Звучить легка музика. Поступово затихає.
Вчитель: Ми раді вітати вас, любії друзі.
Сьогодні у нас – незвичайний урок.
Покликав усіх нас шкільний наш дзвінок!
Учениця: Тема сьогодні в нас дуже цікава -
Форми музичні розглянемо ми.
Учень: Форми музичні - оце так забава,-
Спробуєм ми уявити людьми!
Звучить зажурлива музика. Заходить дівчинка “одночастинна форма”.
“Одночастинна форма” : Ой-ой-ой! Я загубилась!
Мені страшно! Я боюсь!
В мене лиш одна частинка,
Як же я не загублюсь? (плаче)
Що за диво-дивина?
Що за форма ця музична?
В ній частинка лиш одна.
Учні: Одночастинна музична форма.
Вчитель: Молодці, вірно.
Учениця (підбігає до одночастинної форми):
Не плач, маленька, не журися,
Твоя рідня тебе знайде.
Учень: Ой, подивися, подивися,
Знову хтось до нас іде!
Звучить весела музика. Заходять “Двохчастинна” та “Трьохчастинна”
музичні форми.
“Двохчастинна форма”: А, сестричко, ось де ти!
Ми не могли тебе знайти.
“Трьохчастинна форма”: Але куди це ми потрапили?
Треба швидше звідси йти!
Вчитель: Любі форми музичні
Зачекайте, не спішіть,
Нам історії незвичні
Ви про себе розкажіть.
Бо маю дві частини я.
Подумайте й згадайте, діти,
Яке моє ім’я?
Учні: Двохчастинна музична форма.
Вчитель: Так, вірно.
“Трьохчастинна форма”: А я ще більша і складніша,
Бо в мене більше є частин.
Ану, давайте порахуєм:
Один, один, і ще один.
Вчитель: Діти, ви просто молодці.
А зараз вам завдання,
Беріть-но олівці.
Відкрийте ваші зошити
Три форми музичні оці.
Звучить “Пісня Сольвейг” Гріга. Учні виконують завдання.
“Одночастинна форма” (розглядаючи малюнки) :
Ой, яка я тут красива,
Просто диво, просто диво!
За чудові ці роботи
Всім вручаю нагороди!
Дарує учням символічні медалі. Звучить “Рондо по турецьки”
Моцарта. З-за дверей визирають “Форма рондо” та “Варіації”.
“Варіації”: Ми під дверима усе чули!
“Рондо”: Пустіть і нас до вас у клас!
Підкажіть нам, як вас звати, хто ви є, з яких країв?
“Рондо”: Я форма незвична: велика, складна.
У мене є звичка єдина-одна:
Епізодами себе я розділяю,
Але від цього зовсім не страждаю.
Хто я, яке моє ім’я?
Учні: Форма рондо.
Вчитель: Вірно, діти. Це форма рондо.
“Варіації”: Я форма теж незвична,
Частинки, як сестрички.
Яке ж моє ім’я?
Учні: Варіації.
Вчитель: Молодці, діти, вірно.
“Рондо”: Ви розумні та кмітливі,
Розгадали загадки.
Вам дарунок цей музичний
Ми даруєм залюбки!
Звучить “Пісенька музичних форм”.
Вчитель: Любі діти, пам’ятайте,
Музика єднає нас.
Їй усе в житті підвладне,
Навіть сам господар-час.
“Одночастинна форма”: Ми незвичайні форми музичні,
Ми незвичайна музична будова.
“Двохчастинна форма”: Є ми великі і невеличкі,
“Трьохчастинна форма”: Дякуємо, діти, що знаєте ви нас.
Та нам пора спішити, нам у дорогу час.
“Рондо”: Пора нам йти додому,
У музики дивосвіт,
“Варіації”: Щоб передать скоріше
Для неї ваш привіт!
Звучить бадьора музика. “Музичні форми” виходять.
Вчитель: Підходить до завершення наш урок, але казка ніколи не закінчується.
Вона завжди живе у людському серці. Музика – це прекрасний казковий світ. Людина, яка потрапляє до нього, назавжди залишається у його полоні. Сьогодні ми ще раз переконалися, що ви по-справжньому любите та цінуєте музику, а також знаєте її особливості та будову.
Протягом уроку ви були уважними та активними. Молодці!
Учень: У музиці – найкращі почуття.
У музиці – бажання всі і мрії.
Учениця: Вона несе через усе життя
Вчитель: Урок закінчено. До нових зустрічей у музичному дивосвіті.
( на мел. “Голубий вагон”)
Музика – ясне його ім’я.
Все ми знаєм і усе вивчаємо.
Ми весела й дружная сім’я.
Приспів: З дружбою, з піснею
Ми йдемо, ми йдемо.
Сонце всміхається
Нам із висоти.
Будемо разом ми
Знаємо, знаємо.
Сміло крокуємо
У нові світи!
Ми ж у ній – основа із основ.
І колись під звуки її осяйні
Ми у гості завітаєм знов.
Приспів: З дружбою, з піснею
Ми йдемо, ми йдемо.
Сонце всміхається
Нам із висоти.
Будемо разом ми
Знаємо, знаємо.
Сміло крокуємо
У нові світи!
ТЕМА ЧВЕРТІ: Будова (форми) музики.
ТЕМА УРОКУ: Узагальнення та закріплення вивченого матеріалу по будові (формах) музики.
МЕТА УРОКУ: В ігровій формі закріпити в учнів знання про особливості будови музики. Розвивати їх уяву та творче мислення. Прищеплювати любов та повагу до музичного мистецтва.
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
УРОКУ: Наочні матеріали, плакати, дитячі
малюнки. Декорації, костюми.
Технічні засоби навчання.
Урок-казка
на тему:
“Будова (форми)
музики”