Урок "Іван Франко. «Фарбований Лис». Зміст казки, головні і другорядні персонажі".

Про матеріал

Розробка уроку української літератури з теми" Іван Франко. «Фарбований Лис». Зміст казки, головні і другорядні персонажі".

Клас: 5

Мета: продовжити знайомство учнів із творчістю І.Франка-казкаря, допомогти їм глибше усвідомити ідейно-художній зміст казки «Фарбований Лис», визначити головних і другорядних персонажів твору; розвивати вміння працювати з книгою, удосконалювати техніку виразного читання, вміння читати казку в особах; розвивати пам'ять, увагу, культуру мовлення, вміння логічно мислити, робити висновки, порівнювати; формувати світогляд учнів, виховувати повагу, інтерес до творчості І.Франка, сприяти осмисленню негативних рис: лицемірства, зазнайства, хвалькуватості.

Тип уроку: комбінований із використанням інноваційних технологій.

Форма уроку: урок-видавнича майстерня.

Методи й прийоми: бесіда, «Віднови текст», проблемне питання, робота з книгою, схемою, ілюстраціями, індивідуальна робота з картками, випереджувальні завдання, інсценування, фізкультхвилинка, «Встанови правильну послідовність», «Займи позицію».

Міжпредметні зв'язки: українська мова, образотворче мистецтво, зарубіжна література

Обладнання: технічні засоби (комп'ютер, мультимедійний проектор, екран), мультимедійна презентація, уривок з мультфільму «Фарбований Лис» (реж. – Іванов О.), аудіокнига «Фарбований Лис», наочність (паперовий журнал, портрет І. Франка, ілюстрації до казки), роздатковий матеріал (міні-журнали для учнів, смайлики, індивідуальні картки).

Перегляд файлу

1

 

Урок української літератури

Учитель: Герасименко С.В.

Клас: 5

Тема: Іван Франко. «Фарбований Лис». Зміст казки, головні і другорядні персонажі

Мета: продовжити знайомство учнів із творчістю І.Франка-казкаря, допомогти їм глибше усвідомити ідейно-художній зміст казки «Фарбований Лис», визначити головних і другорядних персонажів твору; розвивати вміння працювати з книгою, удосконалювати техніку виразного читання, вміння читати казку в особах; розвивати пам’ять, увагу, культуру мовлення, вміння логічно мислити, робити висновки, порівнювати; формувати світогляд учнів, виховувати повагу,  інтерес до творчості І.Франка, сприяти осмисленню негативних рис: лицемірства, зазнайства, хвалькуватості.

Тип уроку: комбінований із використанням інноваційних технологій.

Форма уроку: урок-видавнича майстерня.

Методи й прийоми: бесіда, «Віднови текст», проблемне питання, робота з книгою, схемою, ілюстраціями, індивідуальна робота з картками, випереджувальні завдання, інсценування, фізкультхвилинка, «Встанови правильну послідовність», «Займи позицію».

Міжпредметні зв’язки: українська мова, образотворче мистецтво, зарубіжна література

Обладнання: технічні засоби (комп’ютер, мультимедійний проектор, екран), мультимедійна презентація, уривок з мультфільму «Фарбований Лис» (реж. – Іванов О.), аудіокнига «Фарбований Лис», наочність (паперовий журнал, портрет І. Франка, ілюстрації до казки), роздатковий матеріал (міні-журнали для учнів, смайлики, індивідуальні картки).

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Вступне слово вчителя: Доброго дня! Cідайте, будь ласка!

Любі діти!

Нумо до роботи,

Для навчання час настав.

Наберімося охоти

http://www.tvoyakniga.ru/images/forum_uploads/20100928123711-smayl_201411262109.pngДля корисних добрих справ!

Сьогодні нашою корисною справою буде створення журналу, адже ви опинились у справжній видавничій майстерні. Зараз посміхніться, і нехай такий настрій буде у вас завжди. Посмішки-смайлики ви будете отримувати за правильні відповіді на уроці.

ІІ. Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні ми працюємо над першим випуском нашого журналу, який має назву «Іван Франко. «Фарбований Лис». Зміст казки, головні і другорядні   персонажі» (розгорніть зошити, запишіть дату і тему  уроку). Виходячи з теми, визначте мету нашого уроку. (учні формулюють мету уроку, вчитель доповнює).

Сьогодні кожен із вас сьогодні зможе відчути себе редактором, журналістом, спец.кореспондентом, видавцем. Перед собою ви бачити міні-журнали, в яких будете працювати. Отримані смайлики ви вклеюєте в свої журнальчики на останню сторінку. Вони будуть враховуватися під час виставлення оцінки. Бажаю всім успіхів!

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1.                      Перевірка д/з

Для того, щоб розпочати роботу над випуском, пропоную звернути увагу на назву всього журналу «____________казки». Про які ж казки йде мова? Розшифруйте ребус

(відповідь – літературні). Поясніть, як ви це зробили? 

А тепер дайте визначення «літературні казки»?

Вдома ви складали порівняльну таблицю народної та літературної казки.

Спільне

фантастичне переплітається з реальним; діють казкові герої; відбуваються неймовірні  події;

казки подібні за будовою (зачин, основна частина, кінцівка);

різні види (про тварин, чарівні, соціально-побутові)

(Зверніть увагу на екран, нічого ми не забули?!)

 

http://skarbnu4ka.com/wp-content/uploads/2014/11/andersen1.jpgНазвіть відомих авторів літературних казок.  (Най­кращі літературні казки належать перу Ганса Християна Андерсена («Снігова королева», «Дюймовочка», «Дикі лебеді»), братів Грімм («Король Дроздобород», «Три брати»), Шарля Перро («Попелюшка», «Кіт у чоботях»), Астрід Ліндґрен («Карлсон, що живе на даху»), Олександра Пушкіна («Золотий півник», «Казка про царя Салтана») та багатьох інших. Вершиною світового казкового мистецтва літера­турознавці вважають казку викладача математики Оксфордського університету Льюїса Керрола «Пригоди Аліси в Країні Чудес». Долучилися до цього жанру й українські письменники, зокрема Марко Вовчок («Кармелюк», «Дев'ять братів і десята сестриця Галя»), Іван Франко («Фарбований Лис», «Вовк війтом», «Осел і Лев», «За­єць і їжачок, «Лис і Дрозд»), Михайло Коцюбинський («Хо»), Ми­хайло Стельмах, Оксана Іваненко, Василь Королів-Старий та інші.

http://bigfoto.in.ua/wp-content/uploads/2014/11/1940trush01.jpgТак, недарма ви згадали І. Франка, адже він є справжнім майстром літературних казок. Тож доречним буде розміщення в нашому журналі біографічного нарису про нього.

На́рис — малий оповідний художньо-публіцистичний твір, у якому зображено дійсні факти, події конкретних людей. Найчастіше нариси присвячуються відтворенню сучасних подій чи зображенню людей, яких особисто знав письменник.

  1.                      Робота для редактора «Віднови текст»

В архіві нашого видавництва є аудіозапис із виступом дослідниці творчості І. Франка. Але запис дуже старий, тому частину слів було втрачено. Уявіть себе в ролі редакторів та відновіть текст, який також розміщено у ваших міні-журналах.

Іван Якович Франко народився у селі________ на Львівщині 27 серпня ____року в сім'ї сільського ______. На шос­тому році батьки віддають Івася до______в сусіднє село. Навесні 1865 року Франка спіткало перше тяжке горе ______ батька. Іванова мати вдруге вийшла заміж. На щастя, вітчим допомагав Івану здобути подальшу освіту. З осені 1867 року Франко навчається в ___________. Саме там виявився талант письменника. 1974 року на сторінках львівського журналу «Друг» з'явилася перша поезія Франка — ________. Іван Франко написав чимало творів для дітей і про дітей: ________. Особливий інтерес викликає в дітей збірка казок __________, до якої увійшли такі знамениті казки, як __________.

 А зараз прослухаємо, як впорались редактори зі своїм завданням. Учні зачитують відновлений текст та перевіряють його з оригіналом, який виведено на екран (самоперевірка).

Іван Якович Франко народився у селі Нагуєвичі 1856 рік в сім'ї коваля. На шос­тому році  батьки віддають  до школи. Перше тяжке горе смерть батька. І. Франко навчається в Дрогобицькій гімназії.  Перша поезія — «Народна пісня». Твори для дітей і про дітей:  «Олівець», «Отець-гуморист», «Малий Мирон», «Грицева шкільна наука». Збірка казок «Коли ще звірі говорили», до якої увійшли такі знамениті казки, як  «Фарбований Лис», «Лис Микита», «Вовк війтом», «Осел і Лев», «Заєць і їжачок» та інші.

Отже, біографічний нарис про Івана Франка наш журнал має. Нам необхідно заповнити інші рубрики, щоб видати повноцінний журнал.

 

ІV. Основний зміст роботи. Сприйняття та засвоєння матеріалу.

  1.                      Постановка проблемного запитання.

C:\Users\Администратор\Desktop\відкритий урок\54541_original.jpgУ сучасному світі майже не виникає труднощів із друком того чи іншого твору. Але так було не завжди. У часи І. Франка комісія (цензура), прочитавши казку «Фарбований лис», заборонила її видавати. Одразу виникає запитання: «Чому?». На нього ми спробуємо дати відповідь, коли детально ознайомимось зі змістом казки, головними та другорядними персонажами.

  1.                      Прослуховування уривку з аудіокниги «Фарбований Лис».

Казка – це світ чарівний та незвичайний,

Казка – це диво, сповнене краси,

Поринуть у казку – це ж бо так цікаво,

Це справді свято, радість для душі.

http://s011.radikal.ru/i316/1206/1b/5aec55d2ab64.jpgТож не будемо гаяти часу! Пропоную вам просто зараз поринути у чарівний світ казки.

Прослухайте зачин казки з аудіокниги «Фарбований Лис»  у виконанні діда Панаса (Петра ВесклярОва) та скажіть, від чийого імені ведеться розповідь у казці?(від імені автора)

Ми переходимо до наступної сторінки нашого журналу, яка має назву «Літературознавча».

Розгорніть свої підручники на с. 73 та прочитайте визначення «мова автора». Про що ж ми довідалися з мови автора? (про спосіб життя та походеньки Лиса Микити).

Діти, які слова вам були незрозумілими? Заставляли залізо, кпив собі з них. Тож зараз я хочу звернутись до наших спеціальних кореспондентів, які ведуть рубрику «Будь уважним до слова». Вони отримали випереджувальне завдання: зясувати значення незрозумілих слів у казці. Поясніть, будь ласка, що означають ці слова.  Заставляли залізо – пастки; кпив собі з них – глузував, насміхався.

Отже, ми практично познайомились із поняттям «мова автора», довідались про спосіб життя Микити та з’ясували значення незнайомих слів.

(Стук у двері) Учитель відчиняє і говорить: Ой, дивіться, діти, до нас завітали казкові персонажі. Казка неначе ожила. Послухаймо незвичайних гостей.

  1.                      D:\foto\Школа\Відкритий урок 06.10.2015\IMG_0745.JPGІнсценування

 

 (с. 74 «Що ви собі думаєте?...і з торговиці вхопити курку»).

— Що ви собі думаєте! — величався він перед своїми товаришами. — Досі я ходив по селах, а завтра в білий день піду до міста і просто з торгОвиці Курку вкраду.

— Ет, іди, не говори дурниць! — уговкували його товариші.

— Що, дурниць! Ану, побачите! — решетився Лис.

— Побачимо або й не побачимо. Там пси купами по вулицях ходять, то вже хіба б ти перекинувся в Блоху, щоб тебе не побачили і не роздерли.

— От же побачите, і в Блоху не перекинуся, і не розідруть мене! — товк своє Лис і поклав собі міцно зараз завтра, в сам торговий день, побігти до міста і з торгОвиці вхопити Курку.

Дітки, щойно ми з вами почули мову персонажів.  Прочитайте на с. 73 визначення цього терміну. Про що ми довідались з мови персонажів? Яким із цієї розмови постає Микита?

Діалог учителя з персонажами твору

  • Скажіть, пане Лису, а чому ви себе так зухвало поводити?
  • Тому що я головний персонаж твору! На мою честь навіть вся казка називається!
  • А ви, друзі, тоді хто?
  •  Другорядні персонажі.

Діти, скажіть, а яка роль другорядних персонажів у творі? (відіграють допоміжну роль, допомагають висвітлити характер головного персонажа).

З якими другорядними персонажами ми вами знайомимось у казці? Назвіть їх. (Вовчик-братик, Мавпа Фрузя, Кабан, Ведмідь, Олень, Орли, Яструби, собаки)

  1.                      Робота зі схемою

А щоб нашим читачам стало все зрозуміло, заповніть схему. У центрі ми бачимо головного персонажа – Лиса. Червоні стрілочки вказують на тварин, з якими він безпосередньо спілкувався, жовті  – просто мешканці лісу, зелені – всі інші. (Учні працюють у міні-журналах, «актори» біля дошки розвішують персонажів)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПЕРЕВІРМО!

 

Персонажі, з якими найбільше спілкувався Лис Микита. (Вовчик-братик, мавпа Фрузя, Ведмідь)

 

Мешканці лісу. (Кабан, Олень, Орли, Яструби, молоді лисички).

 

Всі інші персонажі.  (Стрільці, люди на торговиці, маляр, пси)

Дякуємо, любі гості, приєднуйтесь до нас, сідайте, будь ласка.

Дивіться, діти, Лис втікає.

А щоб нам його зловити,

Треба рухи повторити.

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Коли вчитель скаже: «Раз!»

Дружно встане п’ятий клас.

Коли вчитель скаже: «Два!

Закрутилась голова.

На чотири і на п’ять будем дружно крокувать.

Чотири, п’ять, чотири, п’ять

http://book4u.in.ua/upload/books/240/lis-farba-2.jpgТреба лиса наздогнати.

Присідати і вставати

Присідати і вставати

Шість і сім, хутчіш біжім

За хитрим лисом навздогін

Вісім, дев’ять зупиніться.

Праворуч, діти, нахиліться.

Ліворуч також один раз

На 10 сів уже весь клас.

Молодці! Попрацювали, але Микиту не впіймали.

(Лис вибіг за двері).

Напевно, Микита знову повернувся до казки…А ми повертаємось до роботи над випуском.

Діти, скажіть, а які журнали ви читаєте із задоволенням? (з картинками, малюнками, ілюстраціями). Так, і наш журнал не є винятком. Тож ми переходимо до сторінки «Образотворчої».

  1.                      Робота над змістом тексту за допомого ілюстрацій

До сьогоднішнього випуску ілюстрації підготували наші художники-оформлювачі. Просимо їх прокоментувати свої шедеври.

Ілюстрація 1 «Лис Микита у діжці з фарбо» – Валешинська Єлизавета.

 Сстисло перекажіть уривок, розкажіть, як Микита туди потрапив. Які його думки?

 

Ілюстрація 2 «Дивний і страшний вигляд Лиса» – Корнієнко Юлія.

Складіть словесний портрет Лиса. (Цитата с. 76).

Якийсь дивний і страшний звір, синій-синій, з препоганим запахом, покритий не то лускою, не то якимись колючими гудзами, не то їжовими колючками, а хвіст у нього — не хвіст, а щось таке величезне а важке, мов довбня або здоровий ступернак, і також колюче.

Діти, чи почули ви незрозумілі слова? Тож, нам час знову звернутись до наших спеціальних кореспондентів із рубрики «Будь уважним до слова». Поясніть, будь ласка, що таке гудзами (гулями),  дОвбня або здоровий ступернак (товкАч).

А ми звертаємось до наступної ілюстрації.

D:\foto\Школа\Відкритий урок 06.10.2015\IMG_0756.JPG

Ілюстрація 3 «Цар звірів Остромисл» (проголошення себе царем)– Єремєєва Єлизавета

Чому Лис вирішив стати царем? Навіщо це йому? (стислий переказ).

Завдання для учнів.

Знайдіть уривок з тексту, де  «новий звір» пояснює свою появу та ім’я? (зачитайте відповідні рядки с. 77-78, виразне читання за ролями: Лис, ведмідь, автор, святий Миколай, звір)

Любі мої! Не бійтеся мене! Приступіть ближче, я маю вам щось дуже важне сказати.

Але звірі не підходили, і тільки Ведмідь, ледво-не-ледво переводячи дух, запитав:

C:\Users\Администратор\Desktop\відкритий урок\a3e2af552791248389c8246528588ff4.jpg— А ти ж хто такий?

— Приступіть ближче, я вам усе розповім, — лагідно і солодко говорив Лис. Звірі трохи наблизилися до нього, але зовсім близько не важилися.

— Слухайте, любі мої, — говорив Лис Микита, — і тіштеся! Сьогодні рано святий Миколай уліпив мене з небесної глини — придивіться, яка вона блакитна! І, ожививши мене своїм духом, мовив:

— Звіре Остромисле! В звірячім царстві запанував нелад, несправедливий суд і неспокій. Ніхто там не певний свойого життя і свойого добра. Іди на землю і будь звірячим царем, заводи лад, суди по правді і не допускай нікому кривдити моїх звірів!

Почувши се, звірі аж у долоні сплеснули.

— Ой господи! Так се ти маєш бути наш добродій, наш цар?

— Так, дітоньки, — поважно мовив Лис Микита.

Дякую, скажіть, чи зраділи лісові мешканці «царю»? (сплеснули в долоні від радості). Прочитайте, як про це сказано в тексті. С. 78.

Нечувана радість запанувала в звірячім царстві. Зараз кинулися робити порядки. Орли та яструби наловили курей, вовки та ведмеді нарізали овець, телят і нанесли цілу купу перед нового царя. Сей узяв часточку собі, а решту по справедливості розділив між усіх голодних. Знов радість, знов оклики зачудування і подяки. От цар! От добродій! От премудрий Соломон! Та за таким царем ми проживемо віки вічисті, мов у бога за дверми!

Звертаємось  до наших спеціальних кореспондентів із рубрики «Будь уважним до слова». Поясніть, будь ласка вислів «мов у бога за дверми!» - дуже добре.

Які риси лісового товариства письменник особливо увиразнив, навіть перебільшив? (наївність, довірливість) Поясніть власну думку.

Скажіть, чи змінилося щось у житті звірів, коли царем був Микита?

А у нас залишилась ще одна ілюстрація.

Ілюстрація 4 «Роковини Лиса» – Хортів Крістіна   

Як звірі вирішили вшанувати роковини царя Микити на новій посаді? (переказ від першої особи «Уяви себе Лисом») с. 78

Так минув рік. Надходили роковини того дня, коли він настав на царство. Звірі надумали святкувати врочисто той день і справити при тій нагоді великий концерт. Зібрався хор з лисів, вовків, ведмедів, уложено чудову кантату, і вечором по великих процесіях, обідах і промовах на честь царя хор виступив і почав співати. Чудо! Ведмеді ревли басом, аж дуби тряслися. Вовки витягали соло, аж око в’януло.

Як сталося, що хитрий обережний Лис Микита видав себе перед лісовою громадою? (цитата)

C:\Users\Администратор\Desktop\відкритий урок\7658_1.jpgАле як молоді лисички в народних строях задзявкотіли тоненькими тенорами, то цар не міг витримати. Його серце було переповнене, його обережність заснула, і він, піднявши морду, як не задзявкає й собі по-лисячому!           

Скажіть, а якою ж була реакція лісових мешканців. Знайдіть цитату.(с. 78-79)

Господи! Що стало? Всі співаки відразу затихли. Всім міністрам і слугам царським відразу мов полуда з очей спала. Та се Лис! Простісінький фарбований Лис! Ще й паскудною олійною фарбою фарбований! Тьфу! А ми собі думали, що він не знати хто такий! Ах ти, брехуне!

А ми знову звертаємось до спеціальних кореспондентів, які ведуть рубрику «Будь уважним до слова». Поясніть, будь ласка, що означає вислів «полуда з очей спала?» - прозріли, побачили очевидне.

На кого були більше сердиті звірі – на себе чи на Лиса? Як про це сказано в тексті?

Чим завершується твір? Як звірі покарали лиса?

6. «Встанови правильну послідовність»

Зміст твору пригадали. А щоб ніколи його більше не забути, в нашому журналі є рубрика план до твору. Але, на жаль, неуважні працівники переплутали всі пункти. Допоможіть встановити правильну послідовність (діти працюють у «журнальчиках», 1 учень – біля дошки).

А деякі учні попрацюють  індивідуально.

Картка № 1

Складіть сенкан  на тему «Казка».

Картка № 1

Складіть сенкан  на тему «Лис».

Картка № 2

Як ви розумієте прислів'я: «Брехня — що вугілля: не впече, то замаже»

Картка № 3

Дайте відповідь на питання:  «Чи можна брехати заради власного порятунку?»

Картка № 4

Дайте відповідь на питання: «Чи отримав Лис Микита по заслузі?»

Картка № 5

Доведіть, що «Фарбований Лис» — це літературна казка.

Орієнтовний план

 «Справедливе» царювання.

Микита у діжці з фарбою.

Несподіваний кінець владарювання.

«Сюрприз ранку».

Знайомство з Лисом Микитою.

Переляк у лісі.

Вихваляння Лиса перед мешканцями лісу.

Цар звірів Остромисл.

Свято в лісі.

Лис на торговиці.

Взаємоперевірка (увага на екран). Обміняйтесь журналами та поставте оцінки

 

  1.                      Знайомство з Лисом Микитою.
  2.                      Вихваляння Лиса перед мешканцями лісу.
  3.                      Лис на торговиці.
  1.                      Микита у діжці з фарбою.
  2.                      «Сюрприз ранку».
  1.                      Переляк у лісі
  2.                      Цар звірів Остромисл
  3.                      Справедливе» царювання.
  4.                      Свято в лісі (Роковини у Микити)
  5.                  Несподіваний кінець владарювання

Зачитаймо, що у нас вийшло. Отже, ще одну рубрику нашого журналу заповненою.

V. Закріплення вивченого

  1.                      http://narodna-osvita.com.ua/uploads/svit-lit-5-voloshuk/svit-lit-5-voloshuk-12.pngДіти, скажіть, а чи є сюжет української казки для вас новим? (Ні, ми читали на уроках зарубіжної літератури казку «Фарбований шакал» з індійського фольклору «Панчапіантру»).

Переходимо до рубрики «Учімося порівнювати».

\

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А чим відрізняться ці твори?

Отже, подібний сюжет цікавив багатьох митців, і не тільки слова. А й, наприклад, мультиплікаторів. Перегляньте уривок з мультфільму «Фарбований Лис», режисером якого є Олександр Іванов та скажіть, що відмінного між цими творами. Увага на екран!

  1.                      А що є спільним у всіх цих творах? (об’єднані спільною ідеєю)

C:\Users\Администратор\Desktop\відкритий урок\1459308_1397596587147722_619725853_n.jpgЯкою є головна думка? (у житті не можна обманювати, лицемірити, бо все одно правда відкриється) навчити слухачів (і читачів) розуму, довіряти не зовнішньому вигляду чогось, а його сутності, проникати в глибину явищ і довколишнього світу, а також бути собою, учитись розрізняти тих, хто своїми хитрощами вводить в оману інших.

ІДЕЯ: засудження брехні та лукавих вчинків.

ВИХОВНЕ ЗНАЧЕННЯ ТВОРУ: ошуканство, брехня, лукаві вчинки рано чи пізно будуть виявлені. Казка «Фарбований Лис» вчить нас того, що кожен, врешті-решт, отримує по заслузі, тому треба жити правдою, якщо не хочете потрапити в халепу, як Лис Микита.

 Казки І.Франка вчать юне покоління добру, справедливості, гуманізму, засуджуючи підступність, пихатість, лінь. Пройде ще чимало часу, і не одна дитяча голівка, забувши про все, вчитуватиметься у вічно захоплюючі, цікаві й повчальні казки безсмертного Каменяра.

А чого ж вас навчила ця казка?! Наші журналісти отримували випереджувальне завдання і хочуть нам продемонструвати результати своєї роботи (зачитують міні-твори).

 

  1.                      Отже, наш журнал готовий до друку. Але ж у нас незавершена справа. Проблемне питання; «Чому ж за часів І. Франка забороняли казку «Фарбований Лис»?»

C:\Users\Администратор\Desktop\відкритий урок\farbovaniy-lis-franko.jpgКазка «Фарбований Лис» - сатирична. Тут в алегоричній формі І.Франко розкриває суть тогочасної влади, її керівників. Письменник викриває хитрого і підступного Лиса, який живе за рахунок беззахисних звірят. Так бувало і серед простого люду та панства за часів життя автора казки. Саме тому цензура заборонила її друкувати. Казки І.Франка вчать юне покоління добру, справедливості, гуманізму, засуджуючи підступність, пихатість, лінь.

Пишучи казку про звірів, письменник перш за все мав на увазі людей — їх хороші риси характеру й вади та недоліки. Сміючись з хитрого, зарозумілого Лиса, який постраждав від власного обману, І. Франко висміює тим самим користолюбних, нечесних, хвалькуватих людей.

Такі люди були і за часів Франка і зараз, на жаль, є. Тож казка не втрачає своєї актуальності.

 

VІ. Підбиття підсумків уроку.

 З казок завжди можна зробити висновок. А зараз, діти, «Займіть позицію»: Після знайомства з казкою «Фарбований  Лис» я …( точно, можливо, ніколи…)

 

VІІ. Домашнє завдання.

C:\Users\Администратор\Desktop\відкритий урок\3233.jpgВдома попрацюйте над новим випуском нашого журналу, який буде присвячений образу Лиса Микити. Для цього підготуйте  цитатну характеристику образу Лиса Микити.

За бажанням (на вибір):

  1.                      Напишіть продовження казки (якби Лис змінився…).
  2.                      Створіть обкладинку до наступного випуску журналу.
  3.                      Створіть власну казку.

А  наші спеціальні кореспонденти ____________отримують індивідуальне завдання – підготувати повідомлення на тему «Образ Лиса у світовому мистецтві».

Оцініть свою роботу на уроці, у  «міні-журналах» поставте собі бали, вклейте смайлики та здайте журнал на перевірку головному редактору. 

Дякую за урок та плідну працю у видавничій майстерні!

http://img3.wikia.nocookie.net/__cb20140428050001/rrc-kor/ru/images/8/83/%D0%9E%D0%BA_%D1%81%D0%BC%D0%B0%D0%B9%D0%BB.png

 

docx
Додано
20 липня 2018
Переглядів
16637
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку