячоліття.

 

* Тобі подобається бути здоровим.

 

* Ти переможець.

 

ТОДІ ПРИЄДНУЙСЯ - НАС БАГАТО.Ми за здоровий спосіб життя! (Всі).

 

V. Підведення підсумків. Оцінювання учнів.

Обговорення кожного виступу. Самооцінка та взаємооцінка результатів роботи.

Вчитель: Діти, ви переконалися, що веб-квест — це формат уроку з орієнтацією на розвиток пізнавальної, дослідницької діяльності учнів, на якому основну  частину інформації ви добули через ресурси Інтернет. Ця технологія перетворює інформаційні технології на універсальний інструмент, здатний допомогти в рішенні найрізноманітніших проблем сучасної людини. Дякую за увагу.

 

 

 

docx
Додано
19 жовтня 2018
Переглядів
671
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку