Урок Індія.Природно- географічні умови.

Про матеріал
Учні зможуть проаналізувати природно-географічні умови Індії, ознайомитись з найдавнішою цивілізацією Індії, охарактеризувати життя давніх індійців; проаналізувати діяльність царя Ашоки; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, удосконалювати навички роботи з історичною та контурною картою, історичними джерелами; виховувати зацікавленість до вивчення теми.
Перегляд файлу

          Урок 20-21

Тема: Природно-географічні умови Давньої Індії. Організація влади і суспільства.

Мета: проаналізувати природно-географічні умови Індії, ознайомити учнів з найдавнішою цивілізацією Індії, охарактеризувати життя давніх індійців; проаналізувати діяльність царя Ашоки; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, удосконалювати навички роботи з історичною та контурною картою, історичними джерелами; виховувати зацікавленість до вивчення теми.

         Обладнання: підручники, атлас, схеми і таблиці, презентація.

         Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

 І. Організаційний момент.

ІІ. Перевірка д/з.

Тестування в режимі онлайн.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.

  1. Вправа «Асоціативний кущ».
  • Розгляньте зображення. В центр картинки впишіть назву країни, з якою вони у вас асоціюються. (Індія)

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\5. Перші європейські цивілізації\Давня Індія\Рисунок1.png

  • Що саме вам відомо про ці зображення? Як вони пов’язані з Індією?
  • Що ще вам відомо про цю країну?
  • Сьогодні ми дізнаємося про найдавніші цивілізації Індії, життя її мешканців та найвідомішого індійського царя.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Робота з атласом.стор.6
  • Роздивіться карту.
  • На якому острові чи півострові розташована Індія? (п-в Індостан)
  • Які гори з північного сходу відокремлюють Індію від материка? (Гімалаї)
  • Води якого океану омивають цю країну? (Індійський)
  • Які найбільші річки течуть Індією? (Інд, Ганг, Нарбада, Кришна)
  • Визначте місце розташування давньої Індії?
  • Що вам відомо про природні умови Індії?
  • Що вирощують жителі цієї країни?
  • Які природно-географічні особливості відрізняли Індію від Єгипту?
  • Назвіть найдавніші індійські міста. (Мохеджо-Даро, Хараппа)
  1. Розповідь учителя.
  2. Перегляд презентації.

Вулиці у найдавніших містах Індії перетиналися під прямим кутом. Міста були оточені мурами. За основний будівельний матеріал слугувала обпалена цегла. Міста мали найдосконалішу каналізацію. У долинах Інду та його приток зводили іригаційні споруди. Індійці займалися землеробством та скотарством. Близько 2000 р. до н.е. приручили слона. Давні жителі Індії вміли виплавляти мідь, виготовляли скло, гончарні та ювелірні вироби. Мали свою писемність. Однак прочитати її не вдалося. Причини зникнення індійських цивілізацій невідомі.

У давнину Індію називали Ар'явартою – «країною аріїв». Їх племена прийшли на землі Індії з Ірану близько 1500 р. до н.е. Вони вирубували хащі, осушували мочарі, будували іригаційні системи. Так в долині Гангу з’явилися нові міста. Період освоєння аріями Північно-Східної Індії називають Ведійським. Саме тоді було складено священні тексти Вед. Верховними розпорядниками всієї землі були раджі (царі). Вони командували військом, очолювали управління та вважалися охоронцями дхарми.

Дхарма – правила, дотримання яких є передумовою загального порядку.

Найсильнішими з тогочасних держав були Кошала та Магадга. Наприкінці 4 ст. до н.е. владу у Магадзі захопив Чандрагупта Маур'я. За правління його онука – Ашоки – під владою царів Магадги опинилася майже вся Індія. Долину Інду загарбали перські царі.

Робота зі схемами №38-41

Робота за варіантами:

1 в. Індуїзм

2 в. Буддизм

Коментоване читання с/т № 44

  1. Узагальнення та систематизація знань учнів.

Хвилинка-цікавинка.

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\5. Перші європейські цивілізації\Давня Індія\ождо.png

  • Розгадайте кросворд.
  1. Одне із найдавніших поселень Індії. (Хараппа)
  2. Джерело багатства держави Ашоки. (податки)
  3. Хто захопив владу у Магадзі наприкінці 4 ст. до н.е.? (Чандрагупта)
  4. Гори, що відділяють Індію від Тибету. (Гімалаї)
  5. «Те, на чому тримається світ». (дхарма)
  • Яке слово отримали? (акула)
  • А чи водяться в річках Індії акули?
  • Мало хто знає, що в річці Ганг живуть акули. Причому прісноводна Гангзька акула - вкрай небезпечний хижак, що славиться любов'ю до людського м'яса. Цілком можливо, що ця звичка з'явилася в акули завдяки численним недоспаленим трупам, які плавали в річці.
  • Вправа «Три відкритя»
  1. Підсумки уроку.
  2. Домашнє завдання.
  1. Опрацювати § 20 підручника. с/т №38-44, атлас с.6

 

docx
Додано
26 грудня 2020
Переглядів
1013
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку