Урок розроблено для учнів 10 класу з профільним рівнем навчання. Учитель використовує різноманітні форми і методи роботи: проблемне питання, різнорівневі завдання, дослідницька робота в малих групах.
Розробка уроку
з української літератури, 10 клас,
профільний рівень
Тема: «І.С.Нечуй-Левицький. Основні віхи життя. Загальна характеристика творчості. Розширення ним ідейно-тематичних меж української прози».
Підготувала учитель
української мови та літератури
Курахівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №22
Селидівської міської ради
Сіпєєва О.В.
Урок №1
Тема: І.С.Нечуй-Левицький. Основні віхи життя. Загальна характеристика творчості. Розширення ним ідейно-тематичних меж української прози.
Мета: ознайомлення учнів з основними життєвими віхами письменника, дати загальну характеристику його творчості; прокоментувати оцінку І.Франком творчої спадщини І.С.Нечуя-Левицького; розвивати вміння правильно, послідовно, логічно будувати власне висловлювання, визначати тематику творів; виховувати почуття поваги до творчості класика української літератури, прищеплювати риси доброти, любові до природи.
Обладнання: портрет письменника, книжкова виставка його творів, ілюстративний матеріал.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Перебіг уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
Оголошення теми та мети уроку
« Він заслужив звання народного письменника. Вищої похвали бути не може.»
Одним із найпопулярніших і найулюбленіших письменників нашого народу був і залишається Іван Семенович Нечуй-Левицький. Немає, мабуть, в Україні такої людини, яка б не знала пройнятої гумором і дотепами «Кайдашевої сім ї» чи колоритних образів баби Параски та баби Палажки.
Сьогодні на уроці ми ознайомимося із життєвим і творчим шляхом українського Бальзака, як назвав митця академік О.Білецький, перегорнемо сторінки його довгого і наповненого подіями життя.
ІІІ. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу
Репродуктивний рівень
Завдання №1. Підготувати повідомлення «Батьки письменника. Дитячі роки». Дати відповіді на питання:
Завдання№2. Підготувати повідомлення «Освіта майстра слова».
Конструктивний рівень
Завдання №1. Опрацювати теоретичний матеріал та заповнити таблицю «Тематика творчості І.С.Нечуя-Левицького»
Про життя селян |
Про життя міщан |
Про життя інтелігенції |
Про життя духовенства |
На історичну тематику |
|
|
|
|
|
Завдання №2. Опрацювати теоретичний матеріал «Творча спадщина І.С.Нечуя-Левицького». Заповнити таблицю.
Літературний жанр |
Назва твору |
Примітка |
Повісті |
|
|
Мала проза, оповідання, нариси, казки |
|
|
Драматичні твори |
|
|
Наукові праці, романи |
|
|
Перекладацька діяльність |
|
|
Творчий рівень
Завдання. Написати міні-твір «Нечуй-Левицький – це…», передавши свої враження від ознайомлення з особистістю письменника.
Обговорення результатів роботи в малих групах
IV. Систематизація та узагальнення вивченого матеріалу
Скласти синкан «І.С.Нечуй-Левицький»
V. Домашнє завдання
С. 18-22 читати;
Вивчити біографію письменника; прочитати повість «Кайдашева сімя»;
Творчий рівень: написати лист письменнику.
УІ. Підсумок уроку. Рефлексія
Інтерактивна гра «Мікрофон»