Урок. Інформація. Інформаційні процеси.

Про матеріал
Урок 2. Інформація. Інформаційні процеси. Цілі:  навчальна: розширити уявлення про інформацію та інформаційні процеси;  розвивальна розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять; формувати вміння робити висновки; розвити в учнів інформаційну культуру, вміння працювати з інформацією;  виховна: виховувати інтерес до інформатики, відповідальність, самостійність. Тип уроку: повторення вивченого матеріалу, удосконалення вмінь і навичок.
Перегляд файлу

Урок 2. Інформація. Інформаційні процеси.

 

Цілі:

  •              навчальна: розширити уявлення про інформацію та інформаційні процеси;
  •              розвивальна розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять; формувати вміння робити висновки; розвити в учнів інформаційну культуру, вміння працювати з інформацією;
  •              виховна: виховувати інтерес до інформатики, відповідальність, самостійність.

Тип уроку: повторення вивченого матеріалу, удосконалення вмінь і навичок.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, програма «Сходинки до інформатики» – «Тетравекс».

Хід уроку

  1. Організаційний етап
  2. Повторення вивченого, перевірка домашнього завдання.

–– Ми з вами знову знаходимось у комп'ютерному класі. На минулому уроці ми повторили правила поведінки у ньому. Послухайте, як поводили себе учні 3 класу i скажіть, чи порушили вони ці правила.

1. Старанна учениця, виконуючи завдання на комп'ютері, сіла біля екрана монітора i стала водити пальцем по екрану.

2. Не уважний учень прослухав пояснення вчителя про порядок виконання роботи. Згадавши про роботу, він, без дозволу вчителя підійшов до іншої парти, щоб подивитись, чим займаються однокласники.

3. Діти на пepepвi весело гралися біля школи, поливаючи один одного водою. Продзвенів дзвоник, учні прийшли в кабінет інформатики.

–– Дійсно, вci yчнi порушили правила з техніки безпеки. Не можна сідати до екрана на відстані менше 50 см та водити пальцем по екрану, не можна без дозволу вчителя ходити на ypoцi по класу та приходити в кабінет інформатики у вологому одязі.

 

  1. Повідомлення теми та мети. Мотивація навчальної діяльності.

Ми повторили правила поведінки у комп'ютерному клаci. Чому потрібно дотримуватись цих правил? (Щоб не нашкодити coбi та не зіпсувати обладнання i комп'ютери). Правильно, адже ми вже знаємо, що комп'ютер - друг i помічник людини.

Розповідаючи вам правила поведінки у комп'ютерному клаci, я давала інформацію, про те як потрібно себе вести, що можна робити, що ні. За допомогою цієї інформації ви і змогли добре засвоїти данний матеріал.

Це і є тема сьогоднішнього уроку " Інформація. Інформаційні процеси." (тема записана на дошці). На цьому уроці ви дізнаєтесь, що таке інформація та інформаційні процеси; звідки ми отримуємо інформацію; дізнаєтеся про властивості інформації, тобто про те, яка вона буває; виконаєте багато цікавих завдань і ознайомитесь з новою комп'ютерною програмою.

  1. Повторення основних понять теми.

Розповідь з елементами бесіди.

- Інформацію ми починаємо одержувати з колиски. Отримуючи інформацію, ми вчимося розмовляти, грати, читати. Питання, відповіді, прохання, сміх і сльози - усе це інформація.

Як ви думаєте, чи можливе спілкування людей вдома й у школі, на вулиці і на роботі без одержання та обміну інформацією? Правильно, будь-яка спільна діяльність людей (робота, гра, навчання, спорт) не можлива без обміну інформацією.

Про що може бути інформація, якою обмінюються люди? Так, інформація, яку отримує людина, стосується якихось предметів чи нас самих і пов'язана з подіями, що відбуваються в оточуючому нас світі, навколо нас.

Як ви думаєте, чи важлива для навчання в школі така інформація: "В портфелі треба носити підручники і зошити"? (Так). Це одна із властивостей інформації. (Важливість). Є й інші властивості інформації: потрібна і непотрібна, правильна і неправильна, повна і неповна, зрозуміла і незрозуміла. Можна про будь-який предмет чи явище дати інформацію. Давайте назвемо інформацію про речення. (Складається із слів, бувають довгі і короткі і т.д.).

А зараз я показую предмет, а ви повинні дати про нього як можна більше інформації (словами чи мімікою).     (Олівець, зошит, книга).

 

  1. Фізкультхвилинка

ЗАЙЧИКИ


Сірі зайчики маленькі

(Вушка є у них довгенькі)

В лісі грались, веселились, —

Працювати вже стомились.

А щоб добре працювати,

Треба трішки пострибати.

Відпочили, розім’ялись

Й до роботи знову взялись.


 

  1. Удосконалення вмінь і навичок

Робота з підручником: § 2. 

- Ми з вами багато говорили про інформацію; а зараз відкрийте підручники на ст. 12 і самостійно знайдіть визначення інформації та шляхи отримання інформації, про які ще не було сказано.

  Що таке інформація? (Новини, повідомлення, відомості про оточуючий світ, про явища, що відбуваються в ньому).

  Про які ще шляхи отримання інформації йдеться у підручнику? Правильно, інформацію ми отримуємо, коли читаємо книги, слухаємо радіо, дивимося телевізор.

  А чи можна отримати інформацію через комп'ютер?

  Ви всі, мабуть, чули слово Інтернет і знаєте, що воно пов'язане з комп'ютером. А хто знає, що воно означає? Інтернет - мережа (зв'язок) між комп'ютерами, що знаходяться в різних містах, країнах. За його допомогою люди також можуть обмінюватись інформацією.

Робота з зошитом: ст. 3.

Робота за комп’ютерами

-  А зараз ми перейдемо до роботи з комп'ютером.

      Пригадайте ще раз на якій відстані від екрана монітора треба сидіти?

Сідайте тихенько за свій комп'ютер. Сьогодні ми познайомимося з програмою «Сходинки до інформатики» - «Тетравекс».

У цій програмі потрібно складати квадратики на лівому полі. Їх можна по одному перетягувати з правого поля на ліве.

Розміщуй  квадратики так,  щоб  кольори  сусідніх трикутників  були однаковими.

Квадратик  поставлений неправильно,  повернеться назад на праве поле. Коли всі квадратики  стоятимуть  на правому  полі,  гра закінчиться.

На полі є меню: Правила роботи в програмі.

 

Вправи для очей

Міцно заплющити очі на 5 секунд, потім відкрити на 5 секунд. Повторити 6 разів. Швидко моргати протягом 30 секунд.

  1. Підсумки уроку
  •              Яку тему вивчили на уроці?
  •              Що ж таке інформація?
  •              Що таке інформаційні процеси?
  •              Де зустрічається інформація?
  1. Домашнє завдання

Підручник §2 ст. 12-15. Зошит ст. 3.

1

 

docx
Додано
28 січня 2019
Переглядів
1017
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку