Мета: поглиблювати знання учнів про життєвий та творчий шлях В.О.Сухомлинського, викликати інтерес до його творів, вчити висловлювати своє ставлення до героїв казок, розвивати пізнавальний інтерес, мовлення, прищеплювати бажання читати В.О.Сухомлинського, виховувати доброту, чуйність, любов до природи.
Обладнання: портрет В.О. Сухомлинського; казки В.О.Сухомлинського «Тільки живий красивий», «Що найтяжче журавлям», «Дівчина і Ромашка»; ілюстративний матеріал.
Хід уроку
І. Організаційна частина
1. Привітання
2. Хвилинка психологічного настрою
Усміхнімось всім довкола:
Небу, сонцю, квітам, людям,
І тоді обов’язково
День для нас привітним буде.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Повідомлення учнів про життєвий і творчий шлях В.О.Сухомлинського (діти виступають із заздалегідь підготовленою інформацією).
Повідомлення книголюбів
1 учениця.
Народився В.О.Сухомлинський 28 вересня 1918 року в селі Василівці на Кіровоградщині. У 1933 році закінчив семирічну школу. Навчався гарно, мав чудову пам’ять. Любив читати твори Т.Г.Шевченка, Панаса Мирного. Любов до читання йому прищепили мама і дідусь.
2 учениця.
Після закінчення навчання став студентом Кременчуцького педагогічного інституту, а згодом учителем української мови.
У 1948 році В.О.Сухомлинський став директор Павлинської школи на Кіровоградщині. 35 років свого життя він віддав школі. Написав 1500 казок для дітей. А книга «Серце віддаю дітям» перекладена 30-ма мовами світу. Помер Сухомлинський 2 вересня 1970 року. Похований недалеко від школи, якій віддав усе своє життя.
- Писав Василь Олександрович про ласкаве сонечко і м’яку травичку, про працелюбних мурашок і веселого метелика, бо він сам був доброю людиною, і хотів, щоб ви, діти, росли добрими, чуйними. Любили свою родину, домівку і нашу прекрасну Україну. Давайте і ми навчимося цього у Великого Вчителя.
3. Хвилинка релаксації.
Інсценізація казки «Тільки живий красивий» (додаток 1)
Проблемне питання.
Що гарного було в поведінці хлопчика? Що поганого?
комашку;
друзів. - Не був другом природи.
Метеликів ще називають «літаючими квітами», бо в польоті метелик квітка.
Багата наша природа і пташиним царством. У кожного народу є народні символи.
Пригадайте, які птахи є символами українського народу?
Діти, чи бачили ви журавлів?
Що змусило журавлів відлетіти у теплий край, про це ми дізнаємось із інсценівки казки «Що найтяжче журавлям» (Додаток 2)
Чому перелітні птахи не залишаються там де тепло, а повертаються назад?
Як називають лелек у нашому краю?
На уроці читання вивчали вірш Олени Пчілки «Журавлі», пригадаємо вірш.
Українці вважають, що лелеки, які оселилися на стрісі оселі стережуть дім, приносять щастя сім’ї, вони є оберегом цієї родини.
Квіти супроводжують людину протягом усього життя, дарують насолоду, почуття радості, гарний настрій.
Інсценівка казки «Дівчинка і Ромашка» (додаток 3)
Фізкультхвилинка.
В.О.Сухомлинський своєї мудрості, таланту вчився в українського народу. А зараз ми звернемося до цього невичерпного джерела народної мудрості. Прислів’я:
Т.Г.Шевченка писав: «Раз добром нагріте серце, вік не охолоне».
Доброта, як промінь сонця,
Що з’явився у імлі
Пригорнувся до віконця
І розлився по землі.
Доброта як ласка мами,
Віддає любов свою
Ніжить серденько так само,
Як і пісенька в гаю.
Доброта як щедрість літа,
Радість, щасті і краса!
Як волошка серед жита,
Ще як дощик і роса.
І старайся так прожити
Щоб як сонечко світити!
І в житті завжди неси
Теплий промінь доброти.
Ось і закінчилась наша подорож, але не скінчилась дорога добра. Вам, діти, цією дорогою йти все своє життя.
Дізналися
Ми Навчилися
Оцінюємо
Любі діти!
Ростіть, сміливо йдіть у світ
Та тільки завжди пам’ятайте
Любіть людей, цінуйте життя
І про добро не забувайте.