Урок І . Франко "Лисичка кума".

Про матеріал

Продовжити знайомство учнів з особистістю І. Франка;

Формувати навички складання характеристики дійових осіб, визначення основної думки казки;

Розвивати уміння виділяти головне у тексті, навички свідомого і швидкого читання.

Виховувати почуття дружби, товариськості.

Перегляд файлу

                              Урок читання  в 4  класі

"Формування навичок  швидкого  і  виразного  читання  шляхом  інтерактивних  технологій"

 

                                     Урок №28

Іван Франко «Лисичка - кума»

Мета:

  • Продовжити знайомство учнів з особистістю І. Франка;
  • Формувати навички складання характеристики дійових осіб, визначення основної думки казки;
  • Розвивати уміння виділяти головне у тексті, навички свідомого і швидкого читання.
  • Виховувати почуття дружби, товариськості.

Обладнання: таблиці для швидко читання, ілюстрації до казки, портрет

І.Я. Франка, збірки його творів

Хід уроку

  1. Організація класу.

Доброго ранку! – мовим за звичаєм.

Доброго ранку! – всім вам ми зичимо.

Щастя, здоров’я вам кожної днини,

Миру і злагоди вашій родині.

  1. Вправи на розвиток навичок читання.
    1. «Цифрове коло» (1 і 2 варіанти слідкують по черзі за рухом очей сусіда) (дод. № 1)
    2. «Чарівний квадрат» (1 і 2 варіанти слідкують по черзі за тим, щоб сусід не пропускав числа, а знаходив по порядку) (дод.№ 2)
    3. Таблиці складів(дод.№ 3)
      • Читання «буксиром» за учителем;
      • Самостійне швидке  читання учнями;
      • Читання в парах;
      • Читання усього класу «ланцюжком».
  2. Оголошення теми уроку
    • Розгадування деформованої назви розділу («ту, лі, ра, те, рні,            зки, ка»)
  3. Сприймання нового матеріалу
    1. Опрацювання назви розділу і ілюстрацій.
      • Про що будуть твори цього розділу?
      • Що підказало, що твори мають авторів?
      • Що підказало, що саме казки?
    2. Слово «пошуковців» (про життєвий і творчий шлях І. Франка)
    3. Робота над заголовком казки «Лисичка - кума»
      • пояснення значення слова «кума»,
      • Які дійові особи будуть у творі?
    4. Попередня словникова робота

1 варіант

- Поясніть  значення слів "полуденок, похресники, чудернацькі, згамкаю, злосливий, схрупала".

2 варіант

-Поясніть  значення фразеологізмів

"накивала п’ятами";" ані пари з рота";"не мати ніякої спілки".

  1. Читання казки учителем і сильнішими учнями
    • у яку пору року відбувались події?
  2. Перевірка первинного сприймання.
    • Скільки раз Лисичка бігала на «хрестини»?
    • Чи згадував  Вовк, куди насправді ходила Лисичка?
    • Яка була його реакція?
  1. Закріплення навчального матеріалу.
    1. Повторне читання казки учнями (мовчки)
    2. Вибіркове читання
      • Що задумали Вовчик – братик і Лисичка – сестричка?
      • Де вони заховали страву?
      • Як витівки Лисички пов’язані з іменами удаваних похресників?
      • Що Вовк побачив у корчах, коли прийшов обідати?
      • Куди Лисичка заховалась від розгніваного  Вовка?
      • Як вона  знову його перехитрила?
    3. Розподіл класу на групи

Діти по черзі називають частини доби: ранок, день, вечір, ніч.

І потім об’єднують в групи за однаково сказаною назвою частини доби.

  1. Робота у мікрогрупах

«Ранок» - скласти план казки.

«День» - скласти характеристику Лисички.

«Вечір» - скласти характеристику Вовка.

«Ніч» - намалювати образи Лисички і Вовка у вигляді рослин або комах.

  1. Перевірка роботи мікрогруп у вигляді «інтерв’ю»
  1. Підсумок уроку
    • що в цій казці схвалюється, а що – засуджується автором?

Оцінка роботи учнів.


Додаток № 1

 

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Изображение.jpg


Додаток  № 2

 

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Изображение 001.jpg


Додаток № 3

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Изображение 002.jpg

 

doc
Додано
21 березня 2018
Переглядів
1223
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку