формування предметних компетентностей: актуалізувати знання дітей про синоніми, антоніми, багатозначні іменники, пряме і переносне значення слів, вчити добирати іменники-синоніми й антоніми, визначати пряме й переносне значення, використовувати у мовленні названі категорії іменників, розвивати словниковий запас школярів, зв'язне мовлення; виховувати любов до рідної мови, до природи, працелюбність, повагу до товаришів
Тема. Іменники-синоніми, іменники-антоніми. Пряме і переносне значення. Шість капелюхів мислення Едварда де Боно
Мета:
• формування предметних компетентностей: актуалізувати знання дітей про синоніми, антоніми, багатозначні іменники, пряме і переносне значення слів, вчити добирати іменники-синоніми й антоніми, визначати пряме й переносне значення, використовувати у мовленні названі категорії іменників, розвивати словниковий запас школярів, зв’язне мовлення; виховувати любов до рідної мови, до природи, працелюбність, повагу до товаришів;
• формування ключових компетентностей: учити учнів зосереджено слухати; виконувати самостійні завдання; планувати свої дії; розширювати словниковий запас;
Тип уроку: урок формування вмінь і навичок. «Шість капелюхів мислення»
Обладнання: картки словникових слів, таблиця, малюнки, шість капелюхів, ІКТ.
Хід уроку
Ι. Організаційний момент
ΙΙ. Психологічний настрій
Діти стають у коло беруться за руки і посміхаються один одному.
Слайд «Сонечко»
І я, вдивляючись у ваші розумні оченята, очікую від вас гарної роботи. Оцінювати ви будете себе самі, за кожну роботу отримаєте бали. В кінці уроку підрахуєте – це і буде ваша оцінка.
А я буду Володарем часу. Я даруватиму вам час і буду його берегти.
ΙΙΙ. Мотивація навчальної діяльності.
Гості прийшли до нас з гостинцем. Ось такий незвичайний торт. Я його розрізала на шматочки. Вистачить всім (роздаю шматочки торта).
Яка начинка в торті? ( з словниковими словами)
ΙV. Актуалізація знань учнів.
1)Словникова робота (діти поділені на 4 групи)
Ι група : середа, фартух, пиріг, апельсин, напам’ять, виразно. Скласти речення, твір з даними словами.
ΙΙ група : виписати назви професій в алфавітному порядку (президент, банкір, депутат, директор, одинадцять, шофер, щодня)
ΙΙΙ група : записати слова, скласти з ними речення. ( щотижня, попереду, лимон, футбол, влітку)
ΙV група : збери слова. Метод Цицерона.
По класу на стіні висять слова – портрет, радіо, мільйон, бджола, ведмідь, портфель.
V. Перевірка. Оцінювання.
VΙ. Повідомлення теми уроку.
VΙΙ. Сприймання і усвідомлення матеріалу уроку.
Питання : що таке антоніми? Зараз ми переконаємся в цьому.
Вмикаю відео про синоніми і антоніми.
(синоніми)
Працьовитий-лінивий
Правдивий-брехливий
Великий-малий
Оцінювання 2 бали.
Діти відповідають.
«Вони допомагають точно висловити думку виражають протилежні явища»
Пастка. Сигнальна картка. В чому справа? Перед сполучником «а» ставиться кома.
Оцінювання 2 бали.
Вправа «Знайди пару». Слова на дошці. З’єднай стрілками.
Бігти |
Зло |
Друг |
Сумний |
Говорити |
Ворог |
Веселий |
Мовчати |
Добро |
Стояти |
Оцініть свою роботу в 2 бали
VΙΙΙ. Робота з підручником.
Виписати з вправи одне речення за вибором.( вправа 103,с. 51)
Оцінювання 1 бал.
ΙX. Фізхвилинка.
Продовжуємо роботу.
Записати синоніми. Хата, оселя, будинок, дім, житло.
Слайд дятел, сосна.
В темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має.
Їй на місці не сидиться.
Як зовуть її?
(Лисичка)
Виходить дівчинка в костюмі.
Другий учень заперечує « Я теж лисичка».
Я з хвостом, ти без хвоста.
Я звірятко, ти грибок
А ім’я одне на двох
(Лисички)
Оцінювання 1 бал.
Виходить учениця у костюмі кучерявого дерева(берези) і учениця з кучерявим волоссям.
X. Підсумок уроку.
- Що повторили на уроці ? Що сподобалось ? Де було важко працювати ?
- Підрахуйте бали, це ваша оцінка.
XΙ. Домашнє завдання.
Виписати 3-4 прислів’їв з антонімами. Вивчити їх напам'ять.
Дякую за урок.