Урок "Карпатська Україна. Карпатська Січ. Августин Волошин"

Про матеріал
Тема. Карпатська Україна. Карпатська Січ. Августин Волошин. Мета: з’ясувати особливості політичної боротьби на українських землях у складі Чехословаччини; охарактеризувати геополітичне становище Карпатської України; визначити причини поразки Карпатської України; скласти історичну характеристику Августина Волошина; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичним матеріалом та історичними картами; вміння співпрацювати в парах та малих групах; формувати інтерес до вивчення теми. Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:  оперувати хронологічним та понятійним матеріалом;  визначати особливості політичної боротьби на українських землях у складі Чехословаччини;  характеризувати геополітичне становище Карпатської України;  аналізувати причини поразки Карпатської України; скласти історичну характеристику Августина Волошина.
Перегляд файлу

Конспект уроку

з історії України

для 10-го класу

Підготувала учитель історії

КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»

Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Карпатська Україна. Карпатська Січ. Августин Волошин.

Мета: з’ясувати особливості політичної боротьби на українських землях у складі Чехословаччини; охарактеризувати геополітичне становище Карпатської України; визначити причини поразки Карпатської України; скласти  історичну характеристику Августина Волошина; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичним матеріалом та історичними картами; вміння співпрацювати в парах та малих групах; формувати інтерес до вивчення теми.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •                оперувати хронологічним та понятійним матеріалом;
  •                визначати особливості політичної боротьби на українських землях у складі Чехословаччини;
  •                характеризувати геополітичне становище Карпатської України;
  •                аналізувати причини поразки Карпатської України;
  •                скласти  історичну характеристику Августина Волошина.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, роздатковий матеріал, мультимедійна презентація, проектор.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Робота з історичною картою.
  • Покажіть на історичній карті:
  • українську етнічну територію;
  • територію України, що перебувала у складі Чехословаччини.
  1. Тестування у форматі «Так – ні».
  1. Закарпатська Україна увійшла до складу Чехо-Словаччини на основі рішень Тріанонського мирного договору та Варшавської угоди. –
  2. У складі Чехо-Словаччини становище українців було гіршим, ніж у складі інших держав. –
  3. У Чехословаччині були міцними демократичні традиції. +
  4. На українських землях у складі Чехословаччини будувалися сучасні дороги та мости, електрифікувалися міста і села. +
  5. Уряд Чехословаччини відібрав землю у селян та продав її поміщикам. –
  6. Причиною бідності селян послугувало перенаселення та дефіцит ріллі. +
  7. Закарпаття було індустріально розвиненим краєм. +
  8. За пробудження національної самосвідомості карпатоукраїнців боролися мадярони. –
  9. Авторитетним лідером українофілів був С. Бандера. –
  10.                      Після утворення Радянського Союзу москвофіли перейменувалися в карпатоукраїнців. +
  11.                      «Спілку працюючого селянства» у 1930 р. створили русини. –
  12.                      Ідею, що слов’янське населення на Закарпатті перетворилося на окрему націю, відмінну від українців, відстоювали українофіли. –
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Анаграма.
  • Розшифруйте анаграму.

Судети – ЕСУТИД

  • З курсу всесвітньої історії пригадайте, у чому полягала суть Судетського питання.
  • Поміркуйте, яке відношення мала ця подія до українських земель.
  • Сьогодні ми з’ясуємо особливості політичної боротьби на українських землях у складі Чехословаччини; охарактеризуємо геополітичне становище Карпатської України; визначимо причини поразки Карпатської України та складемо  історичну характеристику Августина Волошина.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Робота в малих групах.
  • Опрацюйте текст підручника на с. 238 – 239 та виконайте завдання.

1-ша група – складіть план до тексту.

2-га група – сформулюйте короткі тези, що узагальнюють прочитане.

3-тя група – складіть 6 – 7 запитань до тексту.

  1. Перегляд відеоролику.
  • Перегляньте відеоролик та проаналізуйте його за запитаннями.

https://www.youtube.com/watch?v=GhIbRRAxY38

  • Ким був? (Український політичний та релігійний діяч Закарпаття; лідер народно-християнської партії; посол до Чехословацького парламенту; прем’єр-міністр української автономії)
  • Що зробив? (відіслав телеграму до Берліна)
  • Чим роздратував німецький уряд?
  • Користуючись текстом підручника доповніть розповідь про Августина Волошина та усно складіть його історичну характеристику.
  1. Робота в парах.
  • Розгляньте твердження та виправте помилки.
  • Промислово занедбану Судетську область у 1935 р. отримала Угорщина.

(Промислово розвинену Судетську область у 1938 р. отримала Німеччина.)

  • Навесні 1937 р. Цешинська область відійшла до Румунії.

(Восени 1938 р. Цешинська область відійшла до Польщі).

  • У Раді міністрів Підкарпатської Русі були представлені політичні партії, що належали до трьох блоків – мадяронів, українофілів та комуністів.

(У Раді міністрів Підкарпатської Русі були представлені політичні партії, що належали до двох блоків – українофілів та русофілів.)

  • Автономний уряд Підкарпатської Русі проіснував лише місяць, так як його очільника А. Волошина звинуватили у співпраці з німецькими спецслужбами.

(Автономний уряд Підкарпатської Русі проіснував лише два тижні, так як його очільника Бродія звинуватили у співпраці з угорськими спецслужбами)

  • «Карпатська Січ» - це організація народної оборони, члени якої мали право носити та застосовувати зброю.

(«Карпатська Січ» - це організація народної оборони, члени якої не мали права носити та застосовувати зброю.)

  • А. Волошин офіційно заявив про незалежність Карпатської України у вересні 1938 р.

(А. Волошин офіційно заявив про незалежність Карпатської України у березні 1939 р.)

  1. Робота з історичним джерелом.
  • Опрацюйте історичне джерело на с. 240 підручника.
  • Спираючись на текст попереднього пункту та джерела зробіть висновок про значення проголошення незалежної Карпатської Україні у збереженні українських державотворчих традицій.
  1. Аналіз візуальних джерел.
  • Розгляньте агітаційні плакати Карпатської України.
  • Яке ставлення до подій доби автор намагався сформувати у глядачів?
  • Які світоглядні ідеали доби втілено в плакатах?
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Робота в парах.
  • На основі отриманої інформації заповніть таблицю «Карпатська Україна»

Орієнтовний вигляд таблиці.

Карпатська Україна

Рік

Заходи

1938

  • Мюнхенська угода, яка започаткувала розчленування Чехословаччини.
  • Надання автономії Підкарпатської Русі; голова уряду – А. Волошин.
  • Віденський арбітраж, за рішенням якого частина Закарпаття (Ужгород, Мукачево та кілька українських сіл) передавалися Угорщині; загарбання угорскими військами відступлених областей; переїзд українського уряду до Хусту.
  • Створення військової організації – «Карпатська Січ».

1939

  • Заснування з ініціативи А. Волошина Українського національного об’єднання (УНО), яке відстоювало створення суверенної держави; вибори до Сойму Карпатської України, на яких перемогли прихильники суверенітету Закарпаття.
  • Початок окупації Закарпаття румунськими військами.
  • 15 березня 1939 р. – проголошення незалежності Карпатської України; обрання президентом А. Волошина; збройний опір Карпатської Січі угорській армії; відступ бійців Карпатської Січі до Румунії та Словаччини; видача їх румунами угорцям; остаточна окупація території Закарпаття угорськими військами.
  1. Аналіз історичної ситуації.

Галицький кореспондент так описав цю подію: «Тоді, коли вісім мільйонів чехів віддали себе під панування німецької держави без найменшого спротиву, у той час тисячі українців виступили проти малярської кількатисячної армії».

  • Про які події йдеться?
  • Коли вони відбулися?
  • Що було їхньою причиною?
  • Яким був результат цього протистояння?
  1. Підсумки уроку.
  1. Вправа «Афоризми».
  • Доберіть вислів, який характеризую вашу роботу на уроці.
  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати с. 238 – 240 підручника.

 

docx
Додано
9 квітня 2019
Переглядів
6631
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку