Урок "Хвойні рослини. Значення хвойних рослин для природи."

Про матеріал

Розробка уроку природознавства є прикладом використання елементів електронного навчання. Запропоновані інформаційні технології - це нові технічні засоби, нові форми і методи викладання, новий підхід до процесу навчання.

Урок містить презентації, відеофайли, навчальні інтернет – ігри. Скористатися іграми учні можуть з допомогою QR – кодів. Це спрощує організацію павчання на уроці. Застосування LearningApps сприяє формуванню в учнів навичок ефективного використання інформаційно-комунікаційних технологій, уміння працювати в групах, стимулює розвиток інтересу до навчання, виховує відповідальність за індивідуальні навички та спільні результати діяльності.

Застосування електронних ресурсів у навчальному процесі дає змогу найбільш повно реалізувати принцип особистісно-орієнтованого навчання.

Перегляд файлу

Урок № 36  Природознавство 

Клас :3

Тема уроку: Хвойні рослини. Значення хвойних рослин для природи.

Тема програми: Рослини, тварини та їх середовища життя.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Мета уроку:

- ознайомити учнів з особливостями хвойних рослин;

- розвивати вміння порівнювати, аналізувати і робити висновки, упізнавати рослини;

- виховувати відповідальність, шанобливе і дбайливе ставлення до рослин.

Наочні: предметні малюнки, підручник Т.Г. Гільберг,Т.В. Сак,

 презентація «Хвойні рослини. Значення хвойних рослин», відеофайл

Апаратні: інтерактивний комплекс, смартфони.     

Мережні: он-лайн сервіс  www.learningapps.org

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1. Привітання.

2.Перевірка один у одного готовності  до уроку.

II. Актуалізація опорних знань.

1. Підсумки фенологічних спостережень.

Доповідь синоптиків про погоду  за попередній тиждень.

 2. Презентації домашніх творчих робіт. Виставка робіт.

(Діти демонструють інтелект – карти, малюнки рослин з любимим плодом.)

  3. Тестування. Онлайн – вправа. «Віртуальна вікторина

(посилання на вправу:  https://learningapps.org/display?v=pph0hzaej18

Слово вчителя:

     Наведіть свій смартфон на QR – код, виконайте тестування.

QR Code

4. Робота над загадками   (слайд 4)

  • Навесні веселить, влітку холодить,

         восени живить, взимку зігріває. (Дерево, ліс)

  • Взимку і літом одним цвітом. (Ялина, сосна)
  • Усі пани поскидали каптани,

         Один пан не зняв каптан. (Сосна, ялина)

5. Вправа «Передбачення»

Слово вчителя:

Подивіться на слова-відгадки і спробуйте здогадатися, про що ми будемо говорити на уроці.

  • Які дерева не знають листопада?

III. Повідомлення теми і мети уроку. (слайд 3)

Слово вчителя:

   Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся більше про хвойні рослини та їх значення для природи.

IV. Вивчення нового матеріалу. Мультимедійна  презентації «Хвойні рослини. Значення хвойних рослин.»

(посилання на презентацію: svitppt.com.ua/prirodoznavstvo/hvoyni-roslini1.html)

1.Інтерактивна вправа «Мікрофон»

- Пригадайте, які рослини називають хвойними.

- Наведіть приклади хвойних рослин.

2. Метод «Прес»

Слово вчителя:

    Розгляньте малюнки на с. 96.

  - Які дерева побачили?

  -  Чи можна  віднести їх до однієї групи? Чому? 

      Міркування учня:

     Висловлюю свою думку: «Я вважаю, що яблуню і ялину не можна віднести до однієї групи.»

     Пояснюю причину такої точки зору: «Тому що листки у ялини голкоподібні і називаються хвоєю.»

     Наводжу ще такі аргументи  на підтримку своєї позиції: «Замість квіток у ялини — шишки. Насіння у шишках ялини повністю достигає аж на початку наступної весни.»

     Узагальнюю, роблю  висновки: «Отже яблуня і ялина відрізняються один від одного за будовою. Яблуня – листяне дерево, а ялина – хвойне.»

Слово вчителя:  (слайд 5-30)

Запам’ятайте! Хвойні рослини — це вічнозелені дерева і кущі. Вони мають корінь, дерев’янисте стебло, голчасті листки — хвоїнки і шишки з насінням.

У природі існує понад 650 видів хвойних рослин. Це дерева і кущі. Трав серед хвойних рослин немає.

3. Робота в парі. Інтерактивна вправа «Обличчям до обличчя»

- Наведіть приклади хвойних рослин, які ви зустрічали в нашій місцевості?

4.Метод «Прес».(слайд 31 -34)

     Питання: Яким є значення хвойних рослин для природи та життя людини?

     Міркування учня:

     Висловлюю свою думку: «Я вважаю, що хвойні рослини мають велике значення в природі

     Пояснюю причину такої точки зору: «Тому що разом із іншими зеленими рослинами вони утворюють органічні речовини, поглинають вуглекислий газ із повітря і виділяють кисень»

   Наводжу ще такі аргументи  на підтримку своєї позиції: «Хвойні ліси, як і листяні, затримують танення снігу, що збагачує ґрунт вологою. Хвойними рослинами живляться тварини в лісі. Протягом майже всього року сосновою хвоєю живляться глухарі. Для оленів найкраща їжа взимку — молоді соснові пагони. Білки, бурундуки живляться насінням ялин і сосен.»

Узагальнюю, роблю  висновки: «Отже: хвойні рослини мають велике значення в природі»

Слово вчителя:

           А ще сосни виділяють особливі речовини, які пригнічують розвиток хвороботворних організмів, тому соснові ліси вважають цілющими.

       Здавна відомо, що там, де вирубують ліси, міліють річки, збіднюються ґрунти. Цю місцевість покидають птахи і звірі. Поступово вона перетворюється на пустелю. Тому ліси потрібно охороняти. 

 - Де застосовують хвойну деревину, хвою, смолу? (слайд 35 -36)

5.Гра «Закінчи речення»

 Висновки:

  1. Хвойні рослини відрізняються від квіткових …(голчастими листками — хвоїнками і шишками).
  2.  Хвойні дерева та кущі…  (вічнозелені)
  3. Хвойні — давня група …(рослин.)

2. Фізкультхвилинка

Сильний вітер до землі гне дерева молоді, (присісти)

А вони ростуть, міцніють, (встати)

вгору тягнуться, радіють. (піднятися на носки, руки вгору)

V. Узагальнення й систематизація знань.

1.. Гра «Вірю — не вірю».

Слово вчителя:

      Якщо сказане мною твердження правильне, піднімайте зелену картку, якщо неправильне — червону.

- Усі хвойні рослини мають широке листя.

- Насіння хвойних рослин не захищене.

- Хвойні рослини мають квітку.

- Хвойні рослини не бояться холоду.

- У нашій місцевості росте модрина.

2. Гра «Упізнай дерево за описом». Онлайн – вправа «Встановити відповідність»

(посилання на вправу:  https://learningapps.org/display?v=potk0otht18)

https://learningapps.org/watch?v=p2x9usrpj18

Слово вчителя:

     Наведіть свій смартфон на QR – код, встановіть відповідності..

QR Code

Зміст вправи:

- Це дерево має дуже високий прямий стовбур, не дуже товстий, але дуже міцний. Його використовували у будівництві кораблів. (Сосна)

-  Має  особливу цінність для ландшафтного дизайну. Її широко використовують для благоустрою скверів, парків, садів і, звичайно, присадибних ділянок. (Туя)

-  Це дерево з пухнастими гілками, тонкими короткими голками. У дерева гостра верхівка, донизу крона розширюється. (Ялина)

3. Інтерактивна вправа «Сенкан»

Складемо віршик про хвойні дерева:

  1. Хвойні дерева.
  2. Вічнозелені, цілющі.
  3. Виділяють, пригнічують, збагачують.
  4. Бережи ліс – народне добро.
  5. Ліс.

3. Практична робота з гербарієм у группах.

Слово вчителя:

   Перед вами — гербарні рослини. Розгляньте їх, приберіть «зайве», обґрунтуйте свій вибір.

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія      ( слайд 20-21)

 Інтерактивна вправа «Кубування»

      Учні відповідають на запитання, зазначені на сторінках куба, що повернуті до них.

  1. Що ми вивчали?
  2. Що вам сподобалося7
  3. Який настрій у вас був протягом уроку?
  4. Чи сподобалась вам робота в групах?
  5. Про що є бажання дізнатися більше?
  6. Яке дерево ви б хотіли посадити?

Мені сподобалося на уроці…

VІІ . Домашнє завдання

Передивитися відеофайли,( Вибір хвойних рослин та дерев для саду, Хвойні рослини. Значення хвойних рослин у природі»)

посилання в маршрутному листі.

Виконати практичне завдання:

З’ясуйте, які хвойні рослини ростуть у лісах вашої місцевості.

Розгляньте гілки сосни і ялини. Замалюйте розміщення на них хвої.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Харук Ганна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
25 липня 2018
Переглядів
6642
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку