Урок "Історичні пісні рідного краю"

Про матеріал

Квест-урок ознайомить учнів зі змістом пісень про Морозенка, Супруна, на прикладі матеріалу цих творів поглибляться знання про історичне минуле Доеччини;

Перегляд файлу

Квест-урок з літератури рідного краю. 6 клас

Тема уроку:

             Історична основа пісень нашого краю. Відображення боротьби українського народу проти південних загарбників. Уславлення Запорозької Січі, козаків-захисників рідної землі Морозенка і Супруна.

Мета: ознайомити учнів з ідейно-художнім змістом пісень, на прикладі матеріалу цих творів поглибити знання про історичне минуле рідного краю; розвивати навички аналізу, виразного читання тексту, мовленнєву, комунікативну компетентності; виховувати почуття поваги до національних героїв; прищеплювати інтерес до літератури рідного краю.

Тип уроку: засвоєння нових знань

Форма уроку: квест

Обладнання: текст творів, довідковий матеріал,  маршрутний лист.

Перебіг уроку.

І. Організаційний момент

На даному етапі учні об’єднуються у групи. Пояснюється мета і задачі квесту, презентується карта маршруту.

Вступне слово вчителя.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Літературно-лінгвістична розминка. Складання акровірша до слова «пісня»

ІІІ. Проведення квесту

ІІІ. 1. Ознайомлення з оцінюванням (ілюстрації козацьких символів)

-10-12 балів: завдання виконано в повному обсязі (булава);

-7-9 балів:  завдання виконано наполовину (шабля)

-4-6 балів:  завдання виконано на початковій стадії (шапка)

Знайомство з правилами роботи в групах (видаються пам’ятки)

ІІІ. 2. Завдання квесту

  1. Повідомлення про фольклор та народну пісню (домашнє завдання)
  2.  Намалюю рідний край (карта Донецької області, зібрати пазли з  власними малюнками, наприклад: степ, міста, тварини, птахи)
  1. Знайди загублені слова (відновити текст пісні, використовуючи слова з довідки, виразно прочитати пісню)
  2. Опиши  героя пісні  (характеристика образів пісень з використанням художніх засобів).

IV. Підсумок уроку

Рефлексія. Гра «Ти  - мені,  я – тобі» (вчитель ставить питання за матеріалом уроку, команди відповідають, отримуючи додатковий бал)

V. Оголошення результатів уроку

VI. Домашнє завдання

Написати есе на тему: «Яка вона, пісня мого краю?»

 

Додатки до уроку.

1.Етимологія  слова «савур»

Слово «савур» походить від тюркського «сауир», у слов'янській вимові «саур, савур» — степова височина зі згладженим вершком круглої форми неначе кінський круп (дослівний переклад тюркського слова «сауир»). Народна етимологія пояснює її назву як назву могили козака Савура або Сави чи Савки, який загинув на височині в нерівному бою з ординцями.

2.Пам’ятка для групової роботи.

Ролі в групі:

  • Голова: зачитує завдання групи, організовує порядок виконання, підбиває підсумок роботи, стежить за часом.
  • Секретар: веде коротко і розбірливо записи роботи групи, має бути готовим висловити думку групи.
  • Доповідач: чітко висловлює думку, до якої дійшла група, доповідає про результати роботи групи.

ПАМ’ЯТАЙ!

  • Починайте висловлюватись спочатку за бажанням, а потім по черзі.
  • Не перебивайте один одного.
  • Утримайтеся від образ учасників групи.

Портрети героїв

 

C:\Users\школа\Desktop\hello_html_4113aadb.jpg

 Козак  Супрун

C:\Users\школа\Desktop\morozenko.jpg

Козак Морозенко

C:\Users\школа\Desktop\449977_640.jpg

Савур- могила

 

Література: 

1. Оліфіренко В.В. Дума і пісня. Джерела літературного краєзнавства. //Донбас. - 1993. - №5, спецвипуск. - С.82-84.

 

Інтернет ресурси

https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D1%96%D0%B2%D0%B5%D1%80%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D0%B9_%D0%94%D0%BE%D0%BD%поD0%B5%D1%86%D1%8C

 

docx
Додано
2 травня 2018
Переглядів
437
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку