19 квітня о 18:00Вебінар: Як організувати якісний урок літератури для учнів із кліповим мисленням

Урок із зарубіжної літератури 7 клас за темою: " Дж.Олдрідж "Останній дюйм". Своєрідність вирішення проблеми батьків та дітей. Формування характеру Деві за надзвичайних обставин"

Про матеріал
Розробка уроку містить словникову роботу, роботу з текстом та використання слайдів.
Перегляд файлу

Тема: Джеймс Олдрідж “Останній дюйм” своєрідність вирішення проблеми батьків та дітей.

           Формування характеру Деві за надзвичайних обставин.

Мета:  повторити відомості про письменника, ознайомитися зі  змістом оповідання;

навчити  визначати ключові епізоди, формувати основну думку твору;

навчати визначати проблему  твору,  розмірковувати над нею,  висловлювати  власні судження;

 вдосконалювати навики текстологічного аналізу твору;

 виховувати культуру зв’язного мовлення, культуру відповіді, гідного громадянина, який може відстоювати свою точку зору.

Обладнання: портрет Джеймса Олдріджа, ілюстрації до твору художника Д.Присяжнюка, виставка творів Д.Олдріджа, комп’ютер, проектор.

Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок.

              

Вибір шляху, вибір дії, вибір світогляду

 Джеймс Олдрідж

 

                              

Хід роботи

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  1. Слово вчителя: Джеймс Олдрідж… У моє життя письменник увійшов ще з юності. Спочатку завдяки художньому фільму “Останній дюйм”. Я хвилювалася разом з героями фільму, разом з ними святкувала перемогу.

А потім було знайомство з іншими новелами, повістями, романами письменника.

І ось тепер разом з вами ми намагаємося зрозуміти життя та головні проблеми творчості англійського письменника.

  • Що цікавого запам’яталося із  життя  письменника?
  • Як  його творчість пов’язана  з  нашою  країною?
  1. Складання літературно-мистецького портрету письменника.

ДОДАТОК №1

Кожна людина живе не на безлюдному острові, не ізольована. Її оточують живі істоти. Кожна зі своїм характером, зі своїми принципами, поглядами. У складні взаємовідносини один з одним вступають і герої нашого оповідання. Читаючи його ми розмірковуємо над дуже серйозною проблемою – взаємини між батьками та дітьми.     

IIІ Актуалізація опорних знань учнів.

    - Які ваші враження від прочитаного?

- Що сподобалось (не сподобалось)?

- Що примусило задуматись?

IV. Формування нових знань, умінь та навичок.

  1. Словникова робота

Користуючись тлумачним словником з’ясувати значення слова:  дюйм,  фут,  миля

Дюйм – одиниця  довжини в ангійській  системі  мір,  дорівнює 2,54 см

Фут  - одиниця  довжини в ангійській  системі  мір, дорівнює30,48 см

Миля - одиниця  довжини в ангійській  системі  мір, яка використовується здебільшого в морській справі,  рівна  1852 м

 

2.Робота з текстом

Епіграфом до нашого уроку є слова Олдріджа: «У  моїх  книжках  – головна тема завжди одна – ВИБІР Вибір шляху, вибір дії, вибір світогляду» Слайд №1

  • Про  який  із  цих  видів вибору йдеться в оповіданні  «Останній  дюйм»?

3.Схема  - характеристика еволюції стосунків Бена та Деві

(учні підтверджують відповіді текстом)

ДОДАТОК №2

4.Бесіда

  • Яким було ставлення батьків до Деві?
  • Яким був батько Бен, чим займався?

Висновок: Хлопець “у десять років зрозумів, що мати ним не цікавиться, а батько – чужа людина”.

Оскільки хлопчик залишився один, без матері, батько був вимушений взяти його з собою під час польоту до моря для зйомок акул під водою.

  • ПОЛІТ БЕНА ТА ДЕВІ ДО БУХТИ Слайд №2

  • ПОВЕДІНКА ГЕРОЇВ ПРИ ПОРАНЕННІ БЕНА Слайд №3

 

 

 

 

 

  • ПОЛІТ ТА ПРИЗЕМЛЕННЯ. ПОДОЛАННЯ ОСТАННЬОГО ДЮЙМУ Слайд №4

  • У ЛІКАРНІ  Слайд №5

  • ВИСНОВОК Слайди 6,7

 

(Орієнтовні питання до схеми-характеристики, паралельно відтворюючи епізоди з твору у презентації та коментуючи цитатами з твору:

-Обличчя Бена, звернене до сина.

Як ви вважаєте, що воно виражатиме? Які почуття?

(Зневагу, роздратування, ніякого співчуття до сина)

- Що ми можемо сказати про Бена як про льотчика, кінооператора, людину?

Чи можемо ми зробити висновки, що перед ними неординарна людина?

- Чому сталося так, що він навчився за життя багато, але не навчився  розуміти власного сина?

-А що виражатиме заплакане обличчя хлопчика?

(Розгубливість, страх, розпач, біль)

-Чи потурбувався батько про сина заздалегідь, чи підготував усе необхідне для нього?

(Ні, звичайно)

-У  чому  виявляється відсутність звички турбуватись про сина?

( не взяв для нього води,  не  нагадав, щоб  Деві  взяв  собі  щось  для  розваги)

-Чи намагається він змінити стосунки?

-Що найстрашніше у цій ситуації? (Ні у хлопця, ні у Бена немає більше нікого з рідних).

-Чому Деві заплакав? Хіба може політ на літаку бути сумним? Адже мрія кожного хлопчика – самому вести літак, а Бен іноді садив його за кермо.

-Чи  небезпечна  ця  поїздка? (так,  звернути  увагу  на  запитання  хлопчика,  яке  він  повторював  кілька  раз)

“Поведінка героїв при пораненні Бена.”

- Що трапилося з батьком під час  підводних зйомок?

Виразне читання фрагменту від «Опам’ятавшись, Бен одразу ж згадав» до «Хлопця не скоро знайдуть у цій спаленій сонцем країні».

- Чого найбільше злякався Бен? Як це його характеризує?

- Про кого відразу починаємо думати?

(Як урятувати сина, як урятувати себе задля сина).

- Як ви вважаєте, його попереднє ставлення до Деві  було виявом нелюбові до сина?

( Ні, його неуважність пояснюється відсутністю, зайнятістю, пошуками роботи, конфліктними стосунками з дружиною).

  Виразне читання фрагменту  від «Деві, - сказав він, намагаючись зосередитись…» до « Найгірше ще попереду…»

-Чи змінилось його ставлення до хлопчика? Доведіть.

( Він намагається зрозуміти хлопчика, розгледіти вираз його обличчя, підбирає слова «хлопчику», «синку», «бідолахо», «малюк», бажання налякати Деві).

-Який результат нових взаємин батька і сина?

«Політ та приземлення. Подолання останнього дюйму»

Обличчя Бена , що виражає воно тепер?

(Подив здивування, захоплення, радість, гордість за сина)

  •                             Чому твір називається «останній дюйм» виходячи з головної проблеми твору?

(«Останній дюйм»-це відстань, яка розділяє батька і сина, відстань їхнього непорозуміння).

  •                             Як ви розумієте думку Бена перед зустріччю з сином: «Тут або все почнеться, або остаточно урветься і, можливо назад жди…»?

-Як ви вважаєте чи здолають батько і син відстань, що їх розділяє.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК №3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІ. Рефлексія.

 Використання прийому «Вільний мікрофон»

    Я хотів би, щоби мої батьки давали мені змогу…

Хочу, щоб  батьки…

Хочу, щоб  мої стосунки з батьками були…

Чи треба було включати твір до шкільної програми для семикласників, чи краще було б зачекати, поки вони подорослішають?

Хочу сказати, діти, що в сьогоднішньому складному житті ваші батьки також  мають багато проблем.

Вони зайняті, заклопотані. Саме тому вони бувають іноді неуважними до вас.

Бажаю вам повного взаєморозуміння з вашими батьками, справжньої духовної близькості.

VІІ. Домашнє завдання. Письмова  робота за цитатою « На це варто витрачати час …?!»

         Поставте в її кінці один із запропонованих пунктуаційних знаків. Поясніть значення кожного з них.

 


 

 

doc
Додано
7 січня
Переглядів
123
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку