Тема. Інформаційний об’єкт. Властивості об’єкта. Зміна значень властивостей об’єкта (колір тексту, шрифт, накреслення).
Мета. Ознайомити з поняттям «форматування», допомогти засвоїти вміння форматувати текст, а саме розмір, колір, накреслення символів.
Сприяти формуванню ключових компетентностей: спілкування державною мовою – формувати в учнів надавати перевагу програмним забезпеченням та інтерфейсом державною мовою; основні компетентності у природничих науках і технологіях – послуговуватися технологічними пристроями; обізнаність та самовираження у сфери культури – усвідомлення учнів впливу інформатики на людську культуру та розвиток суспільства.
Сприяти формуванню наскрізних ліній: громадянська відповідальність – відповідальне ставлення до дотримання норм ліцензування програмного забезпечення та авторського права; здоров’я і безпека – дотримання правил безпеки життєдіяльності під час роботи з ІТ-пристроями.
Засоби навчання: проектор, персональні комп’ютери, навчальна презентація, картки.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.
ХІД УРОКУ
І. Мотиваційний етап
1. Організація класу
Всі почули вже дзвінок.
Він покликав на урок,
Кожен з нас приготувався,
На перерві постарався.
Зараз сядуть лиш дівчатка,
А за ними – і хлоп’ятка
2.Інтелектуальна розминка
Розгадайте ребуси
Гра «Що зайве»
Гра «Світлофор»
Якщо твердження є правильним, підніміть зелену картку, якщо ні – червону.
ІІ. Етап цілевизначення і планування
1. Мотивація навчальної діяльності
Ви вже вмієте вводити текст з клавіатури, але це текст одного кольору, а літери однакового розміру. Проте інколи для виділення основної думки тексту потрібно, наприклад, змінити колір чи розмір певних слів, зробити їх похилими або напівжирними. (Визначення разом з учнями цілей уроку):
ІІІ. Етап опрацювання матеріалу
Окрему частину текстового документа називають фрагментом. Фрагментом тексту може бути слово, рядок, абзац, довільна частина тексту.
Виділити текст можна за допомогою протягування миші. Виділений фрагмент фарбується кольором — як правило, синім. Для того щоб зняти виділення, достатньо клацнути за межами виділеного фрагмента.
Частину тексту можна виділити за допомогою миші. Для скасування виділення достатньо клацнути лівою клавішею миші в тексті.
Процес зміни зовнішнього вигляду тексту називають форматуванням.
Під час форматування об’єктів відбувається зміна властивостей цих об’єктів.
Форматування об’єктів текстового документа виконують за допомогою спеціальних команд контекстного меню; кнопок стрічки Основне.
Форматування виконується над виділеними об’єктами текстового документа.
Щоб здійснити форматування символів, слід виконати такий алгоритм:
Алгоритм форматування символів застосовується до кожного символу з виділеного фрагмента тексту.
Для змінення зовнішнього вигляду тексту:
Фізкультхвилинка
Трава - низенька-низенька, (присісти)
Дерева - високі-високі. (потягнутися)
Вітер дерева колише, гойдає, (нахили тулуба)
То вправо, то вліво хитає,
То вперед, то назад,
То вниз пригинає.
Птахи летять, відлітають, (помахати руками, як крилами)
А учні тихенько за парти сідають
І інформатику вивчають.
2. Практична діяльність за комп’ютером
Гра «Збери правило »
Учням потрібно зібрати правило зі слів і прочитати його.
Під час роботи за комп’ютером необхідно виконати наступні дії:
Завдання для учнів
Не відформатований текст |
Відформатований текст |
Як Сергійко навчився жаліти Маленький хлопчик Сергійко гуляв біля ставка. Він побачив дівчинку, що сиділа на березі. Коли Сергійко підійшов до неї, вона сказала: – Не заважай мені слухати, як хлюпають хвилі. Сергійко здивувався. Він кинув у ставок камінець. Дівчинка запитала: – Що ти кинув у воду? Сергійко ще більше здивувався. – Невже ти не бачиш? Я кинув камінець. Дівчинка сказала: – Я нічого не бачу, бо я сліпа. Сергійко від подиву широко відкрив очі й довго дивився на дівчинку. Так, дивуючись, він і додому прийшов. Він не міг уявити: як це воно, коли людина нічого не бачить? Настала ніч. Сергійко ліг спати. Він заснув з почуттям подиву. Серед ночі Сергійко прокинувся. Його розбудив шум за вікном. Шумів вітер, в шибки стукав дощ. А в хаті було темно. Сергійкові стало страшно. Йому пригадалася сліпа дівчинка. Тепер хлопчик уже не дивувався. Його серце стиснув жаль. Як же вона, бідна, живе в отакій темряві?! Сергійкові хотілося, щоб скоріше настав день. Він піде до сліпої дівчинки. Не дивуватиметься більше. Він пожаліє її.
|
Як Сергійко навчився жаліти Маленький хлопчик Сергійко гуляв біля ставка. Він побачив дівчинку, що сиділа на березі. Коли Сергійко підійшов до неї, вона сказала: – Не заважай мені слухати, як хлюпають хвилі. Сергійко здивувався. Він кинув у ставок камінець. Дівчинка запитала: – Що ти кинув у воду? Сергійко ще більше здивувався. – Невже ти не бачиш? Я кинув камінець. Дівчинка сказала: – Я нічого не бачу, бо я сліпа. Сергійко від подиву широко відкрив очі й довго дивився на дівчинку. Так, дивуючись, він і додому прийшов. Він не міг уявити: як це воно, коли людина нічого не бачить? Настала ніч. Сергійко ліг спати. Він заснув з почуттям подиву. Серед ночі Сергійко прокинувся. Його розбудив шум за вікном. Шумів вітер, в шибки стукав дощ. А в хаті було темно. Сергійкові стало страшно. Йому пригадалася сліпа дівчинка. Тепер хлопчик уже не дивувався. Його серце стиснув жаль. Як же вона, бідна, живе в отакій темряві?! Сергійкові хотілося, щоб скоріше настав день. Він піде до сліпої дівчинки. Не дивуватиметься більше. Він пожаліє її. |
Учні виконують вправи, які показано на малюнках.
|
|
|
ІV. Рефлеційно-оцінювальний етап
Учням потрібно доповнити таблицю діями, які відносять до зміни зовнішнього вигляду тексту.
Відповідь: накреслення, шрифт тексту, розмір, колір, розташування.