Урок "Казка – ланцюжок подій зі скриньки українських народних казок.Герої казки. Головний герой.

Про матеріал

Вчити глибоко відчувати казку, елементам театралізації, давати характеристики головним героям; розвивати зв'язне мовлення, мислення; формувати комунікативну компетентність через розвиток мовлення учнів, самоосвітню компетентність – через самостійну роботу, інформаційну – через використання комп'ютера на уроці, компетентність продуктивної творчої діяльності – через використання творчих завдань, соціальну – через роботу в парах, групах; виховувати в учнів прагнення до добра, порядності, любов до рідної мови, сценічного мистецтва.

Перегляд файлу

Конспект відкритого уроку літературного читання 2 клас

Тема: Казка – ланцюжок подій зі скриньки українських народних казок. Герої казки. Головний герой.

Мета: вчити глибоко відчувати казку, елементам театралізації, давати характеристики головним   героям; розвивати зв’язне мовлення,  мислення; формувати комунікативну компетентність через розвиток мовлення учнів, самоосвітню компетентність – через самостійну роботу, інформаційну – через використання комп’ютера на уроці, компетентність продуктивної творчої діяльності – через використання творчих завдань, соціальну – через роботу в парах, групах; виховувати в учнів прагнення до добра, порядності, любов до рідної мови, сценічного мистецтва.

Очікувані результати: учні вміють давати характеристику головним героям казки; застосовують елементи театралізації, самостійно змінюють події,які завершують казку, відтворюють зміст прочитаного,роблять висновки

Обладнання: текст народної казки «Колобок», роздатковий матеріал для  тесту, картки з завданням для роботи в парах, ілюстрації з  зображенням героїв казки, іграшковий мікрофон,  комп’ютер та презентація до казки.

Хід уроку

І. Етап орієнтації.

    1. Створення ситуації успіху.

       - Діти, у нас гості. Привітаємось з ними.

  • Пролунав і стих дзвінок.

Починаємо урок.

Працюватимем старанно,

щоб почути у кінці,

Що у другім нашім класі:

«Діти просто молодці!»

  • А для цього нам треба…

Учні.

  • Не просто слухати, а чути.
  • Не просто дивитись, а бачити.
  • Не просто відповідати, а міркувати.
  • Дружно і плідно працювати.

Вчитель.

  • І що нам в цьому допоможе?
  • Настрій.
  • З яким настроєм ви прийшли на уроки? (діти відповідають).
  • Чому у вас такий настрій?
  • Ну якщо настрій чудовий, я запрошую вас до екскурсії на телебачення і пропоную вам зіграти роль глядачів і моїх помічників.
  • Згодні?
  • Ну тоді ми починаємо.

     2. Мотивація діяльності.

     - В ефірі дитяча телепередача «В гостях у казки» і з вами я – її постійна ведуча. Я рада вітати всіх присутніх у нашій студії.

До нашої передачі надходять листи, у яких глядачі часто задають питання: «Чому ми ведемо передачу саме про казки?».

  • Давайте, мої друзі, пояснимо глядачам, чому.
  • Існує книг багато на землі,

Вони цікаві, мудрі та повчальні.

Та кожен з нас, дорослий чи малий,

Казки читає – дуже вони гарні.

Казка – це світ чарівний, незвичний.

Казка – це диво, сповнене краси.

Поринь у казку. Це ж бо так цікаво.

Це справді свято, радість для душі.

У казці звірі свою мову мають,

Дерева розмовляють, мов живі.

Добро і правда завжди зло долають,

Тому і люблять казку всі.

3. Виконання підготовчих вправ.

- Наша передача складається з декількох студій, однією з яких є студія юних дикторів.

Щоб відчути себе справжніми дикторами, телеведучими, будемо працювати за всіма акторськими правилами. Ведучі, диктори повинні багато читати, швидко орієнтуватися у текстах, чітко і виразно промовляти слова, адже по телебаченню вас не тільки бачать,алей чують. Тож проведемо мовну розминку.

а) фонетична зарядка.

Гра «Зроби як…»

  • Як сова кричить.
  • Як котик муркоче.
  • Як собака гарчить.
  • Як плаче дитина.
  • Як сміється.
  • Як мама заколисує дитину.

б) чистомовки.

- Попрацюємо над чистомовкою:

- єць, - єць, - єць  -  подув сильний вітерець;

-ає, -ає, -ає – листя облітає;

го-го-го – ми збираємо його;

-ас, -ас, -ас – принесемо його в клас.

в) розвиток мовно-слухової уваги, пам’яті.

- Перевіримо вашу увагу і пам'ять. Послухайте ланцюжок слів, визначте в ньому зайве слово. Повторіть ланцюжок слів без зайвого слова.

Хата, оселя, ліс, дім.

Поле, село, лан, нива.

Чудовий, гарний, красивий, синій.

  • А що ви можете сказати за ці групи слів? (близькі за значенням).

г) скоромовка.

- Завершимо мовну розминку скоромовкою.

Скочив котик, сів на плотик, миє ротик і животик.

ІІ. Етап  цілепокладання.

  • Ми добре попрацювали. Далі нас чекає робота в інформаційній студії.
  • Перед вами казкові герої (ілюстрації на дошці). На екрані крученик. Розкрутіть його, і ви дізнаєтесь назву і персонажа казки, до якої ми завітаємо в гості.

 

Учні.

  • «Колобок»

Вчитель

  • Правильно, це українська народна казка «Колобок», яку люблять усі, від маленьких діточок до стареньких дідусів і бабусь, що залюбки читають її своїм внукам і правнукам.
  • ІІІ. Етап організації виконання плану діяльності.

      Вчитель.

  • Сьогодні я теж з задоволенням прочитаю вам цю казку.
  1. Словникова робота.

 Але перед читанням хочу звернути вашу увагу на деякі слова з казки, значення яких вам може бути незрозумілим. Увага на екран.

  

 

 

 

  • Отже, хвилинка слухання. Ілюстрації на екрані допоможуть вам краще уявити почуте.
  1. Первинне сприймання казки:

а) читання уривка вчителем;

б) розповідь уривків казки учнями.

  1. Тест  «Як запам’ятали казку».
  • Наскільки ви були уважними під час слухання казки, покаже тест. Нагадую: зелені кружечки вказують на правильне твердження,

червоні – на неправильне.

                               Тест

  1. Дід попросив бабу спекти хліба (ч).
  2. Першим колобок зустрів вовка (ч).
  3. При зустрічі колобок усім звірям співав пісеньку (з).
  4. Останнім, кого побачив колобок, був ведмідь (ч).
  5. Найхитрішою з героїв виявилася лисиця (з).

Самоперевірка тесту.

  • Перевірте, чи правильні у вас відповіді. Увага на екран.

 

  1. Повторне читання тексту . (2 уривки).
  2. Читання уривків ланцюжком.
  3. Бесіда за змістом.
  • Яких звірів зустрів колобок?
  • Хто із звірів був найбільшим?
  • Чим вихвалявся колобок перед звірами?
  • Як лисичка перехитрила його?
  1. Вибіркове читання.
  • А тепер знайдіть у тексті і зачитайте відповіді на мої питання:
  • До чого дожилися дід та баби?
  • Для чого баба поклала колобок на вікні?
  • Що попросила лисиця у колобка?

Вчитель.

  • Молодці. Я запрошую вас до студії інтелектуалів.
  1. Р обота в парах.

Вчитель.

  • У вас на партах лежать картки зі слова-ознаками і зображенням одного з персонажів казки. Вам необхідно стрілочкою з’єднати ті ознаки, які підходять до даного персонажу.

 

 

 

1.jpgКартка 1.

Сіренький

0.pngДовірливий

Боязкий

Злий

Хвальковитий

Сердитий

Маленький

Веселий

Голодний

 

 

 

 

 

 

6.jpg

 

 

 

 

Пари зачитують, які ознаки дібрали до казкових героїв.

Вчитель.

  • А яких персонажів не було на картках? (ведмідь і лисиця).

-

 -  Які б ознаки ви до них дібрали? (лисиця – хитра, брехлива, підступна, жадібна; ведмідь – великий, неповороткий, волохатий, коричневий).

Вчитель.

  • А тепер я знову звертаюсь до своїх помічників. Давайте продемонструємо хитру лисицю та довірливого колобка, про інсценувавши кінець казки.

ІV. Контрольно-оцінювальний етап.

  1. Робота над заголовком казки.

Вчитель.

Над змістом казки попрацювали, визначили характерні ознаки її героїв. А тепер давайте подумаємо, як би ви по-іншому назвали казку. (варіанти: «Довірливий колобок», «Як лисиця з’їла колобка», «Колобок і звірі», «Пригоди колобка»).

  1. Літературна гра «Уяви себе». Учні діляться на 3 групи.

Кожна отримує завдання:

1 група – уявіть, що ви продавці в книгарні. Зробіть рекламу книги «Колобок»  так, щоб її охоче розкупили.

2 група – уявіть себе кореспондентами місцевої газети. Візьміть інтерв’ю у дітей щодо казки.

3 група – уявіть себе авторами книги. Щоб ви змінили або додали до змісту казки?

Підготовка та виступ дітей.

     Вчитель.

  • А тепер я пропоную подивитись далі презентацію до казки «Колобок». Увага на екран.
  • А чому так сталося, що колобка  в нашій казці з’їли?

  -     Чи треба нам в житті бути обережними з незнайомими людьми?

     -    Я дякую вам за вашу допомогу та активність, за любов до української казки. 

    3) Словесна корекція оцінок вчителем.

    4) Домашнє завдання.

         -  Домашнє завдання я пропоную вам вибрати самим.

   – виразно прочитати казку;

   – переказати казку;

  – придумайте нові пригоди колобка.

    5) Підсумок уроку.

        Працювали ви старанно,

        Що ж почуйте у кінці:

        Так, у другім нашім класі

        Діти – просто молодці!

 

 

 

 

docx
Додано
27 березня 2018
Переглядів
2114
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку