Тема: Імовірні небезпечні ситуації, твої дії. Твоя безпека у наколишньому просторі.
Очікувані результати: спостерігає за найбільш характерними небезпечними та безпечними ситуаціями; формує навички прийняття раціональних рішень; вміє розрізняти ситуації, коли людина потребує допомоги; аргументує свою дію в небезпечних ситуаціях; реагує та розповідає про небезпеку, вивчає правила поведінки, бережливо ставиться до природи, вчиться дякувати людям за підтримку.
Інтерактивні методи: вправа «Мозковий штурм», вправа «Створення колажу», вправа «Служби порятунку».
Міжпредметна інтеграція: літературне читання, українська мова.
Обладнання: квітка, презентація, підручник, картинки, відео, аудіо.
Хід уроку
І. Організація класу.
1 . Привітання .
Продзвенів уже дзвінок,
Починається урок.
Він пізнавальний і цікавий,
Тож гостей зібрав чимало.
Повернімося обличчям один до одного
І радісно промовим "Добрий день!".
- Добрий день! Мене звати Анастасія Станіславівна і сьогодні урок « Я досліджую світ» проведу
вам я .
2. Емоційне налаштування. (1хв.)
- Надворі вже потеплішало, світить сонечко. Сьогодні на урок я теж взяла його з собою. Але у нього немає промінчиків. Та якщо ми будемо гарно працювати на уроці, будемо старанними і уважними, то зможемо подарувати сонечку багато промінців, а воно в свою чергу зігріє нас своїм теплом.
Візьміть у долоньки промінчик, заплющте на секундочку оченята, згадайте щось приємне, усміхніться. Давайте відправимо наш гарний настрій всій школі!
3. Актуалізація опорних знань. ( 2 хв)
- Діти, погляньте. Ви впізнаєте цих героїв?
- З якої казки вони завітали?
- Пригадайте, у яку біду вони потрапили?
- Як ви вважаєте, чому?
(Поступово з'являються семеро козенят, Червона Шапочка, Буратіно…..)
ІІІ. Повідомлення теми, завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.
- Мабуть, ви не раз чули по телевізору, читали в Інтернеті про зникнення безвісти дітей та дорослих, про пожежі, про людей які втопились у водоймах. Отож, сьогодні на уроці ми з вами будемо вчитися уникати небезпечних ситуацій поза межами школи, домівки. Спробуємо зрозуміти, як важливо бути уважними та слухняними, щоб не потрапити у біду, як герої наших казок.
ІV.Вивчення нового матеріалу.
(Безпека – це коли нічого не загрожує життю і здоров’ю)
Ось, небезпека – ситуація, коли щось або хтось може тобі зашкодити. Щоб зберегти здоров’я та життя, потрібно вивчати небезпеки, умови і причини їх виникнення, а також як слід від них захищатися.
Запропонувати дітям відповісти на запитання.
- Розгляньте малюнок. Підрахуйте скільки небезпек загрожує хлопчикові. Поясніть чому. Додаток 1
5. Фізкультхвилинка.
Руханка (пес Патрон)
6. Правила безпеки.
Правила дорожнього руху
Щоб мені кудись дійти,
Треба всю її пройти.
Бере початок від порога
Далека чи близька…
Відповідь : дорога.
— Де треба переходити вулицю? Як потрібно переходити дорогу?
— Які дорожні знаки ви знаєте? (Використовується таблиця.)
— Яке значення має світлофор на дорогах?
— До чого може призвести порушення правил дорожнього руху?
Правила поводження з незнайомими людьми
У нашому світі існує дуже багато людей. Деякі люди є вашими рідними та друзями. Ви спілкуєтесь з ними майже кожного дня і знаєте про дин одного майже все. Але є і незнайомі вам люди, яких ви не знаєте.
Правила безпеки вдома ( електронні прилади).
В нашій кухні кілька літ
Він воркоче, наче кіт,
І ховає справжню зиму
За надійними дверима.
(Холодильник).
Оце так будинок – одне вікно: щодня у вікні кіно. (Телевізор)
Є у нас в квартирі робот,
Має він великий хобот .
Любить робот чистоту
І гуде, як лайнер «Ту-у-у»
(Пилосос)
То холодним, то гарячим,
Вдома мене кожен бачив.
І співаю я від жару,
І пускаю з носа пару.
( Чайник)
Правило 1. Вмикай і вимикай прилади сухими руками за допомогою вимикача.
Правило 2. Не тягни за електричний шнур.
Правило 3. Не торкайся оголених проводів і не підходь до них.
Правило 4. Не лізь до розетки, а тим більше не засовуй в неї сторонні предмети.
Правило 5. Користуйся електричними приладами лише з дозволу дорослих.
Правило 6. Небажано вмикати декілька електроприладів одночасно.
Правило 7. Не залишай електроприлади без догляду.
Правило 8. Ізоляція не повинна бути пошкодженою.
V. Закріплення вивченого матеріалу.
1.Створення колажу за ілюстраціями.
2.Розгляд ситуацій.
Ситуація 1
Галинка прогулювалася містом. До неї підійшла привітна молода жінка. Галинка не помітила, як розповіла незнайомці де живе, коли батьків не буває вдома.
Наступного дня квартиру дівчинки пограбували.
Яке правило можна скласти для Галинки?
Не говорити домашню адресу незнайомим людям.
Ситуація 2
Вова дуже поспішав на тренування з футболу. Коли він збирався переходити дорогу, поруч зупинився гарний автомобіль. Водій, якого хлопчик не знав, запропонував його підвезти. Вова зрадів такій нагоді. Ввечері хлопчик не з'явився додому.
Яке правило знадобиться в такій ситуації?
В-дь: Не сідати до незнайомців у машину.
Ситуація 3
Дві подружки так загралися, що й не помітили настання темряви. Повертаючись додому, на них чекала неприємна зустріч з хуліганами.
Що порадите дівчаткам?
В-дь: Не гуляти до настання темряви.
Ситуація 4
Ігор вирішив прогулятися після уроків. Хлопчик так поспішав, забув повідомити про це маму. Ігор так захопився прогулянкою, що заблукав. Додому повернувся вже затемна. На нього чекала схвильована мама і серйозна розмова.
Що сказала мама сину?
В-дь: Не затримуйся дорогою зі школи додому.
Ситуація 5
Оксанка - велика модниця. Вона завжди одягає на прогулянку багато прикрас. Ще й телефон новенький не забуває прихопити. І похизуватися любить. От і потрапила одного разу до рук злодіїв.
Яке правило забула дівчинка?
В-дь: Не надівати коштовності, збираючись на прогулянку.
Ситуація 6
Дві маленькі сестрички поверталися додому. Біля під'їзду вони побачили неприємного на вигляд незнайомця, який слідував за ними. Дівчатка одразу згадали мамині слова і залишились надворі.
Чому навчила їх мама?
В-дь: Не заходити у під’їзд, у ліфт з незнайомцями.
- Діти, погляньте, яку корисну справу ми зробили. Робота ваша не марна, адже тепер ви можете поділитися цими правилами зі своїми друзями, щоб і вони ніколи не потрапляли в небезпечні ситуації поза межами школи та домівки.
VI . Підсумок уроку. Рефлексія
Зелений - матеріал засвоїв, мені було цікаво.
Жовтий – працював старанно, але виникали труднощі.
Червоний – мені не сподобалось, мені було нудно.