Урок на тему"Життєвий та творчий шлях В.О. Сухомлинського"

Про матеріал
  • У цьому конспекті уроку я хотіла подати цікавий матеріал з ознайомленням творчістю поета взявши його казки ,які він писав для дітей.Розвивати пізнавальний інтерес. Прищеплювати бажання читати твори В.О.Сухомлинського та виховувати доброту,чуйність,любов до природи.
Перегляд файлу

 

Мета: поглиблювати знання учнів про життєвий та творчий шлях В.О.Сухомлинського, викликати інтерес до його творів, вчити висловлювати своє ставлення до героїв казок, розвивати пізнавальний інтерес, мовлення, прищеплювати бажання читати В.О.Сухомлинського, виховувати доброту, чуйність, любов до природи.

Обладнання: портрет В.О. Сухомлинського; казки В.О.Сухомлинського «Тільки живий красивий», «Що найтяжче журавлям», «Дівчина і Ромашка»; ілюстративний матеріал.

Хід уроку

 

І. Організаційна частина

1. Привітання

2. Хвилинка психологічного настрою

Усміхнімось всім довкола:

Небу, сонцю, квітам, людям,

І тоді обов’язково

День для нас привітним буде.

 

ІІ. Повідомлення теми і мети  уроку.

 

  • Сьогоднішній наш урок пройде в незвичній формі. Ми здійснимо подорож «Дорогою добра» до казкової спадщини відомого вчителя, педагога, який усе своє життя посвятив навчанню і вихованню дітей. Уважно погляньте на портрет. Задумливі очі, а скільки у цьому погляді випромінюється добра, тепла, ласки. Це портрет учителя, у якого вчились дорослі і малі.
  • Хто зображений на цьому портреті?
  • Отже 28 вересня 95 років з дня народження В.О.Сухомлинського. Василь Олександрович заслужений учитель України, нагороджений багатьма орденами, медалями, зокрема медаллю А.С Макаренка.

 

 

  • Прочитайте завдання, які стоять перед вами.
  1. Технологія «Очікування»
  • Ознайомитись із життєвим і творчим шляхом В.О.Сухомлинського.
  • Більше дізнатися про значення слова добро.
  • Вчитися робити добрі вчинки
  • Висловлювати свої думки, ставлення до героїв казок.
  • Що візьмемо на урок?
  • Увагу;
  • Мислення;
  • Активність;
  • Повагу до думок друзів;
  • Кмітливість.
  • Здійснювати подорож будемо за вказаними зупинками (Запис на дошці)
  1. Зупинка «Біографічна».

Повідомлення учнів про життєвий і творчий шлях В.О.Сухомлинського (діти виступають із заздалегідь підготовленою інформацією).

 

 

Повідомлення книголюбів

 

1 учениця.

Народився В.О.Сухомлинський 28 вересня 1918 року в селі Василівці на Кіровоградщині. У 1933 році закінчив семирічну школу. Навчався гарно, мав чудову пам’ять. Любив читати твори Т.Г.Шевченка, Панаса Мирного. Любов до читання йому прищепили мама і дідусь.

 

2 учениця.

Після закінчення навчання став студентом Кременчуцького педагогічного інституту, а згодом учителем української мови.

У 1948 році  В.О.Сухомлинський став директор Павлинської школи на Кіровоградщині. 35 років свого життя він віддав школі. Написав 1500 казок для дітей. А книга «Серце віддаю дітям» перекладена 30-ма мовами світу. Помер Сухомлинський 2 вересня 1970 року. Похований недалеко від школи, якій віддав усе своє життя.

 

- Писав Василь Олександрович про ласкаве сонечко і м’яку травичку, про працелюбних мурашок і веселого метелика, бо він сам був доброю людиною, і хотів, щоб ви, діти, росли добрими, чуйними. Любили свою родину, домівку і нашу прекрасну Україну. Давайте і ми навчимося цього у Великого Вчителя. 

 

 3. Хвилинка релаксації.

  • Сядьте, діти, зручно, заплющіть очі. Уявіть собі теплий літній день. Ви чуєте спів пташок, вдихаєте чисте повітря. Перед вами з’явився метелик- красень.

 

  1. Зупинка «Казкова».

Інсценізація казки «Тільки живий красивий» (додаток 1)

 

  • Скажіть діти, які почуття викликає у вас почута казка?

Проблемне питання.

  • Як би ви поводилися в природі, якби  зустріли такого метелика?

 

  1. Технологія «Добре – Погано»

 

Що гарного було в поведінці хлопчика?   Що поганого?

 

  • Зрозумів свою помилку;   - Зневажливо дивився на

комашку;

  • Прислухався до порад

друзів.      - Не був другом природи.

 

 Метеликів ще називають «літаючими квітами», бо в польоті метелик квітка.

 

 Багата наша природа і пташиним царством. У кожного народу є народні символи.

 

 Пригадайте, які птахи є символами українського народу?

 

 Діти, чи бачили ви журавлів?

 

 Що змусило журавлів відлетіти у теплий край, про це ми дізнаємось із інсценівки казки «Що найтяжче журавлям» (Додаток 2)

 

  1. Технологія «Мікрофон».

 

Чому перелітні птахи не залишаються там де тепло, а повертаються назад?

 

 Як називають лелек у нашому краю?

 

 На уроці читання вивчали вірш Олени Пчілки «Журавлі», пригадаємо вірш.

 

 Українці вважають, що лелеки, які оселилися на стрісі оселі стережуть дім, приносять щастя сім’ї, вони є оберегом цієї родини.

 

  1. Створений Матінкою Природою і чарівний рослинний світ.

 

Квіти супроводжують людину протягом усього життя, дарують насолоду, почуття радості, гарний настрій.

 

 

 

 

 

 

Інсценівка казки «Дівчинка і Ромашка» (додаток 3)

 

 

  • Яким рисами доброти наділена дівчинка?
  • Тепер покладіть долоню до свого сердечка.
  • Що підказує вам ваше сердечко?
  • Усе живе в природі просить порятунку, має право на життя.
  • Я думаю багато добрих справ можуть зробити ваші маленькі руки.
  • Робіть добро!

 

 

  1. Зупинка «Відпочивалочка».

 

Фізкультхвилинка.

 

  1. Зупинка «Народна мудрість».

 

В.О.Сухомлинський своєї мудрості, таланту вчився в українського народу. А зараз ми звернемося до цього невичерпного джерела народної мудрості. Прислів’я:

  • Не одяг прикрашає людину, а добрі діла.
  • Хто людям добра бажає, той і собі має.

 

Т.Г.Шевченка писав: «Раз добром нагріте серце, вік не охолоне».

 

  1. Зупинка «Поетична».

 

 

Доброта, як промінь сонця,

Що з’явився у імлі

Пригорнувся до віконця

І розлився по землі.

Доброта як ласка мами,

Віддає любов свою

Ніжить серденько так само,

Як і пісенька в гаю.

Доброта як щедрість літа,

Радість, щасті і краса!

Як волошка серед жита,

Ще як дощик і роса.

І старайся так прожити

Щоб як сонечко світити!

І в житті завжди неси

Теплий промінь доброти.

 

  1. Зупинка «Підсумкова».

 

Ось і закінчилась наша подорож, але не скінчилась дорога добра. Вам, діти, цією дорогою йти все своє життя.

 

  1. Технологія «Прес»

 

Дізналися

 

Ми     Навчилися

 

   Оцінюємо

 

 

Любі діти!

Ростіть, сміливо йдіть у світ

Та тільки завжди пам’ятайте

Любіть людей, цінуйте життя

І про добро не забувайте.

 

 

 

Завантаження...
docx
Додано
25 березня 2018
Переглядів
971
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку