Урок. Історія 6 клас Тема: Фінікія

Про матеріал
Історія 6 клас Тема: Фінікія Мета: познайомити учнів з історією фінікійських міст – держав; визначити на карті місце розташування фінікійських міст – держав; застосовувати та пояснювати на прикладах терміни й поняття «колонія», «колонізація», «місто – держава»; розвивати вміння аналізу історичних явищ, виховувати інтерес до минулого людства.
Перегляд файлу

Історія 6 клас

Тема: Фінікія

Мета: познайомити учнів з історією фінікійських міст – держав; визначити на карті місце розташування  фінікійських міст – держав; застосовувати та пояснювати на прикладах терміни й поняття «колонія», «колонізація», «місто – держава»; розвивати вміння аналізу історичних явищ, виховувати інтерес до минулого людства.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: Фізична карта світу, атлас, підручник.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

Бесіда за запитаннями

  1. Чому в Єгипті розлиття річки Ніл вважалося уособленням доброго бога, а у Дворіччі обидві річки (особливо Тигр) вважалися злими богами?
  2. Чому міф про всесвітній потоп народився саме у Дворіччі?
  3. Що в законах Хаммурапі здається вам справедливим, а що – несправедливим?
  4. Порівняйте писемність жителів Південного Дворіччя з писемність єгиптян. Що в них було спільного, а що відмінного?

Історичний диктант

1.Які дві річки протікають в Дворіччі?      

3.Що у Дворіччі називали «деревом життя»? 

4. Як греки назвали Дворіччя? 

5. Як у Дворіччі називалась писемність?

6. Назвіть два царства, які існували в дворіччі 4-3 тис. до н.е. ?

7. На чому писали у містах-державах Дворіччя?

8. Хто очолював місто-державу у Дворіччі?

9. Як називались закони, що діяли у Вавилоні?

10.  Як звали головного бога у вавилонян?

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку

План

1.Природно – географічні умови розвитку.

2.Повсякденне й господарське життя.

3.Фінікійська колонізація. Карфаген.

ІV. Вивчення нового матеріалу

1.Природно – географічні умови розвитку.

Розповідь

 Уже в глибоку давнину на східному узбережжі Середземного моря з’явилося поселення фінікійців. Їхня країна мала назву Фінікія. (Зараз на території, де була Стародавня Фінікія, розташована держава Ліван).Місцевість де перебувала Фінікія, не могла похвалитися ні великими річками, ні долинами з родючими грунтами. Також територія була мало придатна для полів і пасовищ. Проте розвивалось садівництво. Фінікійці займалися вирощуванням винограду та оливкових дерев. З оливок вони видавлювали духмяну олію, із винограду робили вино. Ці продукти фінікійці обмінювали на пшеницю. Ліванські гори славилися кедровими та дубовими лісами.

Робота з картою

  • Які країни знаходилась на сході та заході  від Фінікії?
  • Яким морем омивається?

Фінікія виникла на східному узбережжі Середземного моря

 

Робота з підручником с.79

  • Прочитайте останній абзац с.79 і 1-й абзац с.80 та дайте відп-дь на запитання – якими були основні заняття Фінікійців?

Завдяки сприятливому географічному розташуванню у Фінікії сходились караванні та морські торгівельні шляхи з Дворіччя, Єгипту, Греції та інших країн.

Основне заняття фінікійців: мореплавство, рибальство, торгівля.

 

На півночі перебувало місто, яке греки назвали Бібл, по – фінікійські Губл, що в перекладі означало «гора». Найбільше фінікійське місто греки назвали Тір, що відповідав фінікійському Тсур – «скеля». Третє найбільше місто мало назву  Сідон, що означало місце рибної ловлі. (назва була пов’язана з мореплавством, риболовством, торгівлею).

Мозковий штурм

Як відмінності природно – кліматичних умов позначилися на розвитку господарської діяльності Єгипту і Фінікії?

Робота з підручником с.80

  • Кому підпорядковувалась влада у фінікійців?
  • Що виготовляли ремісники?

Кожне фінікійське місто мало свого правителя – царя. Фінікійцями їх назвали греки. Фінікійці виробляли скло різноманітних сортів, виробляли пурпурову фарбу, яка цінували в країнах стародавнього світу.

Робота в малих групах

Діти  об’єднуються на три групи та заповнюють таблицю за допомогою підручника

Розвиток торгівлі

 

 

Із якими країнами торгували:

Єгипет, Ізраїль, Греція, Сирія

Купували

(завозили):

пшеницю, вовну, вишуканий одяг, коней, мулів, овець, кіз, рабів

                                      

Продавали              

(вивозили):

вино, маслинову олію,

пурпуровий одяг,

скляний посуд,

кедровий ліс

 

Розповідь фінікійський алфавіт

Фінікійський алфавіт з’явився наприкінці ІІ тис. до н. е. Він мав 22 знаки, голосні звуки на письмі пропускалися. Греки  запозичили алфавіт у фінікійців.

Фінікійська колонізація ІХ-VІст. до н.е.

 

Словничок  (робота з новими словами) с. 81

Колонія

Колонізація

Метрополія

Робота з картою с.81 Фінікійська колонізація ІХ-VІст. до н.е.

 

V. Узагальнення і систематизація нових знань

  1. Закресліть зайві слова

Фінікія виникла на берегах Чорного Середземного моря. Найбільшими містами Фінікії були Бібл, Вавилон, Тір, Фіви, Урук. Основними заняттями фінікійців були землеробство, скотарство, ремесло, будівництво кораблів, торгівля, друкарство.

  1. Археологи розкопали фінікійський торгівельний корабель, де знайшли список товарів. Під час копіювання цього списку припустилися помилки. Виберіть товари, що міг перевозити корабель (позначте хрестиком). Свою відповідь поясніть.

 

 ЗЕРНО                                                                ЗОЛОТО

ПУРПУР                                                          РУШНИЦІ

СКЛЯНІ ВИРОБИ                                          ДВИГУНИ

МАСЛИНОВА ОЛІЯ                                     СВИНЕЦЬ

СУШЕНА РИБА                                             ВИНО

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія

Бесіда

1.Показати на карті - де розташовувалася Фінікія?

2.Чим займалися фінікійці?

3.Чим відрізнявся фінікійський алфавіт від єгипетського та міст-держав Дворіччя?

Виставляння оцінок.

Домашнє завдання: Опрацювати с.79-82 підручника

Робота з контурною картою. Нанести на контурну карту кордони Фінікії, її міста та колонії

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
6 січня 2023
Переглядів
3296
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку