Урок з української літератури в 9 класі за п'єсою І. П. Котляревського за темою "Соціально-побутова драма «Наталка Полтавка» ─ перший твір нової української драматургії", покликаний ознайомити учнів із першим твором нової української драматургії; допомогти усвідомити його ідейно-мистецьку цінність; на прикладі професійного аудіовиконання п'єси, розвивати навички виразного читання драматичних творів, їх аналізу, висловлення власних думок з приводу прослуханого; виховувати високі моральні якості, почуття гідності
УРОК УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ В 9-ому класі
ТЕМА: І. П. Котляревський. Соціально-побутова драма «Наталка Полтавка» ─ перший твір нової української драматургії
МЕТА: ознайомити учнів із першим твором нової української драматургії; допомогти усвідомити його ідейно-мистецьку цінність; на прикладі професійного аудіовиконання п’єси, розвивати навички виразного читання драматичних творів, їх аналізу, висловлення власних думок з приводу прослуханого; виховувати високі моральні якості, почуття гідності.
ТИП УРОКУ: урок засвоєння нових знань
ВИД УРОКУ: урок-лекція з використанням ІКТ
МЕТОДИ НАВЧАННЯ: обговорення прослуханого, бесіда за змістом, конспектування, інтерактивні прийоми «Мозковий штурм», «Мікрофон»
ОБЛАДНАННЯ: аудіокнига; мультимедійне обладнання, відеоматеріали: портрет І. П. Котляревського, ілюстративні матеріали, аудіозаписи пісень
ТЕОРІЯ ЛІТЕРАТУРИ: драматичний твір, види драматичних творів, художні образи, художні засоби.
«Наталка Полтавка» ─ праматір
українського народного театру»
Іван Карпенко-Карий
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
ІІ. Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Слово вчителя.
У часи Котляревського глядачів уже не задовольняли ні шкільні драми з їхнім високим стилем, «часто незрозумілими» словами, настановами, ні «гопачно-горілчані» інтермедії, «шароварщина». Хотілося щось «для душі». І ось саме тоді з’являється п’єса зі щасливою сценічною долею – її грають у театрах і до цього часу.
«Мозковий штурм» – чим же так захопила, на вашу думку, глядача ця драма? (учні висловлюють свої припущення)
РОБОТА З ЕПІГРАФОМ
ВИЗНАЧЕННЯ СОЦІАЛЬНО-ПОБУТОВОЇ ДРАМИ
ІІІ. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу.
ІV. Закріплення вивченого матеріалу.
Інтерактивна вправа «Мікрофон»:
«У мене склалося враження…»
«П’єса «Наталка Полтавка» для мене…»
«Я вважаю, що…»
V. Підсумок уроку.
VІ. Домашнє завдання. Дочитати твір, вміти переказувати його; виписати цитати до характеристики образів.