20 квітня о 19:00Вебінар: Мобінг (цькування) у педагогічному колективі: ознаки, юридичні аспекти, алгоритм подолання

Урок. "Казка «Колобок». Вікторина за народними казками"

Про матеріал
План - конспект уроку з літературного читання Тема: Казка «Колобок». Вікторина за народними казками Мета: • Ознайомити дітей з казкою «Колобок» • Розвивати навички швидкого та виразного читання • Виховувати повагу та любов до ближніх Тип уроку: Урок ознайомлення з новим твором Обладнання: підручник Науменко В. 2клас.предметні картинки(пшеничний колосок, зерно, млин, тісто, пиріжки.), фігурки персонажів із казки «Колобок»
Перегляд файлу

План - конспект уроку з літературного читання

Тема: Казка «Колобок». Вікторина за народними

            казками

Мета:  Ознайомити дітей з казкою «Колобок»

              • Розвивати навички швидкого та

                 виразного читання

              • Виховувати повагу та любов до ближніх

Тип уроку: Урок ознайомлення з новим твором

Обладнання: підручник науменко в. 2клас.предметні картинки(пшеничний колосок, зерно, млин, тісто, пиріжки.), фігурки персонажів із казки «Колобок»

 

                                        Хід уроку

 

І.Організація класу до уроку

  - Всі почули ви дзвінок.

    Він покликав на урок.

    Кожен з вас приготувався,

    На перерві постарався.

    Всіх присутніх привітаймо

    І урок розпочинаймо!

 

 ІІ. Перевірка домашнього завдання 

   На попередньому уроці, ви познайомили з казкою «Колосок». Дома,ви повинні були підготувати переказ цієї казки. Я пропоную вам подивитись на дошку. Ви бачити тут малюнки

( пшеничний колосок, зерно, млин, тісто, пиріжки.), за цими малюнками ви повинні переказати казку.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

 

  3.1. Повідомлення теми і мети уроку

- Діти, яку тему ви вивчаєте на протязі декількох уроків?(Усна народна творчість).А що ми відносимо до усної народної творчості?(Колискові пісні, скоромовки,прислів’я та приказки,загадки,українські народні казки)

 

  3.2. Вступна бесіда                                                       - Сьогодні ми з вами будемо працювати ще  над           однією народною казкою. А щоб дізнатися, про кого ця казка, відгадайте загадку.

     Що втекло від баби з дідом,-

     Не сиділось на вікні,

     А зустрілося із лисом

     Й ну співають йому пісні.

                                     (Колобок)

-  Сьогодні ми будемо читати казку «Колобок». Цю казку ви, мабуть, уже добре знаєте. Але робота у нас буде незвичайною. Уявіть, що нас попросили підготувати казку для інсценування у ляльковому театрі, а потім показати цю виставу малятам із дитячого садка чи першокласникам. Згодні? Тоді давайте поміркуємо, з чого ми розпочинаємо нашу роботу. (Пропозиції учнів). Отже, спочатку треба познайомитися зі змістом казки.

 

3.2.1. Словника робота

- В цій казці, вам зустрінуться незнайомі слова.

Перше слово  хижка. Хто не будь знає,що воно значить? (відповіді дітей). Перекладаючи на російську - це чулан.

Друге слово призьба. Що воно значить?(відповіді дітей). На російській мові це завалинка.

- Діти, а тепер давайте доберемо синонім до слова хижка(відповіді дітей). Прочитаємо це слово три рази вголос.

 Діти,  спробуйте  скласти речення з цим словом.(В домі моєї бабусі є хижка)

 

3.2.2. Постановка проблемного запитання

 -Зараз я вам зачитаю казку, а ви слухайте уважно, чим вона закінчилась?

 

 

 

 

 

3.2.3. Первинне читання твору

Колобок

Були собі дід та баба та дожились уже до того, що й хліба нема. Дід і просить:

— Бабусю! Спекла б ти колобок!

— Та з чого ж я спечу, як і борошна нема?

— От, бабусю, піди в хижку та назмітай у засіку борошенця, то й буде колобок.

Послухалась баба, пішла в хижку, назмітала в засіку борошенця, витопила в печі, замісила гарненько борошно, спекла колобок та й поклала на вікні, щоб простигав.

А він лежав, лежав на вікні, а тоді з вікна на призьбу, а з призьби на землю в двір, а з двору за ворота та й побіг покотився дорогою.

Біжить та й біжить дорогою, коли це назустріч йому зайчик.

— Колобок, колобок, я тебе з'їм!

— Не їж мене, зайчику-лапанчику, я тобі пісеньки заспіваю:

— Ану заспівай!

Я по засіку метений,
Я із борошна спечений,—
Я від баби втік,
Я від діда втік,
То й від тебе втечу!

Та й побіг знову. Біжить та й біжить... Перестріває його вовк:

— Колобок, колобок, я тебе з'їм!

— Не їж мене, вовчику-братику, я тобі пісеньки заспіваю.

— Ану заспівай!

Я по засіку метений,
Я із борошна спечений,—
Я від баби втік,
Я від діда втік,
Я від зайця втік,
То й від тебе втечу!

Та й побіг... Аж іде ведмідь.

— Колобок, колобок, я тебе з'їм!

— Не їж мене, ведмедику, я тобі пісеньки заспіваю.

— Ану заспівай!

Я по засіку метений,
Я із борошна спечений,—
Я від баби втік,
Я від діда втік,
Я від зайця втік,
Я від вовка втік,
То й від тебе втечу!

Та й побіг. Біжить та й біжить дорогою... Стрічається з лисичкою:

— Колобок, колобок, я тебе з'їм!

— Не їж мене, лисичко-сестричко, я тобі пісеньки заспіваю.

— Ану заспівай!

Я по засіку метений,
Я із борошна спечений,—
Я від баби втік,
Я від діда втік,
Я від зайця втік,
Я від вовка втік,
Від ведмедя втік,
То й від тебе втечу!

— Ну й пісня ж гарна! — каже лисичка.— От тільки я недочуваю трохи. Заспівай-бо ще раз та сідай до мене на язик, щоб чутніше було.

Колобок скочив їй на язик та й почав співати:

Я по засіку метений...

А лисичка — гам його! Та й з'їла!

 

 

3.2.4.Первинний аналіз твору

- Діти,ви прослухали казку, чим же вона закінчилася?(відповіді дітей)

 

 

3.2.5.Вторинне читання твору

 -Діти, зараз ви будете читати казку самостійно, але перед цим давайте поміркуємо, яким тоном  ви будете  читати слова кожного персонажа?(відповіді дітей).

-Так, все вірно,слова зайчика ми будемо читати тоненьким та тихеньким голосом, бо він маленький та беззахисний. Слова лисички ми будемо читати з хитринкою. А слова вовка та ведмедя ми будемо читати голосно, трішки грозно, бо вони великі та страшні.

- Починаємо читати.

 

 

3.2.6. Вторинний аналіз

  -Діти, на скільки частин ви можете поділити цю казку?(5 частин)Про що буде йти мова в кожній частині?

3.2.7. Інсценування казки: розігрування діалогів за допомогою виготовлених із картону фігурок персонажів.

 

3.2.8. Підведення виховного підсумку

- Діти, як ви вважаєте чому саме так закінчилася казка? Як поводив себе колобок? Чого йому не вистачало?Кожна казка чомусь нас вчить, а чому саме вчить нас ця казка?

 -А зараз я пропоную ввести в казку нових персонажів, наприклад їжачка. Поміркуйте якої тоді може бути кінцівка казки?(відповіді дітей)

 

3.2.9.Вікторина за народними казками

 - Молодці, діти, ви дуже добре попрацювали. Зараз я хочу перевірити як ви засвоїли тему народні казки.

 

 

- Я пропоную вам відповісти на такі запитання:

 

 1. Кого зустрів Колобок у лісі? («Зайця, вовка, ведмедя та лисицю».)

2. Кого спіймав Солом'яного Бичка? (Ведмедя, вовка, лисицю, зайця.)

3. Хто жив у рукавичці? (Мишка, жабка, заєць, лисиця, вовк та кабан.)

4. Що казала Лисичка-сестричка Вовчику-братику, коли він ловив рибку в ополонці? («Мерзни, мерзни, вовчий хвіст».)

5.  Хто вигнав мишенят Круть і Верть із-за столу? (Півник.)

- Молодці, ви добре знаєте казки.

 

ІV. Оголошення і пояснення домашнього завдання

 

- Молодці, ви добре знаєте казки. А щоб знати ще краще, треба попрацювати дома. Прочитайте та перекажіть казку, сторінка 19-25.

 

V. Підведення підсумків

- Над чим ми працювали сьогодні на уроці?

- Що вам найбільше сподобалось?

doc
Додано
16 січня 2019
Переглядів
785
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку