10 березня о 18:00Вебінар: Шкільне діловодство. Документація заступника директора з навчальної роботи

Урок інтегрований у 7 класі "«Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю у романі «Айвенго» та повісті «Захар Беркут»

Про матеріал
Урок доцільно проводити після вивчення роману В.Скотта "Айвенго" у ІІ чверті як урок повторення і закріплення знань з теми "Історичне минуле в літературі"; а оскільки твір І.Франка "Захар Беркут семикласники вивчають у І чверті, то матеріал уроку дає змогу повторити і закріпити знання і вміння, отримані на уроці української літератури. Урок доцільно проводити і у зв'язку з тим, що повість І.Франка у цьому році введено до програми ЗНО із української літератури.
Перегляд файлу

Інтегрований урок на тему

«Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю у романі «Айвенго» та повісті «Захар Беркут»

(зарубіжна література і українська література)

Мета: закріпити знання учнів з теми «Історичне минуле в літературі»; розвивати вміння порівнювати та критично осмислювати навчальну інформацію, використовувати її, бачити життєві орієнтири у художніх творах; допомогти учням усвідомити роль художніх творів на історичну тематику у формуванні особистості людини.

Тип уроку – повторення і закріплення знань та умінь

Обладнання: портрети письменників, ілюстрації, роздавальний матеріал, аудіозапис, презентація РР.

Перебіг уроку

  1. Організаційний момент : - емоційний зачин уроку (вчитель української літератури: побажання гарних вражень і користі від спілкування);

   - пояснення умов проведення уроку  ( вчитель зарубіжної літератури: ми проводимо подорож-змагання двох команд, адже і герої творів, які ми будемо порівнювати, багато мандрують та змагаються із різними життєвими незгодами, проходять важкі випробування та протистояння. Але у нас буде не протистояння, а спільна робота (хоч і в групах) над закріпленням знань з теми «Історичне минуле в літературі»(слайд 1).

  1. Оголошення теми, мети уроку (слайд 2, завдання уроку)
  2. Мотивація навчальної діяльності. Обговорення причини проведення інтегрованого уроку -  спільне у цих творів: історичне минуле, проблеми, яскраві образи героїв) (слайд 3).  Епіграф «Дела давно минувших дней, преданья старины глубокой»,  А.Пушкин.  Оголошення проблемного питання: - Чому це важливо – звертатися до історичного минулого?
  3. Робота в групах на зупинках

а) Зупинка Історична. Вправа «Розділи інформацію»: на аркуші три колонки: 1) І.Франко, 2) Спільне, 3) В.Скотт. Внизу – Висновки. Учні розділяють завчасно приготовану інформацію про письменників та про історію створення роману «Айвенго» і повісті «Захар Беркут», роблять висновок …( про спільне і відмінне у творчих історіях цих творів, про  особливості історичних творів, у яких документальні та фольклорні джерела поєднуються із  художнім вимислом;  про те,  хто є зачинателем, а хто продовжує традицію відтворення минулого в літературі). (слайд 6)

б) Зупинка  Іменна: досліджуємо таємниці назви творів: робота в групах над відповіддю на питання «Чому саме так названо твір?» на вибір. Підсумок: про ім’я головного героя, його роль у творі, чи є у творі «Айвенго» герой, схожий на Захара Беркута(Седрик Сакс), і чи є у творі «Захар Беркут» герой, схожий на Айвенго? (Максим Беркут)(слайд 9)

в) Зупинка  Героїчна: групи вибирають завдання. Розділити цитати і риси характеру героїв. Перша група - Айвенго і Бріана де Буагільбера. Друга – Захара Беркута і Тугара Вовка. Порівняти і зробити висновок  про власне ставлення до героїв твору …(слайд 6) (Вчитель: Хто є героєм, а хто – антигероєм, чому Буагільбер і Тугар Вовк гинуть?;  про зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю) (слайд 12)

г) Зупинка  Кохання: створити схематичну характеристику героїні (на вибір) Ровени або Мирослави. Висловити власні враження від знайомства із цими образами, своє ставлення до них… (слайд 15) (Вчитель про риси, які цінують хлопці в дівчатах,  та про риси дівчат, які можуть свідчити про те, якою дружиною стане дівчина у майбутньому)

г) Зупинка Патріотична: дослідження теми патріотизму у творах (  твір на вибір, створення колажів( із завчасно заготовленого ілюстративного матеріалу) та їх захист: висновок про те, на чиєму боці авторські  і ваші власні симпатії)  (слайд 18)

4. Рефлексія 1) д)  Зупинка Важлива: Вправа «Мікрофон»: пояснення причин звернення авторів до історичної теми. Відповідь на проблемне питання, озвучене на початку уроку, «Чому це важливо – звертатися до історичного минулого?»  Чому це важливо письменникам, чому це потрібно нам?  (слайд 21) (як це пояснює З.Б. у кінці твору)

Слайд 22 – про слова ЗБ про громадський лад, згоду і дружність

2) Вчитель: -  Подивіться відео і подумайте, за яким художнім текстом воно створено та які ідеї до слухачів доносить виконавець пісні. (Пісня С.Вакарчука до  фільму «Захар Беркут», режисери Ахтем Сеітаблаєв та Джон Вінн.  Ідея боротьби добра  зі злом , непохитності у цій боротьбі – звертаємо увагу на  тему уроку)

Підсумки уроку:  учні заповнюють листи самооцінювання, записують Д/З

5. Д/З. На вибір  створити 12 запитань для перевірки знань з теми «Історичне минуле у літературі» або колаж «Історія і художній вимисел у романі «Айвенго»

Додатково: прочитати про Другу світову війну, про концтабір Бухенвальд, підготувати усне повідомлення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
19 січня 2020
Переглядів
401
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку