Мета: оцінити рівень навчальних досягнень шестикласників з розділу «Числівник»; удосконалити вміння логічно мислити, порівнювати, узагальнювати, робити висновки.
Контрольна тестова робота № 7.Числівник
Мета: оцінити рівень навчальних досягнень шестикласників з розділу «Числівник»; удосконалити вміння логічно мислити, порівнювати, узагальнювати, робити висновки.
Форма проведення тематичної атестації: виконання завдань тестового характеру.
Тип уроку: урок оцінювання навчальних досягнень учнів.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Ознайомлення шестикласників з темою, метою й завданнями уроку
III. Актуалізація опорних знань учнів
ІV. Підготовча робота
Мотивація навчальної діяльності учнів. Ознайомлення з критеріями оцінювання тестових завдань (завдання 1—5 — по 1 балу, завдання 6 — 2 бали, завдання 7 — 5 балів). Проведення інструктажу щодо виконання завдань тестового характеру. Поділ учнів класу за варіантами.
V. Виконання завдань тестового характеру за варіантами
І варіант
1. Числівниками є всі слова в рядку:
а) десять, десятеро, десятка, десятий;
б) три, третій, тридцять, триста;
в) двоє, другий, двічі, дванадцять;
г) п'ятдесятий, п'ятдесят, п'ятдесятиріччя, п'ятнадцятий.
2. У якому рядку всі числівники порядкові?
а) двоє, троє, четверо, п'ятеро;
б) одна десята, п'ятдесят, п'ятсот, дев'ять;
в) другий, сорок третій, дев'яностий, двісті тридцять сьомий;
г) двадцять сім, тридцять сім, сорок два, п'ятдесят вісім.
3. Позначте рядок, усі слова в якому — дробові числівники.
а) три четвертих, одна друга, половина;
б) п'ятеро, п'ять десятих, десять сотих;
в) чотири восьмих, чотириста два, п'ять сотих;
г) дві п'ятих, тридцять сотих, дві десяті.
4. Правильною є відмінкова форма числівника:
а) двохстам п'ятдесяти шести;
б) двомастами п'ятдесятьома шістьома;
в) двохсот п'ятидесяти шести;
г) (у) двохстах п'ятдесятьох шістьох.
5. Порушено граматичну норму числівників на позначення часу в реченні:
а) Нарада почалася о чотирнадцятій.
б) Зустріч призначено на п'ять тридцять.
в) Вистава закінчилася за чверть до дев'ятої.
г) Зараз за десять третя.
6. Помилково узгоджено числівник з іменником у словосполученні:
а) двоє разів;
б) півтори доби;
в) одна третя сторінки;
г) дві цілі і одна сьома метра.
7. Що означають порядкові числівники?
а) ознаку предмета;
б) порядок предметів при лічбі;
в) кількість предметів при лічбі. 8. На які питання відповідають числівники?
а) скільки? котрий?;
б) чий? чия? чиє?;
в) який? яка? яке? 9. У якому рядку всі числівники прості за будовою?
а) двадцять сім, тридцять сім, сорок два, п’ятдесят вісім, дев’яносто один;
б) один, два, три, чотири, десять;
в) сто три, п’ятсот вісім, п’ятдесят чотири, шістсот два, двісті п’ять. 10. У якому рядку всі кількісні числівники вжито в орудному відмінку?
а) двома, одним, трьома, чотирма, п’ятьма;
б) одного, двох, трьох, чотирьох, п’ятьох;
в) однієї, п’яти, шести, шістьох, семи. 11. Укажіть числівник: а) двійка; б) вдвох; в) два; г) подвоєння. 12.Визначте дробовий числівник: а) дев’яносто; б) дев’ятеро; в) дев’ять цілих і шість десятих; г) дев’ятнадцять. 13.Виконайте морфологічний розбір виділеного числівника в реченні. Один баранець пасе тисячу овець. 14.Прочитайте речення. В один стовпчик випишіть кількісні числівники, в другий – порядкові. Незграбною ходою трударів йшли двоє вантажників. Слухаю першого грому удари, наче найкращу симфонію світу. Впало наших галицьких дружинників понад триста п’ятдесят людей, бо бій був завзятий. 15.Запишіть, розкривши дужки. Дроби замініть числівниками. ¼ ( дошка), ½(день), 1 ½ ( метр). 16.Утворіть словосполучення, записавши числівники словами та поставивши іменники в потрібному відмінку. 2(зошит), (2/3 гектар), 4-еро( друг), 150 ( долар).
ІІ варіант
1. Числівниками є всі слова в рядку:
а)три, третій, третина, троє;
б) десять, десяток, десятеро, десята;
в) семеро, сімка, сьомий, сім;
г)два, двійко, двоє, другий.
2. У якому рядку всі числівники кількісні?
а) сотий, тисячний, мільйонний, мільярдний;
б) сто, двадцять, тридцять,сорок;
в)двохсотий, трьохсотий, чотирьохсотий, п'ятисотий;
г) тридцять два, тридцять сотих, тридцять перший, семисот.
3. Позначте речення, у якому вжито збірний числівник:
а) Будувало дванадцять лицарів Софію.
б ) Школярики стоять по три, чотири.
в) Я міг на тисячу, лишаю на п'ятак.
г) У погляді двійко іскрин виграє.
4. Правильною є відмінкова форма числівника:
а) ста сімдесяти чотирьом;
б) ста семидесяти чотирьох;
в) стома сімдесятьма чотирма;
г) (у) стах сімдесятьох чотирьох.
5. Порушено граматичну норму числівників на позначення часу в рядку:
а) десять хвилин на третю;
б) пів на дванадцяту;
в) три години п'ять хвилин;
г) чверть до одинадцятої.
6. Помилково узгоджено числівник з іменником у словосполученні:
а)три професора; б) п'ятеро друзів; в) півтораста гривень; г) півтора аркуша.
7. Що означають кількісні числівники?
а) дію предмета;
б) кількість предметів;
в) порядок предметів при лічбі. 8. У якому рядку не всі слова — числівники?
а) один, тридцять, дві десятих, п’ятий, дванадцять;
б) одиниця, десятка, більший, багато, кілька;
в) трьохсотий, двадцятий, сімнадцятий, третій, другий. 9. У якому рядку всі порядкові числівники вжито в орудному відмінку?
а) першого, другого, третього, четвертого, п’ятого;
б) першим, другим, п’ятим, третім, четвертим;
в) першому, другому, третьому, четвертому, п’ятому. 10. Укажіть числівник: а) пятірка; б) втрьох; в) двадцять; г) потроєння. 11. В якому рядку всі числівники кількісні? а) дванадцять, четверо, восьмеро; б) вісім, одна десята, другий, перший; в) одна восьма, дванадцятий, п’ятнадцять, дві треті; г) восьмий, сто двадцять перший, перший, одинадцятий. 12. Визначте дробовий числівник: а) сто; б) двадцятеро; в) п’ять цілих і вісім десятих; 13. Виконайте морфологічний розбір виділеного числівника в реченні. Сімсот соколят на одній подушці сплять. 14. Прочитайте речення. В один стовпчик випишіть кількісні числівники, в другий – порядкові. Двоє невільників йшло попереду. Кілька чоловік знали арабську мову. Через п’ять років я зустрів друга дитинства. Перший політ літака завершився вдало. 15. Запишіть, розкривши дужки. Дроби замініть числівниками. 1/8 ( доба), 1/7(кілограм), 1 1/4 ( кілометр). 16. Утворіть словосполучення, записавши числівники словами та поставивши іменники в потрібному відмінку. 2(олівець), (5/7 гектар), 7-еро( козеня), 150 ( школа).
VI. Організований збір зошитів для тематичних контрольних робіт
VII. Відповіді на запитання, що виникли в учнів під час виконання тестових завдань
VIII. Домашнє завдання
Виписати з наукової літератури текст-розповідь, у якому вжито числівники. Визначити синтаксичну роль числівників. Зробити морфологічний розбір 2—3 числівників (на вибір).
1