19 серпня о 18:00Вебінар: Ментальна арифметика: розвиваємо обидві півкулі головного мозку

Урок "І. П. Котляревський. Соціально-побутова драма «Наталка Полтавка» ─ перший твір нової української драматургії"

Про матеріал

Урок з української літератури в 9 класі за п'єсою І. П. Котляревського за темою "Соціально-побутова драма «Наталка Полтавка» ─ перший твір нової української драматургії", покликаний ознайомити учнів із першим твором нової української драматургії; допомогти усвідомити його ідейно-мистецьку цінність; на прикладі професійного аудіовиконання п'єси, розвивати навички виразного читання драматичних творів, їх аналізу, висловлення власних думок з приводу прослуханого; виховувати високі моральні якості, почуття гідності

Перегляд файлу

УРОК УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ В 9-ому класі

 

ТЕМА:        І. П. Котляревський. Соціально-побутова драма «Наталка                        Полтавка» ─ перший твір нової української драматургії

МЕТА:        ознайомити учнів із першим твором нової української драматургії; допомогти усвідомити його ідейно-мистецьку цінність; на прикладі професійного аудіовиконання п’єси, розвивати навички виразного читання драматичних творів, їх аналізу, висловлення власних думок з приводу прослуханого; виховувати високі моральні якості, почуття гідності.

ТИП УРОКУ:  урок засвоєння нових знань

ВИД УРОКУ:  урок-лекція з використанням ІКТ

МЕТОДИ НАВЧАННЯ:  обговорення прослуханого, бесіда за змістом, конспектування, інтерактивні прийоми «Мозковий штурм», «Мікрофон»

ОБЛАДНАННЯ:  аудіокнига; мультимедійне обладнання, відеоматеріали: портрет І. П. Котляревського, ілюстративні матеріали, аудіозаписи пісень

ТЕОРІЯ ЛІТЕРАТУРИ:  драматичний твір, види драматичних творів, художні образи, художні засоби.

 

«Наталка Полтавка» ─ праматір

українського народного театру»

 

Іван Карпенко-Карий

ХІД  УРОКУ

І. Організаційний момент.

ІІ. Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

       Слово вчителя.

У часи Котляревського глядачів уже не задовольняли ні шкільні драми з їхнім високим стилем, «часто незрозумілими» словами, настановами, ні «гопачно-горілчані» інтермедії, «шароварщина». Хотілося щось «для душі». І ось саме тоді з’являється п’єса зі щасливою сценічною долею – її грають у театрах і до цього часу.

 Презентація

      «Мозковий штурм» – чим же так захопила, на вашу думку, глядача ця драма? (учні висловлюють свої припущення)

            РОБОТА З ЕПІГРАФОМ

            ВИЗНАЧЕННЯ СОЦІАЛЬНО-ПОБУТОВОЇ ДРАМИ

ІІІ. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу.

  1. Розповідь вчителя ілюструється слайдами (учні вчаться складати конспект)
  2. Прослуховування змісту І дії драми за аудіокнигою.
  3. Словникова робота за питаннями учнів.
  4. Обмін враженнями щодо прослуханого (прочитаного).
  5. Евристична бесіда:
  • Що привернуло вашу увагу в побудові пєси ?
  • Як ви думаєте, чим завершиться конфлікт Наталки з возним і з матірю, чому ?
  • Хто з героїв викликає симпатію, хто – ні, до кого ви ще не визначили свого ставлення? Чому?

 

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

      Інтерактивна вправа «Мікрофон»:

  • Продовжіть речення:

«У мене склалося враження…»

«Пєса «Наталка Полтавка» для мене…»

«Я вважаю, що…»

V. Підсумок уроку.

 

VІ. Домашнє завдання. Дочитати твір, вміти переказувати його; виписати цитати до характеристики образів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
До підручника
Українська література 9 клас (Коваленко Л.Т., Бернадська Н.І.)
Додано
27 жовтня 2018
Переглядів
318
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку