Урок "Індивідуальний розвиток підлітків. Ознаки біологічного, психічного, соціального, духовного дозрівання "

Про матеріал

Ознайомити учнів з ознаками підліткового віку та біологічного, психічного, соціального, духовного дозрівання; розвивати творчий потенціал учнів, активність, ініціативність; виховувати позитивне ставлення до змін, що відбуваються в підлітковому віці.

Перегляд файлу

Тема: Індивідуальний розвиток підлітків. Ознаки біологічного, психічного, соціального, духовного дозрівання

Мета: ознайомити учнів з ознаками підліткового віку та біологічного, психіч- ного, соціального, духовного дозрівання; розвивати творчий потенціал учнів, активність, ініціативність; виховувати позитивне ставлення до змін, що відбу- ваються в підлітковому віці.

Обладнання: методичний комплекс (підручник «Основи здоров’я. 7 клас», «Робочий зошит» ); фотографії або ілюстрації, які демонструють ознаки біологічного, психічного, соціального, духовного дозрівання, комп’ютерна презентація MS PowerPoint; картки «Бліцкросу» (одна на парту),скринька, маркери, ножниці, клей.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

                                                           Хід уроку

  1. Організаційний момент

1. Привітання, створення позитивного настрою ( 1 слайд) 1хв.

 Ви не повністю одягнені, якщо на вас немає посмішки. Просто посміхніться — і промінчики тепла прокрадуться у вашу, можливо, чимось засмучену або стомлену душу, зігріють серце і, розлившись солодким спокоєм, запалять ваші очі.

2. Очікування.( 3 хв.)

 4 групи обговорили між собою очікування від уроку та вибрали 4-5 головних написавши їх на листок і прикріпивши до фігур хлопчика і дівчинки.

3.Чарівна скринька. ( 2 слайд) (1хв.)

Кожний учень взявши скриньку подивившись в дзеркало і сказав кого він там бачить. (СЕБЕ) ( Вкінці повернутися до неї)

II. Активізація чуттєвого досвіду, опорних знань учнів

 1. Бліцкрос .  ( 3 слайд) (2 хв.)

На слайді ви бачите людина у гарній фізичній формі, займається спортом, а ми з вами зараз пробіжимося по своїх знаннях.

1) Молодший шкільний вік припадає на навчання в ... класах (початкових, 1-4).

 2) Навчання в середніх класах збігається з ... віком (підлітковим).

 3) Підлітковий вік називають... (складним, проблемним, кризовим).

 4) Основною кризою підліткового віку є... (непорозуміння з батьками, проблеми у   

      спілкуванні з однолітками, іншими людьми, пошук власного «Я»).

  5) Пошук власного «Я» в підлітковому віці зумовлює як позитивні явища, так і певні...

       (ризики).

  6) Ризики підліткового віку можуть стосуватися як фізичної, так і... складових здоров'я

      (психічної, соціальної, духовної).

 2.Висновок

Підліткам, які прагнуть особистісного саморозвитку і самовдосконалення, необхідні знання щодо фізіологічних і психологічних особливостей підліткового віку.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

1.Повідомлення учням теми та завдань уроку. ( 4 слайд) (1хв.)

Тема уроку: Індивідуальний розвиток підлітків. Ознаки біологічного, психічного, соціального, духовного дозрівання.

Завдання: -    ознайомитися з ознаками підліткового віку та біологічного, психічного,  

                        соціального, духовного дозрівання;

  • розвинути творчість, активність, ініціативність;
  • виховати позитивне ставлення до змін, що відбуваються в підлітковому   віці.

Відповідно до ознак біологічного, психічного, соціального, духовного дозрівання ми утворили 4 групи назва кожної групи у вас на парті ми будемо працювати на протязі уроку.

 

 

 

 

 

2.Проблемне запитання.

- Які є етапи у розвитку людини?

(немовля, дитинство, молодший шкільний вік, підліток, юнацький вік, зрілий вік, похилий вік)   ( 5 слайд)

- У якому етапі знаходитесь зараз ви?

- Як можна назвати по іншому цей вік?

- Чому?

3. Заочна екскурсія в минуле. 

Протягом століть у художній літературі, зокрема в грецьких, римських, іспанських і китайських джерелах, згадували проміжний і порівняно короткий період між дитинством і дорослістю. Є джерела, у яких цей вік визначено як закінчення періоду дикості та початку цивілізації. Французький етнограф та історик Ф. Арьєс припустив, що термін «підлітковий вік виник» у XIX столітті, коли контроль батьків над розвитком дитини продовжився до шлюбу. Були часи, коли дорослими вважали тих, хто одружувався, незалежно від віку (це могло бути як у 11 років, так і у більш зрілому віці).  (3 хв.)

IV. Осмислення учнями знань

  1. Вступне слово вчителя  (6 слайд)

— Підлітковий вік зазвичай характеризують як переломний, перехідний, критичний, але частіше як вік біологічного , психологічного, соціального, духовного дозрівання.

  1. Робота за підручником.

- Від чого залежить період дозрівання та фізичний розвиток? ( від спадкових особливостей, способу та умов життя, клімату

     (читання статті в підручнику учнями самостійно)   (2 хв.)

  1. Обговорення статті колективно.
  • Що таке підлітковий вік? ( період швидких змін у розвитку підлітків)
  • Які фізіологічні зміни?(швидкий ріст, збільшення маси тіла)
  • Які психологічні?( важко стримувати емоції, часто змінюється настрій)
  • Усі ці зміни  в розвитку підлітків які…? (природні)
  • Чим ще важливий підлітковий вік?( набуття навичок і звичок, які можуть зумовити подальший успіх в житті) (2-3 хв.)

Висновок:

Отже, від того як упораєшся з проблемами , притаманними підлітковому віку, залежатиме твоє здоровя.

  1. Робота в зошиті.(колективна)

Виконання вправи2,  3, 5  в зошиті ст.23. (2 хв.)

  1. Робота в групах.

Розрізняють біологічного, психічного, соціального, духовного дозрівання. (7 слайд)

Учні читають повідомлення в підручнику про ознаки біологічного, психічного, соціального, духовного дозрівання.

Завдання для груп:  Охарактеризувати поняття та ознаки кожного виду дозрівання .

Обговорення в групах ознак в залежності від назви групи. (2 хв.)

                     Доповіді груп:  біологічного    (1 хв.)       (8 слайд)

 

                                                  психічного    (1 хв.)          (9 слайд)

 

                                                          соціального     (1 хв.)       (10 слайд)

 

                                                          духовного         (1 хв.)       (11 слайд)

 

 

 

 

6. Висновок:

   Пам’ятайте, що кожен має свій біологічний темп розвитку. Важливо позитивно ставитися до всіх змін, що відбуваються в організмі. Вони очікувані та бажані. Адже свідчать про дорослішання, набуття нового досвіду, перехід до нового періоду життя.

(1 хв.)                                                                                                             25 хв.

V.Руханка      (12 слайд)   (2 хв.)      

1. Вишикуйтесь у шеренгу за зростом і розрахуйтеся по порядку. Запам’ятайте свій номер.

2. Вишикуйтеся за віком (датами народження). Розрахуйтесь і порівняйте цей номер із попереднім.

         Поміркуйте:

• Чи завжди вік учнів відповідає їхньому зросту (наприклад, чи є найстарший із вас найвищим)?

   Кого більше серед високих учнів вашого віку — хлопчиків чи дівчаток?

 

VI. Узагальнення та систематизація знань

1. Робота в зошиті (самостійно)

  Вправа 7 ст.25 позначити навички сприятливі для біологічного, психічного, соціального, духовного дозрівання.

Висновок:

Одже,  навички що сприяють біологічного дозрівання – це виконання ранкової гімнастики, рухливі ігри на свіжому повітрі;

Соціального – конструктивне розв’язання конфліктів, упевнена поведінка;

Психічного та духовного – самовдосконалення, керування емоціями, піклування про себе та інших.  (2 хв.)      

2. Вправа «Творча уява»    (13 слайд)  

Завдання кожної групи створити плакат чи колаж на тему в залежності від назви групи. (5 хв.)      

   Доповіді груп   (3-4 хв.)      

VII. Підбиття підсумків уроку

1. Рефлексія   ( 3 хв.)      

Чи справдилися ваші очікування ? ГРУПА ОБГОВОРИЛА ( один із групи виходить і проговорює від імені всієї групи)

2. Чарівна скринька  (2 хв.)    (14 слайд)     

Чи не змінилася ваша думка на кінець уроку: Якого ви себе побачили?

3.Оцінювання  (5-6 учнів та мотивація оцінки) (1 хв.)      

VIIІ Домашнє завдання

 Обов'язкове: опрацювати матеріал підручника щодо вивченої теми (§9, с.43-44) та завдання в зошиті 6,8,9 с.25

             Завершення уроку.

Стати в коло, взятися за руки і сказати: «Один за всіх і всі за одного!»

та «Будьмо здорові!»     (15 - 16 слайд)     

 

doc
Додав(-ла)
Чалова Марина
До підручника
Основи здоров`я 7 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
27 вересня 2018
Переглядів
12274
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку