Модельна навчальна програма
«Українська мова. 5-6 класи»
для закладів загальної середньої освіти
(автори:Голуб Н.Б., Горошкіна О.М.)
ФРАЗЕОЛОГІЯ
Завдання |
Інструмен. |
Компетентності
|
Наскрізні вміння
|
Результати навчання
|
Завдання 1. Знайти фразеологічні антоніми
Опис: -до поданих фразеологізмів доберіть протилежний за значенням; -перевірте; -складіть та запишіть речення, увівши антонімічну пару. |
1. Інформаційно-комунікативна.
2.Вільне володіння державною мовою. 3.Культурна. |
1 Критичне оцінювання доцільності вжитих у тексті фразеологізмів. Збагачення тексту фразеологізмами. 2.Сприймати, розуміти, перетворювати, аналізувати, інтерпретувати та оцінювати інформацію. 3.Використовувати різні види сприймання текстів.
|
1.виокремлює та розрізняє фразеологізми [6 МОВ 4.1.1-1]; 2.- дотримується норм у виборі фразеологізмів [6 МОВ 1.7.1-3]; 3.- засобами фразеологізмів пояснює свій (та інших осіб) емоційний стан з увагою до його відтінків [6 МОВ 1.8.1]; |
|
Завдання 2. Обрати правильне чи неправильне значення фразеологізмів
Опис: 1.знайти правильне значення фразеологізмів 2.поясніть їх значення; 3.увести 2 фразеологізми у речення |
1.Уміння вчитися впродовж життя 2.Інноваційність. 3.Читання з розумінням. |
1.Створювати тексти з вираженням власних ідей, досвіду і почуттів. 2.Презентувати власні ідеї, бачення, грамотно, креативно використовуючи доцільні засоби увиразнення мовлення. 3.Пояснювати значення інвестування з використанням мовних засобів. |
1.- послуговується фразеологізмами у повсякденному спілкуванні [6 МОВ 1.7.2-1]; 2.- вправно користується фразеологічним словником; - формулює запитання, щоб уточнити суть фразеологізмів [6 МОВ 1.4.6-2]; 3.- демонструє багатий активний запас фразеологізмів [6 МОВ 1.7.2]; 4.- виявляє власні мовні уподобання у процесі добору фразеологізмів [6 МОВ 4.2.1]. |
|
Завдання 3. «Знайти пару» Опис: знайти синоніми-фразеологізми |
1.Вільне володіння державною мовою. 2.Громадянські та соціальні 3.Навчатися впродовж життя. |
1.Адаптуватися до змінюваних умов спілкування. 2.Використовувати ефективні комунікативні стратегії для співпраці у групі. 3.Визначати власні комунікативні потреби, цілі та способи їх досягнення. |
1.- засобами фразеологізмів пояснює свій (та інших осіб) емоційний стан з увагою до його відтінків [6 МОВ 1.8.1]; 2.- використовує фразеологізми для збагачення міжособистісної комунікації позитивними емоціями, створення комфортної атмосфери спілкування, спонукання співрозмовників до певних дій [6 МОВ 1.8.3-1]; 3.- досліджує джерела фразеології [МОВ 4.1]; 4. виокремлює та розрізняє фразеологізми [6 МОВ 4.1.1-1]; |