12 серпня о 18:00Вебінар: Краще раз побачити: універсальні інтернет-ресурси для унаочнення навчального матеріалу

Урок-казка на тему :"Форми музики"

Про матеріал
Урок розроблений у формі казки для учнів 4-5 класів. Акцентується увага на різновидах форм музики: одночастинних, двочастинних та трьохчастинних.
Перегляд файлу

 

 

Хід уроку

 

   Звучить легка музика. Поступово затихає.

 

 Вчитель:  Ми раді вітати вас, любії друзі.

         Сьогодні у нас – незвичайний урок.

         У казку музичну, чарівну, незвичну

         Покликав усіх нас шкільний наш дзвінок!

 

 Учениця: Тема сьогодні в нас дуже цікава -

         Форми музичні розглянемо ми.

 

 Учень:      Форми музичні - оце так забава,-

          Спробуєм ми уявити людьми!

 

            Звучить зажурлива музика. Заходить дівчинка “одночастинна форма”.

 

 “Одночастинна форма” : Ой-ой-ой! Я загубилась!

                Мені страшно! Я боюсь!

                В мене лиш одна частинка,

                Як же я не загублюсь? (плаче)

 

 Вчитель: Любі друзі! Хто це,  що це?

        Що за диво-дивина?

        Що за форма ця музична?

                 В ній частинка лиш одна.

 

 Учні: Одночастинна музична форма.

 

 Вчитель: Молодці, вірно.

 

 Учениця (підбігає до одночастинної форми):

       Не плач, маленька, не журися,

       Твоя рідня тебе знайде.

 

 Учень:  Ой, подивися, подивися,

               Знову хтось до нас іде!

 

  Звучить весела музика. Заходять “Двохчастинна” та “Трьохчастинна”

музичні форми.

 

“Двохчастинна форма”:  А, сестричко, ось де ти!

               Ми не могли тебе знайти.

 

“Трьохчастинна форма”: Але куди це ми потрапили?

      Треба швидше звідси йти!

 

 Вчитель:  Любі форми музичні

         Зачекайте, не спішіть,

         Нам історії незвичні

         Ви про себе розкажіть.

 

 “Двохчастинна форма” (показує на “Одночастинну форму”): 

          Я вдвічі більша ось за неї,

          Бо маю дві частини я.

 Подумайте й згадайте, діти,

 Яке моє ім’я?

 

 Учні:  Двохчастинна музична форма.

 

 Вчитель: Так, вірно.

 

 “Трьохчастинна форма”: А я ще більша і складніша,

   Бо в мене більше є частин.

   Ану, давайте порахуєм:

   Один, один, і ще один.

 

 Учні:  Трьохчастинна музична форма.

 

 Вчитель:  Діти, ви просто молодці.

 А зараз вам завдання,

 Беріть-но олівці.

 Відкрийте ваші зошити

 І зобразіть у них

 Три форми музичні оці.

 

  Звучить “Пісня Сольвейг” Гріга. Учні виконують завдання.

 

 “Одночастинна форма” (розглядаючи малюнки) :

      Ой, яка я тут красива,

Просто диво, просто диво!

За чудові ці роботи

Всім вручаю нагороди!

 

  Дарує учням символічні медалі. Звучить “Рондо по  турецьки”

 Моцарта.  З-за дверей визирають “Форма рондо” та “Варіації”.

 

 “Рондо”:  А ми, а ми, невже забули?

 

 “Варіації”:  Ми під дверима усе чули!

 

 “Рондо”:  Пустіть і нас до вас у клас!

 

 

 Вчитель:  Заходьте, заходьте.

          Ми вас не забули.

 

 Учениця:  Ми вас знаємо й пам’ятаємо,

 

 Учень:  І на вас давно чекаємо.

 

 Вчитель:  Ну, розкажіть, шановні, нам історії свої.

          Підкажіть нам, як вас звати, хто ви є, з яких країв?

 

 “Рондо”:  Я форма незвична: велика, складна.

 У мене є звичка єдина-одна:

 Епізодами себе я розділяю,

 Але від цього зовсім не страждаю.

 Хто я, яке моє ім’я? 

 

 Учні: Форма рондо.

 

 Вчитель: Вірно, діти. Це форма рондо.

 

 “Варіації”:  Я форма теж незвична,

 Стоять у мене вряд

 Частинки, як сестрички.

 Яке ж моє ім’я? 

 

  Учні: Варіації.

 

 Вчитель:  Молодці, діти, вірно.

 

 “Рондо”:  Ви розумні та кмітливі,

 Розгадали загадки.

 Вам дарунок цей музичний

 Ми даруєм залюбки!

 

  Звучить “Пісенька музичних форм”.

 

 Вчитель:  Любі діти, пам’ятайте,

 Музика єднає нас.

 Їй усе в житті підвладне,

 Навіть сам господар-час.

 

 “Одночастинна форма”:  Ми незвичайні форми музичні,

   Ми незвичайна музична будова.

 

 “Двохчастинна форма”:   Є ми великі і невеличкі,

           Але для музики ми – основа!

 

 

 “Трьохчастинна форма”:  Дякуємо, діти, що знаєте ви нас.

           Та нам пора спішити, нам у дорогу час.

 

 “Рондо”:  Пора нам йти додому,

          У музики дивосвіт,

 

  “Варіації”:  Щоб передать скоріше

      Для неї ваш привіт!

 

  Звучить бадьора музика. “Музичні форми” виходять.

 

 Вчитель:   Підходить до завершення наш урок, але казка ніколи не закінчується.

Вона завжди живе у людському серці.  Музика – це прекрасний казковий світ. Людина, яка потрапляє до нього, назавжди залишається у його полоні. Сьогодні ми ще раз переконалися, що ви по-справжньому любите та цінуєте музику, а також знаєте її особливості та будову.

 Протягом уроку ви були уважними та активними. Молодці!

 

 Учень:  У музиці – найкращі почуття.

      У музиці – бажання всі і мрії.

 

 Учениця:  Вона несе через усе життя

           Людські тривоги, радощі, надії!

 

 Вчитель:  Урок закінчено. До нових зустрічей у музичному дивосвіті.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пісенька музичних форм

                                                                                            ( на мел. “Голубий вагон”)

 

  1. Ми із дивосвіту незвичайного.

Музика – ясне його ім’я.

Все ми знаєм і усе вивчаємо.

Ми весела й дружная сім’я.

 

  Приспів:  З дружбою, з піснею

Ми йдемо, ми йдемо.

Сонце всміхається

Нам із висоти.

 Будемо разом ми

 Знаємо, знаємо.

 Сміло крокуємо

 У нові світи!

 

  1. Музика в житті допомагає всім.

Ми ж у ній – основа із основ.

І колись під звуки її осяйні

Ми у гості завітаєм знов.

 

Приспів:  З дружбою, з піснею

Ми йдемо, ми йдемо.

Сонце всміхається

Нам із висоти.

 Будемо разом ми

 Знаємо, знаємо.

 Сміло крокуємо

 У нові світи!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТЕМА ЧВЕРТІ:    Будова (форми) музики.

 

 

 

ТЕМА УРОКУ:    Узагальнення та закріплення вивченого матеріалу по будові (формах) музики.

 

 

МЕТА УРОКУ:   В ігровій формі закріпити в учнів знання про особливості будови музики. Розвивати їх уяву та творче мислення. Прищеплювати любов та повагу до музичного мистецтва.

 

 

ЗАСОБИ

ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

УРОКУ:               Наочні матеріали, плакати, дитячі

          малюнки. Декорації, костюми.

           Технічні засоби навчання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        Урок-казка

                 на тему:

   “Будова (форми) 

           музики”

doc
Додано
4 листопада 2019
Переглядів
521
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку