Вчити глибоко відчувати казку, елементам театралізації, давати характеристики головним героям; розвивати зв'язне мовлення, мислення; формувати комунікативну компетентність через розвиток мовлення учнів, самоосвітню компетентність – через самостійну роботу, інформаційну – через використання комп'ютера на уроці, компетентність продуктивної творчої діяльності – через використання творчих завдань, соціальну – через роботу в парах, групах; виховувати в учнів прагнення до добра, порядності, любов до рідної мови, сценічного мистецтва.
Конспект відкритого уроку літературного читання 2 клас
Тема: Казка – ланцюжок подій зі скриньки українських народних казок. Герої казки. Головний герой.
Мета: вчити глибоко відчувати казку, елементам театралізації, давати характеристики головним героям; розвивати зв’язне мовлення, мислення; формувати комунікативну компетентність через розвиток мовлення учнів, самоосвітню компетентність – через самостійну роботу, інформаційну – через використання комп’ютера на уроці, компетентність продуктивної творчої діяльності – через використання творчих завдань, соціальну – через роботу в парах, групах; виховувати в учнів прагнення до добра, порядності, любов до рідної мови, сценічного мистецтва.
Очікувані результати: учні вміють давати характеристику головним героям казки; застосовують елементи театралізації, самостійно змінюють події,які завершують казку, відтворюють зміст прочитаного,роблять висновки
Обладнання: текст народної казки «Колобок», роздатковий матеріал для тесту, картки з завданням для роботи в парах, ілюстрації з зображенням героїв казки, іграшковий мікрофон, комп’ютер та презентація до казки.
Хід уроку
І. Етап орієнтації.
1. Створення ситуації успіху.
- Діти, у нас гості. Привітаємось з ними.
Починаємо урок.
Працюватимем старанно,
щоб почути у кінці,
Що у другім нашім класі:
«Діти просто молодці!»
Учні.
Вчитель.
2. Мотивація діяльності.
- В ефірі дитяча телепередача «В гостях у казки» і з вами я – її постійна ведуча. Я рада вітати всіх присутніх у нашій студії.
До нашої передачі надходять листи, у яких глядачі часто задають питання: «Чому ми ведемо передачу саме про казки?».
Вони цікаві, мудрі та повчальні.
Та кожен з нас, дорослий чи малий,
Казки читає – дуже вони гарні.
Казка – це світ чарівний, незвичний.
Казка – це диво, сповнене краси.
Поринь у казку. Це ж бо так цікаво.
Це справді свято, радість для душі.
У казці звірі свою мову мають,
Дерева розмовляють, мов живі.
Добро і правда завжди зло долають,
Тому і люблять казку всі.
3. Виконання підготовчих вправ.
- Наша передача складається з декількох студій, однією з яких є студія юних дикторів.
Щоб відчути себе справжніми дикторами, телеведучими, будемо працювати за всіма акторськими правилами. Ведучі, диктори повинні багато читати, швидко орієнтуватися у текстах, чітко і виразно промовляти слова, адже по телебаченню вас не тільки бачать,алей чують. Тож проведемо мовну розминку.
а) фонетична зарядка.
Гра «Зроби як…»
б) чистомовки.
- Попрацюємо над чистомовкою:
- єць, - єць, - єць - подув сильний вітерець;
-ає, -ає, -ає – листя облітає;
го-го-го – ми збираємо його;
-ас, -ас, -ас – принесемо його в клас.
в) розвиток мовно-слухової уваги, пам’яті.
- Перевіримо вашу увагу і пам'ять. Послухайте ланцюжок слів, визначте в ньому зайве слово. Повторіть ланцюжок слів без зайвого слова.
Хата, оселя, ліс, дім.
Поле, село, лан, нива.
Чудовий, гарний, красивий, синій.
г) скоромовка.
- Завершимо мовну розминку скоромовкою.
Скочив котик, сів на плотик, миє ротик і животик.
ІІ. Етап цілепокладання.
Учні.
Вчитель
Вчитель.
Але перед читанням хочу звернути вашу увагу на деякі слова з казки, значення яких вам може бути незрозумілим. Увага на екран.
а) читання уривка вчителем;
б) розповідь уривків казки учнями.
червоні – на неправильне.
Тест
Самоперевірка тесту.
Вчитель.
Вчитель.
Картка 1.
Сіренький
Довірливий
Боязкий
Злий
Хвальковитий
Сердитий
Маленький
Веселий
Голодний
Пари зачитують, які ознаки дібрали до казкових героїв.
Вчитель.
-
- Які б ознаки ви до них дібрали? (лисиця – хитра, брехлива, підступна, жадібна; ведмідь – великий, неповороткий, волохатий, коричневий).
Вчитель.
ІV. Контрольно-оцінювальний етап.
Вчитель.
Над змістом казки попрацювали, визначили характерні ознаки її героїв. А тепер давайте подумаємо, як би ви по-іншому назвали казку. (варіанти: «Довірливий колобок», «Як лисиця з’їла колобка», «Колобок і звірі», «Пригоди колобка»).
Кожна отримує завдання:
1 група – уявіть, що ви продавці в книгарні. Зробіть рекламу книги «Колобок» так, щоб її охоче розкупили.
2 група – уявіть себе кореспондентами місцевої газети. Візьміть інтерв’ю у дітей щодо казки.
3 група – уявіть себе авторами книги. Щоб ви змінили або додали до змісту казки?
Підготовка та виступ дітей.
Вчитель.
- Чи треба нам в житті бути обережними з незнайомими людьми?
- Я дякую вам за вашу допомогу та активність, за любов до української казки.
3) Словесна корекція оцінок вчителем.
4) Домашнє завдання.
- Домашнє завдання я пропоную вам вибрати самим.
– виразно прочитати казку;
– переказати казку;
– придумайте нові пригоди колобка.
5) Підсумок уроку.
Працювали ви старанно,
Що ж почуйте у кінці:
Так, у другім нашім класі
Діти – просто молодці!