Урок (інтегрований) "Мої книжки" 1 клас

Про матеріал

Інтегрований урок у 1 класі з навчання грамоти (читання, письмо), математики, трудового навчання.

Тема уроку « Мої книжки».

Урок складений відповідно до вимог НУШ, місце уроку у системі теми «Післябукварний період".Очікувані результати:

учні знатимуть:

● що книжка – це доступне та цікаве джерело знань;

● різновиди дитячої літератури;

● правила поводження з книжкою;

вмітимуть:

● обирати для читання літературу відповідно до мети читання (для насолоди, для здобуття інформації тощо);

● читати різними способами (малюнками, складами, словами, з передбаченням та ін.);

● уважно слухати інших та обґрунтовувати свою позицію; ● розповідати про власні захоплення і вподобання;

● орієнтуватися в порядку нумерування сторінок книжки;

● емоційно сприймати твори літератури;

● вибирати з декількох запропонованих книжок ту, яка викликала цікавість, розглядати і розповідати про неї ( чи є ілюстрації, назва книжки,прізвище автора). Висловлювати припущення на основі ілюстрацій та заголовку, про що може розповісти книжка;

● записувати тексти з 3 - 4 коротких речень;

● сприймати монологічне висловлювання ( невеличкий текст).

Перегляд файлу

                                              

Інтегрований урок  у 1 класі з навчання грамоти (читання, письмо), математики, трудового навчання.

Пояснювальна записка.

Тема уроку  « Мої книжки».

Урок складений відповідно до вимог НУШ, місце уроку у системі  теми «Післябукварний період».

Тема уроку « Мої книжки».

Урок відповідає вимогам НУШ, формує предметні та ключові компетентності учнів, необхідних у навчанні та житті, використаний цікавий дидактичний матеріал, дібрані навчальні ігри, тренувальні та творчі завдання, зразки наочно-дидактичного матеріалу, Інтернет.

Основні цілі уроку:

 -дати поняття про те, що книжки доступні та цікаві;

 -ознайомити з роллю книжки в житті людини, з різновидами дитячої літератури;

 -допомогти дітям визначити власні вподобання у світі дитячої літератури;

-вчити обирати для читання літературу відповідно до мети читання

 ( для насолоди, для здобуття інформації тощо);

-розвивати  навички читання,  розповідати про власні почуття та емоції від прочитаного, побаченого;

 -розвивати культуру мовлення, складати та записувати тексти з 3-4 коротких речень (письмо для себе), уміння взаємодіяти у групі, в парах;

-повторити різні прийоми обчислення в межах 100;

-формувати позитивне  та бережливе ставлення до книжки, первинні навички виготовлення закладок до книжок.

Очікувані результати:

На кінець тижня учні знатимуть:

● що книжка – це доступне та цікаве джерело знань;

● різновиди дитячої літератури;

● правила поводження з книжкою;

  вмітимуть:

● обирати для читання літературу відповідно до мети читання (для насолоди, для здобуття інформації тощо);

● читати різними способами (малюнками, складами, словами, з передбаченням та ін.);

● уважно слухати інших та обґрунтовувати свою позицію; ● розповідати про власні захоплення і вподобання;

● орієнтуватися в порядку нумерування сторінок книжки;

● емоційно сприймати твори літератури.

● Вибирати з декількох запропонованих книжок ту, яка викликала цікавість, розглядати і розповідати про неї ( чи є ілюстрації, назва книжки,прізвище автора). Висловлювати припущення на основі ілюстрацій та заголовку, про що може розповісти книжка.

● Записувати тексти з 3 - 4 коротких речень.

● Сприймати монологічне висловлювання ( невеличкий текст).

 

Тип уроку: інтегрований.

Обладнання: компютер, проектор, різновиди дитячої літератури, картки з прислівями, сюжетні малюнки.

                                       Книги читати – усе знати. (Народна мудрість)

I. Ранкова зустріч:

А) в колі учитель вітає учнів рядками вірша:

-Ура! Я можу сам читати – не треба маму умовляти.

Сестру просити без зупину, щоб прочитала ще сторінку.

Не треба смикати бабусю. Читати вам ніхто не мусить.

Навіщо нудитись, чекати – самому можна все читати.

(Додаток 1).

Б) учитель:

 - Уважно погляньте навколо. Що змінилось в класі? Чому так багато книг? Чи є такі, які хотілося б погортати відразу?( Перед початком дня учитель готує книжкові полиці, кладе в різних місцях дитячу літературу, заздалегідь взяту у бібліотеці чи принесену дітьми напередодні).

(Додаток 2)

                                 Хід уроку

         I.  1. Учні сідають за  парти групами.

-Пригадай, які книги читав (читала)?

-Що нового ти дізнався ( дізналася) з прочитаної книги?

-Про що ти любиш читати?Що дає вам книжка?

         «Крісло автора». Учитель пропонує охочим учням поділитися враженнями про те, які книжки їм подобаються. Діти показують свої книжки та  розповідають про власні захоплення і вподобання.

2.Інтерактивна вправа «Гронування».

Що спадає вам на думку, коли ви чуєте слово «книга»? ( Учитель записує слова на спеціальні смужки і вивішує на дошку – це візуальний словник тематичного тижня).

Наприклад: книга-автор, букви, тексти, казки, малюнки, сторінки, папір, розглядати, читати, створювати, цікава, велика, маленька, дитяча.

Обєднання асоціативних слів у групи-грона за тематикою ( хто створює, призначення).

3. Гра «Чарівна скринька».  Діти об’єднуються у групи. Представники кожної групи витягують із скриньки книжку, розглядають її у групі та презентують, чим вона сподобалася. За потреби вчитель уточнює назву різновиду книги та знайомить з іншими видами книжок: розмальовка, книжка-іграшка, енциклопедія, навчальна книжка, казка, електронна книжка. (Додаток 3).

4.Учитель проводить бесіду про те, що людині, яка багато читає, потрібен відпочинок для очей та пропонує цікаві вправи, які можна  виконувати в парах. Вправи для очей. (Додаток 4).

5. Вправа «Відкрий дорогу книжці».

-Обчисліть приклади, щоб знайти найкоротшу доріжку. (Додаток 5).

6. Робота з текстом О.Вишні «Любіть книгу!»:

А) стисло розказати про О.Вишню;

Б) запропонувати учням послухати жартівливий текст, умовно поділений на три частини ( з передбаченням);

В) невеличка бесіда за змістом прочитаного. (Додаток 6).

Фізкультхвилинка. (Додаток 7).

 

8. Гра «Не можна - треба» (вправа на закінчення речення). Учитель пропонує учням закінчити речення, обравши один із варіантів: «не можна» або «треба».

-Перед тим, як брати книжку до рук, їх помити…(треба).

-Утримувати пряму поставу під час читання( треба).

-Загинати сторінки у книжках …( не можна).

- Користуватися закладкою під час читання…( треба).

9. Групова робота. Виготовлення закладок до книжок. Матеріали: кольоровий папір, шаблони, ножиці, клей. Спосіб виготовлення: вирізаємо з паперу смужку 3 см на 20 см. Згинаємо навпіл, відрізаємо один бік смужки так, щоб вона стала на 3-4 см коротшою за іншу. Окремо вирізаємо силует голівки звірятка ( за задумом – це може бути котик, тигреня, ведмедик, сова тощо). Приклеюємо  мордочку на папір. Закладка готова. (Додаток 8).

11. Групова робота. Невеличка бесіда « Чому варто читати книжки?» за змістом прислівїв. Вправа «Склади прислівя» ( Книга вчить, як на світі жити. Книга корисна, коли її читають. Кому книга-розвага, а кому навчання). Кожна група отримує картки з окремими словами в хаотичному порядку. Слова одного прислів’я подані на картках одного кольору.

-Діти, зверніть увагу, що перше слово речення пишемо з великої букви, а після останнього ставимо крапку.( Це своєрідна підказка від учителя).

- Про свідчать ці прислів’я?

- Що дає читання книжок? (Користь, знання, насолоду, спілкування, розвиток уяви).

II. Рефлексія. Письмо для себе « Які книжки я хочу прочитати».

Діти можуть писати будь-яким способом ( олівцями, фломастерами, кольоровими ручками), малювати також.

III. «День без книжки-що обід без хліба» (народна мудрість).

У додатковий час  проходить відвідування сільської бібліотеки, що знаходиться поряд зі школою. У бібліотеці проводиться 15 хвилин

« тихого читання» для себе. (Додаток  9, 10).

Завдання для батьків:

 -записати дитину до бібліотеки;

-відвідати разом книжкову крамницю;

-читати щовечора дитині, бажано свої улюблені дитячі твори (20 хвилин);

-запитувати про улюблені твори дитини, цікавитися, що вона читає, що хоче прочитати.

Висновок:Урок створює умови для цікавого, невимушеного навчання. На основі інтеграції навчальних дисциплін ( навчання грамоти, математики, труда) яскраво виражено головний принцип НУШ – зв’язок з життям,що дає можливість всебічно розвивати  учнів.

  Додатки:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

C:\Users\valentina\Desktop\фото НУШ\P08-05-18_11.44.jpg

 

Додаток 2

 

C:\Users\valentina\Desktop\фото НУШ\P08-05-18_11.54.jpg

 

 

Додаток 3

 

C:\Users\valentina\Desktop\фото НУШ\P08-05-18_11.31.jpg

 

Додаток 4

 Фізкультхвилинка для очей https://www.youtube.com/watch?v=T9-CnfdD340

Додаток 5

 

C:\Users\valentina\Desktop\фото НУШ\P08-05-18_11.34.jpg

Додаток 6

 Фізкультхвилинка https://www.youtube.com/watch?v=GWES_hGEkFQ

Додаток 7

 

C:\Users\valentina\Desktop\фото НУШ\P08-05-18_11.41[02].jpg

 

Додаток 8

 

C:\Users\valentina\Desktop\фото НУШ\P03-05-18_13.06.jpg

Додаток 9

 

C:\Users\valentina\Desktop\фото НУШ\P27-04-18_11.44.jpg

 

 

Додаток 10

 

C:\Users\valentina\Desktop\фото НУШ\P03-05-18_12.24.jpg

 

docx
Додано
24 жовтня 2018
Переглядів
6608
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку