Урок.Ігрова діяльність на уроках фізичної культури

Про матеріал
"У грі розкривається перед дітьми світ,розкриваються творчі можливості особистості" - Сухомлинський. Без фантазії і творчості урок нудний. Моє завдання - зацікавити і підсилити увагу дітей,активізувати рухову активність,навчити гратись.Я вважаю, що майбутнє уроків фізичної культури - це синтез, міжпредметна інтеграція уроку,здоров*язберігаючі технології,ігрові технології. В грі дитина вчиться приймати миттєві рішення, розвиває фізичні якості .Тому запропонувала, на мою думку цікавий урок ,"Потяг" - де здійснюється подоріж з зупинками, на яких виконуються різноманітні завдання.
Перегляд файлу

ІГРОВА ДІЯЛЬНІСТЬ НА УРОКАХ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ

Ігрова діяльність на уроках в школі дає можливість підвищити в учнів інтерес до учбових занять, має особливо важливе значення в період найбільш активного формування характеру – в дитячі та юнацькі роки. Дозволяє засвоїти більшу кількість інформації, заснованої на прикладах конкретної діяльності, що моделюється в грі, допомагає дітям в процесі гри навчитися приймати відповідальні рішення в складних ситуаціях. Гра, це театр фізичного виховання дітей (граючи — оздоровлювати, граючи — виховувати, граючи — розвивати, граючи — навчати). Позитивна, світла енергія радості і задоволення (фізичне виховання повинно заряджати дітей позитивними емоціями).

Використання ігрових форм занять веде до підвищення творчого потенціалу учнів і до глибшого, осмисленого і швидкого освоєння матеріалу. Ігрові форми роботи в учбовому процесі можуть нести ряд функцій:

  • навчальна;
  • виховна;
  • коректувально-розвивальна;
  • психотехнічна;
  • комунікативна;
  • розважальна;
  • релаксаційна.

Особливу увагу слід приділяти рухливим іграм в початковій і середній ланці, оскільки в цьому віці закладаються основи ігрової діяльності, направлені на вдосконалення ігрових умінь і технико-тактичних взаємодій, необхідних при подальшому вивченні і опануванні спортивних ігор. І, звичайно, рухливі ігри, це прекрасна база по розвитку рухових здібностей і умінь.

У модулі програми «Легка атлетика» використовуються рухливі ігри, направлені на закріплення і вдосконалення навичок бігу, стрибків і метань, на розвиток швидкісних, швидкісно-силових здібностей, здібностей орієнтування в просторі.

У модулі програми «Спортивні ігри» - ігри і естафети на опанування тактико-технічних навичок спортивних ігор, що вивчаються.

У модулі «Гімнастика» - рухливі ігри з елементами єдиноборств.

Через особливості дітей не всяку гру можна використовувати.

 Необхідно враховувати складність її у взаємодії гравців. Гра буде цікава, якщо доступна і зрозуміла. Для цього можна використовувати різні варіанти однієї гри, які передбачають збереження її правил і умінь дітей з врахуванням їх вікових і індивідуальних особливостей.

Для того, щоб гра приносила користь, необхідно продумувати її до дрібниць. Граючись,діти засвоюють життєво необхідні рухові навички і вміння, у них виробляється сміливість,рішучість,воля, кмітливість. Потрібно чітко дотримуватись правил гри, адже правила гри – головний організуючий її елемент, дотримуватись техніки безпеки, як для тих, що грають, так і для спостерігають за грою. Ігри з дидактичною спрямованістю учать дітей об'єднувати рухи і отримані на заняттях і в повсякденному житті знання, факти, систематизуючи їх в єдине цілісне уявлення про навколишню дійсність.

Вимоги до відбору ігор наступні:

  • гра повинна давати нові поняття;
  • у грі повинні розвиватися здібності правильно оцінювати просторові і тимчасові стосунки, швидко реагувати на часто змінну обстановку;
  • дидактичний і руховий вміст гри повинен відповідати особливостям програмного матеріалу;
  • міра складності гри повинна відповідати засвоєним умінням і навичкам.

При організації і проведенні гри необхідно дотримуватися наступних правил:

  • простота і доступність правил;
  • кожне дитя має бути активним учасником гри;
  • виключити щонайменшу можливість ризику, загрози здоров'ю дітей;
  • безпека використовуваного інвентаря;
  • гра не повинна принижувати гідності тих, що грають.

В  рухливих іграх завжди є переможені та переможці,тому слід особливу увагу приділяти тому, щоб діти зберігали, дружне ставлення до переможців і до тих, хто програв, причому всі стосунки мають грунтуватися на доброзичливості,повазі один до одного.

Урок- мандрівка - «Потяг»

Вишикуватись в колону, руки на плечі попереднього, рухаємося за  «паровозиком» зі словами: « Чух-пах»,паровозик(двічі),вагон біжить качається, праворуч нахиляється, вагон біжить качається, ліворуч нахиляється, «чух-пах» - «Стоп»:

1-а зупинка- «Вітальна». Вчитель вітається з дітьми, пояснює завдання на урок,нагадує за техніку безпеки,їдуть далі;

2-а зупинка- « Поворотно-крокувальна» -виконуються повороти,крокування на місті;

3-я зупинка«Пострибайки»;

4-а зупинка«Присідайки»

5-а зупинка«Знайомство-розважальна»: Утворюють коло,розраховуються на 1-2, на три рахунки перешиковуються в 2 кола. Перші номери повертаються кругом.

  1. стоячи обличчям один до одного виконуємо послідовно вправу на 8 рахунків: моргаємо правим, лівим дивлячись один на одного,нахиляємо голову вперед-назад, праворуч-ліворуч, піднімаємо плечі догори, опускаємо донизу. Приставний крок праворуч;
  2. 1,3- хлопок руками,2,4 – хлопок з товаришем. Приставний праворуч;
  3. 1,3- хлопок, 2,4- хлопок по діагоналі з товаришем. Приставний праворуч;
  4. 5- теж саме що 1,2, тільки з піднятими догори руками;

     6 – поєднуємо вправи 2-5, вправа виконується на 8 рахунків;

     7 – беремося за руки, 1,3- мах правою вперед, 2,4 - мах лівою вперед, приставний стрибаючи праворуч;

     8 – 1,3- мах правою-ліворуч,2,4 – мах лівою-праворуч, перехід;

     9 – поєднаємо 7,8.

   10 – поєднуємо всі вправи.(З засвоєнням вправ можна можна придумувати різні варіанти, та кількість повторень в залежності від фізичної підготовки)

  Їдуть далі.

Вагончики розїжджаються по кружечках.

6-  Зупинка «Вітання сонцю»

Комплекс гімнастики йогів „Вітання сонцю”

1.

  1. Вихідне положення – стати прямо, ноги разом, руки зігнуті біля грудей, долоні з’єднані пальцями догори, вдих видих.
  2. Вдих. Прогнутися, руки догори, долонями вперед.
  3. Нахил вперед з видихом, руками торкнутися підлоги. Намагатися долоні покласти на підлогу, а головою дістати колін.
  4. Вдих. Присісти на ліву, праву назад в положення широкого випаду, кисті рук і ліва ступня на одній лінії. Відвести голову назад. Видих.
  5. Вдих, затримка дихання. Відвести ліву назад до правої, в упор лежачи.
  6. Видих. Зігнути руки і дістати підлоги коліньми, грудьми, лобом.
  7. Вдих. Випрямити руки і прийняти положення упора лежачи на стегнах, максимально прогнутися.
  8. Видих. Упор лежачи зігнувшись, не відриваючи п’ятки від підлоги.
  9. Вдих. Випрямитися, зігнути праву і поставити ступню на лінію упора руками. Ліве коліно злегка дістає підлоги. Голову назад.
  10. Видих. Встати на праву, приєднуючи ліву в положення нахилу вперед зігнувшись (3).
  11. Випрямитися, руки догори, прогнутися. Вдих.
  12. Видих. Опустити руки, випрямитися, розслабитися.

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 – «Пружинки» -стрибки на місті(на одній, на другій,на двох,вперед-назад,схресно) та в русі(Зайчик,з хлопками)

Їдуть далі.

7- Зупинка «Прогулянка»

  1. ходьба в напівприсіді(попід деревами);
  2. навколішки по лаві, тримаючись руками з боків за лаву(пробираємось кущами);
  3. приставними по гімнастичній стінці(над ярком);
  4. ходьба по канату(стежинка через болото);
  5. стрибки по драбині(перестрибуємо гілочки).

6-  на галявині, рухлива гра – «Чаклун» - ведучий наздоганяє учня, торкається його(чарує), учень зупиняється, а ведучий продовжує доганяти інших, а решта дітей намагаються зняти чари з тих учнів котрих торкнувся чаклун. По ходу гри вчитель («машиніст паровоза») зупиняючи гру дає різні завдання(по два –ставай, по три, стрибнули на гілочку(на драбину), на пеньочки(на лави) і т.д. щоразу обираючи нового ведучого(чаклуна); Сідають в потяг.

Їдуть далі.

8- Зупинка «Подарункова» -1-Беремо фішки,утворюємо коло. Завдання: по сигналу передаємо фішки по колу, хто помиляється виходить з гри. (в кінці розігруємо фантики);

2- присіли, виконуємо вправу на 3 рахунки: двічі стукаємо фішкою на третій передаємо фішку праворуч і т.д.

 

Їдемо далі.

 9- Зупинка «Фізкультурний диктант». Взяти по мячу, з яким би ви хотіли працювати. Перша серія: м’ячі не літають  і не падають.        Першу вправу починай... Другу вправу починай… Третю вправу починай. Друга серія: м’ячі літають, однак не падають… Третя серія: м’ячі літають, стрибають, однак ви стоїте на місці… Четверта серія: м’ячі літають, стрибають, ви пересуваєтесь… «Диктант» розпочато. Після завершення «диктанту» майже всі діти отримують позитивні відзиви від вчителя. Головне, щоб кожна дитина під час виконання завдання почула власне ім’я та похвалу.

 

Їдемо далі.

10- Зупинка «Обід»- Гра « Їстивне, не їстивне». Їстивне хлопаємо в долоні, не їстивне – тупаємо ногами.

Подоріж підходить до кінця: Чи вдало подорожували? Чи було складно? Що найбільш сподобалося?

«Світлофор» - червоне-стоїмо, жовте- киваємо головою, зелене- крокуємо на місці.

 Широка стійка, руки з*єднати, опустити вниз. Малюємо (цифри слова чи алфавіт) «Дякуємо за урок» використовуючи всю амплітуду рухів.

 

Сідаємо в потяг і залишаємо зал.

 

 

 

 

 

docx
Додано
19 квітня 2020
Переглядів
1625
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку