Урок інтегрований "Кругообіг"

Про матеріал

Розробка містить інтегрований матеріал з предметів Природознавство, літературне читання, Я у світі.

У нас сьогодні незвичайний урок. На деякий час ви станете дослідниками і допоможете один одному довести закон. Закон Кругообігу. Знайти в нашому житті докази і приклади дієвості цього закону.


Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Eнергодарський навчально виховний комплекс

«Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітній навчальний заклад» №9

 

 

 

 

 

 

 

Методична розробка інтегрованого уроку,

 

Проведеного в 3 класі

 

Тема: Кругообіг.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                     

 

 

 

КРУГООБІГ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Обладнання: схеми: «кругообіг води в природі», «яйце, пташеня, пташка», «зерно, росток , колос», сердечки для учнів , план-схема уроку, картки з прислів’ями, формула: Сію____-збираю ____ ,

пари малюнків: зернина – колос, кукурудзинка – кукурудза, зубчик     часника – часник, картки : , ,,, чесність, чесність, добро, добро,

Тип: узагальнення  знань.

Техніка ведення: інтегрований урок.

Хід уроку

I. Організація класу. Оголошення теми уроку. Мотивація.

 - Доброго дня, діти!

 - У нас сьогодні незвичайний урок. На деякий час ви станете дослідниками і допоможете один одному довести закон. Закон Кругообігу. Знайти в нашому житті докази і приклади дієвості цього закону.

 - Як дослідникам вам необхідна уважність, допитливість, дружність, бо разом легше розвязати будь-яку проблему.

II. Узагальнення

  1. Робота над значенням слова.
    • Перед початком роботи треба зясувати значення терміна Кругообіг. Що означає це слово на вашу думку? (висловлювання учнів)
    • У вас на партах план-схема уроку. Прочитайте, яке визначення цьому поняттю дає тлумачний словник.
    • Ваше визначення дуже близьке до тлумачення у словнику! Ви справжні дослідники!
  2. Робота в групах.

- Де діє Закон Кругообігу? Прийшла черга відповісти на це запитання.

- на аркушах ви бачите стрілки, які замикаються в коло, але на цих схемах не вистачає предметів.

Розбийтеся на групи. Доповніть схему та доведіть кругообіг отриманих предметів та явищ. (Дітям роздаються аркуші на яких 3 стрілки рухаються за годинниковою стрілкою та предметні малюнки: для І групи – яйце, пташеня, пташка, для ІІ – зернина, росток, колос, для ІІІ – сонце, хмарина, земля з рослиною. Учням необхідно з`ясувати яке явище з якого витікає та розташувати малюнки між стрілками в певному порядку.)

Спробуйте розповісти, що відбувається. (Діти працюють, вислуховуються розповіді).

2.1. Доклади груп.

- Уважно послухайте розповіді однокласників, щоб погодитися або заперечити сказане. (Виступаючі діти розказують чому вони обрали саме таку послідовність.)

- Чи будуть запитання? Доповнення?

- Розгляньте схеми ще раз. Що первинне на кожній з них? (Учні висловлюють думки, добре, якщо хтось скаже, що визначити первинне неможливо. Якщо діти не зможуть зробити цей висновок, його робить вчитель.)

- Коло не має ні початку ні кінця, тому, що було спочатку визначити дуже важко, я з вами згодна. Ви довели кругообіг явищ.

- Скажіть, будь ласка, де діють ці закони ? (В природі).

3. Робота з прислівями.

Люди здавна спостерігали за природою. Їх спостереження знайшло відбиток у прислівях.

- Попрацюйте тепер з паперами, дослідіть і відновіть прислів’я. З’єднайте I частину з II і прочитайте.

Яке насіння                                                                 апельсинки

Не родяться в ялинки                                                те й пожнеш

Які батьки                                                                   такі квіти

Що посієш                                                                  такі діти

- Яке з прислів’їв відповідає  ІІІ схемі? (зерно , росток, рослина)

- Дослідимо, чи діє це ствердження в житті.

III. Вивчення нового

4.На дошці – формула: Сію____________ - збираю ____________.

Доповніть її, дібравши відповідні малюнки. Озвучте свої думки.

- Гра з овочами. (Перед учнями пари малюнків: зернина – колос, кукурудзинка – кукурудза, зубчик часника – часник. Діти вставляють малюнки в кишені і читають : сію зернину, збираю колос і т.д.)

- Хочете ще пограти? Ускладнюю експеримент. Що ви скажете про це?

Сію  ,  збираю .

- Формула діє? Чому? Виправте помилку. Який смайлік залишите? Чому?

- Граємо далі? Гра зі словами: чесність, добро. Звіримо свої думки з народною мудрістю.

 

Допишіть прислівя потрібними словами. Прочитайте, що вийшло.

Не __________ з другого, щоб тобі не було того.

Не плюй в _______ - пригодиться _________ напиться.

Не рий _________ яму – сам в неї __________.

Хто інших не  _________, той ______ губить.

Як ти до ________, так і вони до __________.

Чи вдалося кожному з вас відтворити народну мудрість?

 ( зачитуються варіанти)

Ось які слова використав народ. (На дошці).

- Досліджуючи кругообіг в природі, ми перенесли закон у іншу галузь. Яку? (вислуховуються діти)

 Наше життя – це спільність, сукупність людей. Всіх людей, народ, громаду називають словом суспільство.

5. Фізхвилинка.

Ой на горі льон, льон.

Під горою мак, мак.

Зробіте, дослідники, так…(декілька вправ)

6. Читання байки Глібова.

- Деякі люди, не знають правил поведінки в суспільстві, це стало приводом для написання байок.

- Який літературний твір називають байкою? (Прочитайте на схемі уроку).

- Це короткий повчальний твір у прозовій чи віршовій формі.

- Які байки ви вчили? Прочитайте байку «Чиж та голуб». Доберіть прислівя, яке відображає головну ідею байки.

IV. Закріплення вивченого

- А чи зустрічалися у вашому особистому житті, ситуації, які підкорялися закону кругообігу? Розкажіть. (Вчитель слідкує за тим, щоб діти наводили приклади в яких прослідковується закон кругообігу)

-  Хто винен, якщо двоє посварилися?

- Для чого люди намагаються робити добро?

V. Підсумок

- Де діє закон кругообігу?

- В чому ви знайшли підтвердження?

- Спасибі вам, за ділове співробітництво у дослідженні сутності кругообігу.

- Ви плідно попрацювали і заслуговуєте на високі оцінки! Але дорожче за найвищі оцінки діяти по відношенню до інших так, як вам хотілося, щоб вчиняли до вас.

- Виберіть собі сердечки і прочитайте. Відповідайте так: «Я буду сіяти _______ і пожну _______.

1. Любов                   11. Віру                                        21. Благополуччя

2. Дружба                  12. Доброзичливість                  22. Рівновагу

3. Чесність                 13. Сердечність                          23. Добро

4. Щирість                14. Усміхненість                        24. Пробачення

5. Повага                      15. Ввічливість                          25. Вихованість

6. Відвертість               16. Багатство                              26. Мир

7. Щастя                        17. Бадьорість                             27. Духовність

8. Радість                       18. Грамотність                          28. Красоту

9. Надію                      19. Благодарність                      29. Гармонію

10. Розуміння              20. Благородство                      30. Єдність.

Пам’ятайте про це. До побачення.

 

doc
Додано
8 січня 2019
Переглядів
672
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку