Урок " Історичні джерела та їх різновиди.Речові історичні джерела.Музеї.

Про матеріал
На уроці учні ознайомилися з історичними джерелами та їх різновидами.Мали змогу дізнатися про допоміжну для історії науку - археологію.Також учитель зацікавив походами до музеїв як учнів так і членів їх родини.
Перегляд файлу

Урок  Історія України 5 клас

Тема: Історичні джерела та їх різновиди. Речові історичні джерела. Музеї.

Мета :ознайомити учнів з речовими історичними джерелами, подати початкові відомості про допоміжну для історії науку – археологію, виховувати шанобливе ставлення до пам’яток минулого.

Тип уроку : урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання : підручник, атлас, фотографії,словник.

                                    Хід уроку

  1. Організаційний момент.
  2. Мотивація навчальної діяльності.                                                                    «Чарівна скринька» (монети, літопис, газета, портрет, фотографія, малюнок, ложка, кухоль, глечик)        

Слово вчителя. Отже, сьогодні на уроці ми з вами дізнаємося, які існують види історичних джерел та де вони зберігаються.

  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Розповідь учителя. «Види історичних джерел».

Історичні джерела – це письмові документи, предмети, будівлі та інші пам’ятки, які відображають історичні події та явища і дають можливість досліджувати життя людей у минулому.

       Види історичних джерел

  •              Речові джерела – все,до чого можна доторкнутися руками: від стародавніх будівель до пам’ятників і механізмів ;
  •              Писемні джерела – ті, що існують у письмовому вигляді ;
  •              Усні джерела – ті, що існують в усному вигляді;
  •              Етнографічні джерела : орнаменти, традиції, звичаї, правила поведінки і т.д.
  •              Зображувальні (візуальні) : портрети, фотографії, реклама,малюнки,картини і т.д.

     Археологія – наука, що вивчає життя людини за матеріальними свідченнями минулого отриманих під час розкопок.

  1. Робота за підручником.

А) Учні опрацьовують ст.30-32;

Б) виписують до словників поняття : музей, експонат, екскурсовод, реставрація.

В) «Мікрофон» - Навіщо люди створюють музеї ?

 

  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Заповнити таблицю « Види історичних джерел».

Речові             Письмові              Усні                Етнографічні               Зображувальні

___________________________________________________________________

1,4,5,12,          2,7,11,13,            16,20.              6,9.                               3,8,10.

15,17,18.        14,19.

___________________________________________________________________

 

1 монета             6 традиції                      11 газети                        16 перекази  

2 літопис             7 написи на камені     12 зброя                         17 залишки житла

3 фотографії       8 картина                       13 берестяні грамоти  18 перо

4 кістки                9 звичаї                          14 рукописи                   19 листи

5 глечик              10 портрет                     15 каска                          20 легенди           

 

  1. Бесіда за запитаннями
  • Які з предметів, що вас оточують вдома, ви назвали б речовими джерелами ? Чому?
  • Які музеї є у вашому місті ?
  •  Які музеї ви відвідали, що вам найбільше запам’яталося ?
  1. Підсумок уроку
  1. Заключне слово вчителя.
  2. Незакінчене речення: «На уроці мені сподобалося…( не сподобалося…)».
  1. Домашнє завдання. Опрацювати & 4 , принести сімейні фото.                                                                                                  
docx
Додано
21 червня 2019
Переглядів
4139
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку