Урок інтегрований на тему: "ПТАХИ" для учнів 2 класу

Про матеріал

Інтегрований(бінарний урок) вкючає навчальні предмети; природознавство, математику, українську мову, образотворче мистецтво на тему" Птахи восени. Перелітні та осілі птахи. Закріплення вивчених способів додавання і віднімання. Розвиток зв'язного мовлення - опис птаха. Виконання композиції "Птах".

Створити умови для здобуття учнями знань про класифікацію птахів, особливості їх живлення та поведінки.

Змотивувати учнів до створення малюнка, виготовлення з батьками годівничок для птахів.

Перегляд файлу

 

Інтегрований урок  (з природознавства, української мови, математики, образотворчого мистецтва)

на тему: "ПТАХИ"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ТЕМА ДНЯ. Птахи восени. Перелітні та осілі птахи.

          Закріплення вивчених способів додавання і віднімання.             Розв'язування задач.

       Урок розвитку зв'язного мовлення. Опис птаха.

       Колір у пейзажній композиції. Виконання композиції "Птах".  

 

МЕТА:

-   Створити умови для здобуття учнями знань про класифікацію птахів,

особливості їх живлення та поведінки; допомогти усвідомити причини відльоту перелітних птахів у теплі краї; сприяти у складанні та розв'язуванні складених задач.

- Змотивувати учнів до створення малюнка, виготовлення з батьками годівничок для птахів.

-  Заохотити учнів до складання опису птаха за малюнком та поданим планом.

-  Забезпечити можливість провести самооцінку своєї діяльності на уроці.

-  Сприяти розвитку вміння висловлювати аргументовану думку про значення птахів у житті людини та довкілля, встановлювати та пояснювати причинно-наслідкові зв'язки у природі, складати та тлумачити  прислів'я, пояснювати вивчені способи додавання та віднімання.

    - Стимулювати учнів до бережного ставлення до птахів, заохочувати допомагати їм  у скрутний час; бажання цінувати красу і досконалість природи і мистецтва.

 

ОБЛАДНАННЯ: ілюстрації птахів, таблиці, сигнальні картки, презентація "Не помились", об'єкти для ланцюжків живлення, слова для складання прислів'їв, скорочений запис задачі, звукозапис для фізкультхвилинки, літери для прикладів, пазли з магнітною дошкою, звукозапис співу пташок, маски птахів, фільм "Зимуючі птахи України", мікрофон, корм та годівнички для птахів, таблиця самооцінки, 

 

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:

- класифікувати птахів за групами

- висловити думку про значення птахів

- дати визначення кожній групі птахів

- складати задачу за скороченим записом

- дібрати влучні слова для опису

- створити малюнок

  - обґрунтувати причинно-наслідкові зв'язки

- редагувати прислів'я

- співвіднести зображення і групу птахів

- зобразити ланцюжки живлення

- скласти порівняння

- оцінити свою роботу

- проілюструвати власні вироби (годівнички)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ХІД ЗАНЯТТЯ

І. Організація класу.

Привітання учнів.

- Діти, сьогодні до нас на урок завітало багато гостей. Поверніться до них.

Давайте привітаємось.

Давайте посміхнемось.

Давайте в очі глянемо

І з гарним настроєм урок почнемо.

Повертаємося назад і тихенько сідаємо за парти.

ІІ. Виступ синоптика.

  Як завжди урок природознавства ми розпочинаємо з виступу синоптика.

  (Сьогодні за вікном похмурий (сонячний) день, повіває теплий (холодний) вітерець, опади відсутні.)

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Загадка.

Без сокири і без рук дім будують.

Високо літають, пісеньки співають. (Птахи)

2. Вступна бесіда.

- За якими ознаками ми вирізняємо птахів серед інших тварин?

- А яку користь приносять птахи людям і довкіллю?

(Знищують шкідливих комах і їх личинки, прикрашають парки і сади, є окрасою природи, зачаровують своїм чарівним співом, розповсюджують насіння рослин, а ще в певний період мисливцям дозволяють полювати на диких качок, гусей).

В давнину люди спостерігали за поведінкою птахів і передбачали погоду. Так складалися народні прикмети.

Пригадайте нашу осінню екскурсію і назвіть прикмети, пов'язані з поведінкою ластівок, солов'їв і горобців.

( Ластівка низько літає над землею - на дощ. 

  Соловейко співає всю ніч і без перерви - день буде сонячний.

  Горобці збираються зграйками і купаються у піску - на негоду.)

ІV. Оголошення теми і завдань уроку.

Сьогодні на уроці ми з вами ще більше дізнаємося на які групи поділяють птахів, особливості їх живлення та поведінки, складемо і розв'яжемо задачу про них, опишемо улюблену пташку, намалюємо малюнок і, звичайно, прикрасимо наш шкільний садок годівничками, які ви змайстрували із своїми батьками під час осінніх канікул.

V. Опрацювання нового матеріалу.

- А яке явище, пов'язане з птахами відбувається восени?

(Восени перелітні птахи відлітають у теплі краї)

- А чому птахи відлітають у вирій, залишаючи свій рідний край, свої домівки?

Отже, птахи, які не можуть знайти собі корм взимку і відлітають у теплі краї називають перелітними. (Відкрити першу таблицю)

 

1. Розповідь вчителя.

Осінь - це час, коли більшість наших птахів стає мандрівниками. Через моря і океани, гори і долини вони летять у вирій, залишаючи рідні домівки. Багато птахів відлітає ще до того, як зникне для них корм. Як же вони дізнаються про настання голоду та холоду? Птахи, як і ми з вами, помічають таке осіннє явище як зміна тривалості дня і ночі.

- Хто пригадає, якими восени стають дні і ночі?

(Дні стають коротші, а ночі довші)

2. Робота з таблицями.

І таблиця "Перелітні птахи"

Птахи відлітають у теплі краї не всі одночасно. Першими відлітають птахи, які живляться комахами та їх личинками, бо вони зникають раніше. Це солов'ї, ластівки, зозулі, іволги, стрижі.

Пізніше відлітають птахи, які живляться рослинною їжею це дрозди і перепілки, а також ті, які живуть у воді і біля неї. Це дикі качки, гуси, лебеді, журавлі.

Цікавим є те, що одні птахи вирушають у далекі мандри невеликими групами (шпаки, ластівки, зяблики), другі - великими зграями (журавлі, качки, лелеки), інші поодинці - зозулі. Одні птахи летять удень (ластівки, лелеки), інші - вночі (зозулі, соловейки). Під час перельоту вони орієнтуються по Сонцю, а вночі по зорях.

Висновок: які птахи називаємо перелітними?

ІІ таблиця "Осілі птахи"

- Розгляньте таблицю. Назвіть птахів, яких ви знаєте.

- Чим живляться ці птахи?

(Вони живляться насінням і плодами рослин).

Ці птахи не відлітають у вирій.

Як ви гадаєте чому?

(Вони взимку можуть знайти собі корм.)

Птахів, які знаходять собі корм узимку і не відлітають у теплі краї називають осілими птахами. ( Відкрити таблицю)

Не відлітають на зиму у теплі краї дятли, сойки, синиці, ворони, горобці, голуби, щиглики. Їхня їжа взимку: насіння лободи, щирію, подорожника, сосни, ялини, плоди горобини, калини, ліщини, жолуді, горіхи.

Коли настають холоди, осілі птахи переселяються ближче до осель людей, де можуть знайти більше для себе корму.

Отже, яких птахів ми називаємо осілими?

(Осілі птахи - це птахи, які можуть знайти собі корм взимку і не відлітають у теплі краї.)

 

ІІІ таблиця "Зимові пернаті гості"

Пізньої осені в наших лісах і парках з'являються зимові пернаті гості. Це птахи, які навпаки прилітають зимувати до нас. Червоногруді снігурі, чубаті омелюхи, чечітки. Живляться вони так, як і осілі птахи - насінням бур'янів, бруньками дерев, ягодами калини, горобини. 

- Як називають птахів, які прилітають до нас зимувати?

 

Фізкультхвилинка

Довгоносий чорногуз

У болотечку загруз.              присісти

Будем його рятувати,

За хвостика витягати.            імітація витягання чорногуза

Щоб не плакав чорногуз,     імітація  плачу

Що в болотечку загруз.

Раз, два, три, чотири, п'ять,  стрибки

Будем ніжки обмивать.         імітація обмивання ніжок

Хай летить собі на волю       помахи руками, як крилами

І шукає кращу долю.

Ми йому допомагали            ходьба на місці

І в той час відпочивали.

А тепер нам час сідати,

Будем далі працювати.  

 

3. Робота з підручником (с. 52)

    І варіант  читає 1 абзац

    ІІ варіант  читає 2 і 3 абзаци

Перевірка сприймання.

- Про яких птахів читали?

- У якому місяці покидають нас усі перелітні птахи?

- У якому місяці прилітають до нас зимові пернаті гості?

 

VI. Закріплення вивченого матеріалу.

 

   1. Робота із сигнальними картками.

      Червоний колір - перелітні птахи.

      Зелений колір - зимуючі.

      Відеоролик.

 

IMG-0f57e737bf1acf61c09ab4ce36b79431-V.jpg

 

 2. Робота в зошиті.

 

    3. Складання ланцюжків живлення.

        І група      яблуко - гусінь - горобець

        ІІ група    павук - жаба - лелека

IMG-10cdcfebdd4d1c704e5a06aa7a0a49fb-V.jpg

 

4. Робота в парах. Робота над прислів'ями.

 Скласти прислів'я із розсипаних слів.

І варіант

там  багато комашок. Де пташок, нема

(Де багато пташок, там нема комашок.)

ІІ варіант

миле. своє Кожній гніздечко пташці

(Кожній пташці своє гніздечко миле.)

IMG-9d128f9b83e94b6acc7fe3da7bebb1fc-V.jpg

 

 

5. Обчислення прикладів (усно).

       26 + 27 = 53   И

       35 + 5 = 40     У

       36 + 14 = 50   С

       40 - 8 = 32      Г

      ( Скласти слово від найменшого результату - ГУСИ)

 

6. Складання і розв'язування задачі (письмово).

IMG-4e4fd910d0114c372d310eedfbf50190-V.jpg

          І - 38 гусей

          ІІ - ? на 14 гусей менше

         1) 38 - 14 = 24 (г.)  - у ІІ зграї

         2) 38 + 24 = 62 ( г.) - разом

Гуси - найпізніше відлітають у вирій. У народі так говорять:"Гуси на своїх крилах сніг несуть". А чи знаєте ви, що поруч з цими птахами летять перепілки. Бо гуси їм допомагають у важку хвилину. Так, коли летять птахи над морем, крила втомилися, а землі не видно, то гуси сідають на воду, а перепілки їм на спину, бо вони плавати не вміють. Так і відпочивають усі разом.

7. Робота в групах.

IMG-1f18a46875caf88117d67d1d19334b59-V.jpg

Складання пазлів.

Опис птахів за планом.

1. Яка пташка за розміром?

2. Яка в неї голівка?

3. А яка грудка?

4. Які крильця у пташки?

5. Який  у неї хвостик?

6. На що схожа пташка?

8. Виконання малюнка птахів фарбами.

    - Яв ви гадаєте, який настрій у птахів восени? Чому?

    - Яких більше використаєте кольорів?

    - Як називається вид образотворчого мистецтва, у якому працюєте?

     ( Використання звукозапису)

IMG-70d75a87ef89c451d7144d019003c1dd-V.jpg

9. Сценка "Як птахи до зими готуються?"

    Пішла звістка землею: зима суне люта. З Морозом-братом, Віхолою-сестрицею, з свояком своїм - холодним північним Вітром. Зібралися всі птахи на раду свою пташину. Зібралися та й вирішують, як від зими врятуватися. 

  - А чи справді вона така страшна? (ластівка)

  - Не знаю, не бачила, але кажуть, що страшнішої за неї нема.  Я чекати не буду, на теплий південь полечу. (зозуля)

  - Ха-ха-ха - а я зими не боюся. (горобець)

  - Ми також зостаємося. Біля людських осель покрутимось. А ще зустрінемо гостей зимових, пташок сміливих, що влітку і не побачиш. (Ворона з сорокою)

Вчитель. Так, наші пернаті друзі. Наші учні зі своїми батьками зробили гарні годівнички, які ми розвісимо у шкільному саду. Прилітайте і пригощайтеся.

IMG-2f274f482f8e153c9a0d4715333761d0-V.jpg

 

10. Перегляд відеофільму "Зимуючі птахи України".

    - А зараз давайте подивимось, які птахи можуть прилетіти до наших годівничок.

 

IMG-91047b7aa07e51123328d0df8e3db138-V.jpg

 

11. Бесіда про бережне ставлення до птахів. Гра "Мікрофон".

 - Як ми повинні ставитися до птахів?

   ( Не лякати, не кидати сторонні предмети, не руйнувати гнізд, не шуміти, коли птахи відкладають та висиджують пташенят, робити годівнички)

IMG-79a085ccb0fc7263d8abf880b6f01601-V.jpg

 12. Демонстрація годівничок.

   - А чим будете годувати птахів?

   (Зерном, крупою, насінням, крихтами хліба, а синичок - салом).

IMG-e223b98957634aefc09e35f927006dcb-V.jpg

VІІ. Підведення підсумків.

    Ось підходить до кінця наш урок. Зробіть самооцінку своєї праці.

(за таблицею)

    - Чи сподобався вам урок? Що саме?

   - Яку  нову інформацію запам'ятали ?

  Дякую за співпрацю.

 

IMG-5bdce43ebca047fe5e9eb4b6ff06639b-V.jpg

 

 

IMG-9b69f9010fb18d3964ff474c871c2362-V.jpg

 

 

 

 

IMG-8093929b41cd147f5514156136236fdd-V.jpg

 

 

 

 

IMG-787891a500ac3306ebbc72caeb68b79e-V.jpg

 

 

 

 

IMG-58f7f9f9d0cb6eee910b133bf33c55bf-V.jpg

 

 

C:\Users\Lenovo\Desktop\MEZ\Viber Images\IMG-8338fed80bec523b01a79aa6301da498-V.jpg

docx
Додано
11 лютого 2018
Переглядів
4658
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку