Урок "Інтер'єрна лялька"

Про матеріал
Ознайомлення учнів з культурними традиціями предків, формування у дітей основ цілісної естетичної культури і толерантності через пізнання художнього образу ляльки і народних традицій
Перегляд файлу

Тема : Сучасна інтер'єрна текстильна іграшка

Мета:

  • удосконалити знання учнів про особливості технологічних процесів;
  • ознайомлення учнів з культурними традиціями предків, формування у дітей основ цілісної естетичної культури і толерантності через пізнання художнього образу ляльки і народних традицій;
  • самопізнання дитиною своєї особи і своїх творчих здібностей і можливостей;
  •  надання учням можливості особово саморозвиватися;
  •  розвиток образного мислення.
  • формування навичок дотримання правил внутрішнього розпорядку і безпечної праці під час роботи;

Міжпредметні звязки: історія, образотворче мистецтво.

Очікувані результати навчальної діяльності: уміння пояснювати технологічні процеси; вміння працювати за інструкціями вчителя; дотримання учнями правил безпечної праці та особистої гігієни під час роботи на уроці; уміння конструювати сучасні іграшки – текстильну ляльку.

Тип уроку: комбінований

Структура заняття

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності учнів.

ІІІ. Теоретичний матеріал уроку

  1.                            Історія текстильної ляльки. Види ляльок.
  2.                            Інструктаж з охорони праці.

ІV. Практична робота «Виготовлення ляльки»

  1.                            Інформація про необхідні інструменти і матеріали.
  2.                            Виготовлення ляльки за інструкціями вчителя.

V. Підсумки уроку.

VI. Домашнє завдання.

Хід заняття

 

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності учнів.

Бесіда.

  1.     Як ви розумієте поняття «технологія»?
  2.     Наведіть приклади технологічної діяльності в побуті.
  3.     У якому виді технологічної діяльності використовується данна побутова техніка?

Ви вже зрозуміли що відноситься до технології приготування їжі, технології виготовлення одягу, технології будівництва. Сьогодні у технологічних процесах людині допомагає техніка. Але у давні часи людина користувалася тільки ручним приладдям при виготовлені тих речей якими користувалися у побуті чи у господарстві. Це має назву ремесло.

Будь-який народ повинен берегти традиції своїх предків, адже без цього, як відомо, не може бути майбутнього. Напевно, ваші бабусі дбайливо бережуть зразки цієї творчості: ковдри і подушки в техніці клаптевої мозаїки, глиняні іграшки і посуд, в'язані мережива і багато що інше.

Сьогодні на уроці ви познайомитеся з текстильною лялькою.

 

ІІІ. Теоретичний матеріал уроку

1.Історія ганчіркової ляльки.

Іграшка - один з найдешевших витворів мистецтва. Вона доступна всім. Її відрізняє від інших видів мистецтва і те, що іграшка супроводжує людину з першого дня народження до старості. Створення іграшки - прекрасне, стародавніше і завжди молоде, веселе ремесло в світі.

Я хочу познайомлю вас з іграшкою особливою - народної. Народні іграшки - це не ті, які створюються цілими партіями на фабриках і заводах. Першу народну іграшку зробила ще стародавня людина, коли сліпив собі горщик для їжі, а з глини, що залишилася, зробив дочці ляльку. А син і дочка виросли і зробили такі ж іграшки своїм дітям.

Народна іграшка є в будь-якій країні, і у кожної - свій національний характер, тому що в іграшках відображається людська історія.

2. Сучасне мистецтво створення текстильних ляльок.

Інтер’єрна іграшка, особливо лялька, сьогодні популярна практично скрізь. Попри глибоку історію, відроджуватися це мистецтво почало лише останніми роками. Якщо донедавна світ задовольняли фабричні тиражовані іграшки, то зараз неабияку зацікавленість викликають іграшки оригінальні, створені за технологією hand made (ручна робота).

Іігтер’єрні ляльки - це не іграшки для дітей (маленьким дітям їх давати не можна), у них інше призначення. Колекційні, декоративні інтер’єрні ляльки відкривають нові можливості для дизайну, стають чудовим доповненням інтер’єру будь-якого стилю: і класичного, і етнічного, і сучасного, модерного. Завдяки оригінальності вони займають почесне місце серед інших предметів декору - статуеток, ваз, свічників, штучних квітів тощо, прикрашають не тільки оселі, а й місця відпочинку, клуби, бібліотеки, ресторани, кав’ярні та іи. Зі смаком виконана лялька чи інша іграшка пожвавить будь-яку кімнату, створить у ній особливий настрій і затишок, стане чудовим арт-об’єктом, яким хочеться милуватися.

Характерна інтер'єрна лялька - це лялька з виразною зовнішністю, що відображає певні емоції, настрій. Особливо актуальною для нас буде лялька в українському вбранні. Пошиття ляльок - цікавий процес, тобі неодмінно захочеться створювати все нові й нові образи.

3. Види текстильних іграшок

http://narodna-osvita.com.ua/uploads/trud8tereschukdivch/trud8tereschukdivch-280.jpgТільда (1). Милі лялечки з рум’яними щічками норвезького дизайнера Тоні Фіпапгер швидко знайшли своїх шанувальників. Шиють Тільду з натуральних тканин спокійних тонів. Пропорції тіла не відповідають людським: руки й ноги довгі, а голова маленька, нижня частина зазвичай повна; умовне личко з маленькими оченятами, вишитими нитками чи бісером, смішні зачіски - такі особливості цих ляльок, серед них - феї, янголи, принцеси, відьмочки, тварини та птахи.

 

Сніжка (лялька з великими ногами) (2). Ідея належить російському дизайнерові Тетяні Копне. Особливістю ляльки є великі ступні в масивному взутті. Найчастіше для лялечок роблять шапочки, адже вони снігові дівчата, а ще вигадують красиві зачіски з вовни, ниток муліне, атласних стрічок. На личках у сніжок схематично позначають тільки очі-крапочки.

Ляльки Горджус (3). Маленький зріст (не більше ЗО см), тоненькі ніжки, ручки з чотирма пальчиками, чорненьке пряме волосся, крихітні оченята, простеньке вбрання, обов’язково смугасті панчохи - ось особливості ляльок шотландської художниці Сьюзен Вулкотт. Іноді їх називають анімешішми ляльками за схожість із героїнями азійських анімацій. Обличчя у них позбавлені емоцій. У 2005 р. Сьюзен разом із чоловіком створили художній оренд Горджус зображення милих дівчаток у смугастих панчохах стали з'являтися па канцелярських товарах, сумках та інших аксесуарах.

 Трянієнси (корейські Барбі) (4). Це невеликі лялечки з витонченою статурою в пишних вбраннях, із вишуканою зачіскою й аксесуарами (віяла, парасольки, сумочки, квіти, м’які іграшки). Текстильних Барбі прикрашають сережками, намистом, ланцюжками, натуральними камінчиками, підбирають взуття. Найвідомішими образами є лялька-наречена, лялька-балерина, казкові істоти (русалки, янголята, ельфи), лялька в національному костюмі і лялька в пишній багатоярусній сукні з мереживом. Обличчя у тряпієнсів намальовані. Найчастіше це закриті очі з віями. Образ ляльки продумується дуже ретельно; положення рук, ніг, нахил голови фіксується дерев'яною підставкою й каркасом із дроту. Своєю появою ці ляльки зобов’язані корейській дівчині Юнг Хі Яиг, яка виросла в бідній сім’ї й не мала гарних ляльок, а коли стала дорослою, створила «Ляльку мрії».

Ляльки-гарбузоголовки (5). Цю прекрасну представницю лялькового світу вирізняє, звичайно, характерна форма голови, яка складається з декількох частин (клинів), а посередині личка прокладений шов. Зазвичай у такої ляльки опукле підборіддя й ніс. Обличчя її деталізовано: у неї є оченята, ніс, рот і вуха. Ароматизувати ляльку можна за допомогою вшитих паличок кориці, ванілі, зерен кави, різних трав. Для зачіски найчастіше використовують вовну. Ця лялька також має оригінальний одяг і взуття.

Кавові іграшки (б). Ці іграшки на 100 % пошиті з бавовняної тканини, тоновані розчином кави, кориці й ванілі, а для закріплення аромату й повного висихання - запечені в духовці, тому й пахнуть смачно і по-домашньому затишно!

Іграшка з панчохи (7). Виконується в техніці «скульптурний текстиль» (панчішна техніка) з капрону й синтепону (можна використовувати й інші наповнювачі). Ляльки роблять на каркасі (дріт, картон, на пляшці) і без каркаса, великі й маленькі, а деякі майстри виготовляють портретні ляльки. Ця техніка дозволяє виконати безліч різних персонажів (людей, звірят, рослин) із виразними емоціями на обличчі.

Ляльки-примітив

 

3.Інструктаж з охорони праці.

Перед початком роботи будь ласка подивіться на своє робоче місце. Де б ви не знаходилися: на вулиці, удома, на заняттях - необхідно бути дуже обережними. Небезпеки підстерігають всіх скрізь. На заняттях ми користуватимемося різними предметами, дотримання техніки безпеки при цьому є обов'язковим.

Вимоги безпеки перед початком роботи:

  • робочий інструмент і матеріал розкладете у встановленому місці, в зручному і безпечному для користування порядку.

Вимоги безпеки під час роботи:

  • дотримуйте в порядку і чистоті робоче місце, не допускайте той, що захаращується його інструментами, відходами і сміттям;
  • будьте уважні, не відволікайтеся і не заважайте іншим;
  • не розмахуйте рукою з інструментом, не кладіть його на край столу;
  • світло на вашу роботу повинне падати з лівого боку;
  • положення тіла при роботі повинне бути зручним, відстань до виконуваної роботи повинна бути 25-30 см;
  • у разі поганого самопочуття або травмування припините роботу, повістить про це  педагога.

Вимоги безпеки при роботі з ножицями:

  • кладіть ножиці праворуч від себе із зімкнутими лезами, направленими від себе;

- стежте за тим, щоб ножиці не опинилися під виробом, оскільки, беручи виріб, їх можна упустити і поранити себе або працюючого поряд;

  • передавайте ножиці колечками вперед, із зімкнутими лезами;
  • не підходьте під час роботи з ножицями до інших учнів.

Вимоги безпеки після закінчення роботи:

  • приведіть в порядок робоче місце;
  • інструменти і матеріали зберіть і складіть в певне місце;
  • сміття і відходи зберіть і складіть в спеціальний ящик.

 

ІV. Практична робота «Виготовлення ляльки»

1.Інформація про необхідні інструменти і матеріали.

Оскільки на уроці ми виконуватимемо практичну роботу, нам необхідно наперед підготувати необхідні матеріали і інструменти.

Для успішної і плідної роботи знадобляться:

-  ножиці;

- клапоть щільної тканини світлого кольору - для тіла ляльки,

-  для виготовлення голови ляльки – пінопластовий шар d 8 см.

- яскравого кольору тканини – для одягу ляльки, нитки.

Тканина обов'язково повинна бути відпрасованою.

2 .Виготовлення інтер'єрної іграшки

Матеріали та інструменти: ножиці, голки, швейна машина, булавки, тканина, синтепон, нитки, фурнітура для оздоблення.

Послідовність виконання роботи

1. Організуй своє робоче місце.

2. Розглянь види та способи виготовлення текстильних іграшок (рубрика «Застосуй на практиці»).

3. Виготов іграшку.

4. Проведи оцінювання власної роботи.

5. Прибери робоче місце.

6. Роботу виконуй, дотримуючись правил безпечної праці.

Запитання та завдання для повторення

1. Що таке іптер’єрна іграшка?

2. Які бувають інтер'єрні текстильні ляльки?

3. Які матеріали використовують для виготовлення іграшок?

 

V. Підсумки уроку.

Будь ласка складіть  послідовність виготовлення ляльки. (Декілька відповідей учнів).

Виставка ляльок, що вийшли.

 Оцінювання сумісно з вчителем результатів роботи.

 

VI. Домашнє завдання.

 Матеріали для наступного уроку.

 

 

 

docx
Додано
1 квітня
Переглядів
253
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку