1
МІНІСТРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
КРИВОРІЗЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
УРОК – КАЗКА
«подорож країною інтернет»
Виконала студентка
природничого факультету
групи ХІм-14
Барсук Ганни
Кривий Ріг
2019 р.
Тема. «Завантаження даних з Інтернету. Авторське право»
Мета:
Очікувані результати: учні повинні уміти шукати, завантажувати та зберігати дані, отримані із мережі Інтернет,дотримуватись норм авторського права.
Основні поняття: критерії пошуку, зберегти, зберегти зображення як, авторське право, плагіат.
Методичне та дидактичне забезпечення: ПК з виходом в мережу Інтернет, підручник, дидактичний матеріал, мобільні телефони.
Інтерактивний робочий зошит з інформатики, 5 клас «10. Завантаження даних з Інтернету» - [електронний ресурс] – режим доступу - https://sites.google.com/site/infworkbook5kl/9-zavantazenna-danih-z-internetu
Урок з інформатики на тему "Завантаження даних з Інтернету. Авторське право." – [електронний ресурс] – режим доступу - https://naurok.com.ua/urok-z-informatiki-na-temu-zavantazhennya-danih-z-internetu-avtorske-pravo-42094.html
Урок – казка – [електронний ресурс] – режим доступу -https://www.google.com.ua/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiZob2IpLXiAhXwk4sKHSimDdkQFjADegQIBhAC&url=http%3A%2F%2Fstatic.klasnaocinka.com.ua%2Fuploads%2Feditor%2F3121%2F100201%2Fnews_194%2Ffiles%2Fpodorozh_krainoyu_internet.docx&usg=AOvVaw2yXH-Fx3uxvNNLKY7YyjOH&cshid=1558739231014354
Форма проведення: урок - казка
Тип уроку: комбінований.
Час проведення: одна академічна година.
План уроку
I. Органiзацiйний момент………………………………………………… |
2 хв |
II. Актуалiзацiя опорних знань…………………………………………... |
4 хв |
III. Мотивацiя навчальної дiяльностi. Повiдомлення теми уроку……... |
2 хв |
IV. Первинне сприйняття й усвiдомлення нового матерiалу………….. |
20 хв |
V. Закрiплення й осмислення знань……………………………………... |
15 хв |
VI. Пiдсумок уроку……………………………………………………..… |
2 хв |
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
- Починаємо наш урок. Давайте для початку відмітимо, хто сьогодні відсутній на уроці. Отже, відсутні відмічені, розпочнемо наш урок.
Вправа «Настрій»
Любі друзі. З яким настроєм ви сьогодні прийшли на урок? Сподіваюся у кого добрий, таким і залишиться. А у кого не дуже – покращиться. Показати за допомогою міміки, як на смайлику, свій настрій.
Вправа «Аналіз ситуації»
Повторення правил безпеки життєдіяльності в комп'ютерному класі
II. Актуалізація опорних знань.
«Інформатична розминка» Опитування ланцюжком
- Які програми-браузери ви знаєте?
- Що таке вебсайт?
- Що таке вебсторінка?
- Що таке гіперпосилання?
- Що ми називаємо домашньою сторінкою?
- З допомогою яких систем можна знайти потрібну інформацію в Інтернеті?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку
Формою він схожий на м’ячик,
І колись він був гарячим.
Від бабусі теж утік,
У нього рум’яненький бік. (Колобок)
ІV. Первинне сприйняття й усвідомлення нового матеріалу
Покотився з сервера на сервер просторами @. Дивиться, а навкруги багато таких , тільки їх ніхто не супроводжує. Звідки ж стільки віртуальних взяти? І тут знайшов необхідний Вебсайт та показав його та. Дітям сподобався твір, який знаходився на тому Вебсайті, але вони не знали як зберігати інформацію.
На що сумно здихаючи відповіла:
А й відповідає:
• Вебсторінка, повністю — сторінка зберігається цілком з усіма зображеннями, тлом та іншими об'єктами;
• Вебсторінка, тільки HTML — зберігається лише форматований текст разом із гіперпосиланнями;
• Вебархів, один файл — зберігається архів поточної вебсторінки в одному файлі;
• Текстовий файл — зберігається лише текст HTML-документа без форматування, зображень і гіперпосилань.
Також сказав та: «якщо ви плануєте тільки переглядати вебсторінку чи переслати її своїм друзям, то краще зберегти її як вебархів. Коли ж ви маєте намір скористатися розміщеними на вебсторінці фотографіями, збережіть її повністю.»
Загалом же, сказав , зображення та фрагменти тексту зі сторінки можна копіювати і вставляти в інші документи через буфер обміну Windows, тобто за допомогою команд Копіювати та Вставити, що містяться у меню Правка.
Зберегти графічні об'єкти зі сторінки можна також за допомогою контекстного меню. Для цього наказав дітям клацнути правою кнопкою миші на графічному об'єкті та в контекстному меню, що відкриється,обрати команду Зберегти об'єкт як. Після цього друзі побачили стандартне вікно для зберігання файлу. Після того, як розповів та як зберігати різні типи об'єктів, друзі спробували скопіювати текстовий фрагмент через буфер обміну Windows, за допомогою команди Копіювати та вставили скопійований текст у новий документ за допомогою команди Вставити.
Раптом, «Стій! Хто краде?» - це ©(копірайт) з’явився на шляху та . Діти злякались і попрохали допомогти їм розібратися у цій ситуації.
запитав у ©:
На що © відповів:
Друзі подивились один на одного і спитали :
А © їм відповідає:
Діти зрозуміли, яких вони припустилися помилок та одразу все виправили. та написали власний твір та усім в класі розповили про авторське право та ©, а також не забули згадати і про , який навчив їх як зберігати дані з Інтернету. Ось яка історія зі мною трапилася!
V. Закріплення й осмислення знань.
VI. Підсумок уроку
- Підбиваючи підсумки уроку, пропоную вам закінчити речення.
Додатки
Додатки 1
Покотився з сервера на сервер просторами @. Дивиться, а навкруги багато таких , тільки їх ніхто не супроводжує. Звідки ж стільки віртуальних взяти? І тут знайшов необхідний Вебсайт та показав його та. Дітям сподобався твір, який знаходився на тому Вебсайті, але вони не знали як зберігати інформацію.
На що сумно здихаючи відповіла:
А й відповідає:
• Вебсторінка, повністю — сторінка зберігається цілком з усіма зображеннями, тлом та іншими об'єктами;
• Вебсторінка, тільки HTML — зберігається лише форматований текст разом із гіперпосиланнями;
• Вебархів, один файл — зберігається архів поточної вебсторінки в одному файлі;
• Текстовий файл — зберігається лише текст HTML-документа без форматування, зображень і гіперпосилань.
Також сказав та: «якщо ви плануєте тільки переглядати вебсторінку чи переслати її своїм друзям, то краще зберегти її як вебархів. Коли ж ви маєте намір скористатися розміщеними на вебсторінці фотографіями, збережіть її повністю.»
Загалом же, сказав , зображення та фрагменти тексту зі сторінки можна копіювати і вставляти в інші документи через буфер обміну Windows, тобто за допомогою команд Копіювати та Вставити, що містяться у меню Правка.
Зберегти графічні об'єкти зі сторінки можна також за допомогою контекстного меню. Для цього наказав дітям клацнути правою кнопкою миші на графічному об'єкті та в контекстному меню, що відкриється,обрати команду Зберегти об'єкт як. Після цього друзі побачили стандартне вікно для зберігання файлу. Після того, як розповів та як зберігати різні типи об'єктів, друзі спробували скопіювати текстовий фрагмент через буфер обміну Windows, за допомогою команди Копіювати та вставили скопійований текст у новий документ за допомогою команди Вставити.
Раптом, «Стій! Хто краде?» - це ©(копірайт) з’явився на шляху та . Діти злякались і попрохали допомогти їм розібратися у цій ситуації.
запитав у ©:
На що © відповів:
Друзі подивились один на одного і спитали :
А © їм відповідає:
Діти зрозуміли, яких вони припустилися помилок та одразу все виправили. та написали власний твір та усім в класі розповили про авторське право та ©, а також не забули згадати і про , який навчив їх як зберігати дані з Інтернету. Ось яка історія зі мною трапилася!
Додаток 2
Робота у групах з інтерактивними вправами(Інтерактивний робочий зошит з інформатики, 5 клас «10. Завантаження даних з Інтернету»)
Робота у групах з інтерактивними вправами |
Робота у групах з інтерактивними вправами |
Робота у групах з інтерактивними вправами |
Робота у групах з інтерактивними вправами |
Робота у групах з інтерактивними вправами |
Робота у групах з інтерактивними вправами |
Робота у групах з інтерактивними вправами |
Робота у групах з інтерактивними вправами |
Робота у групах з інтерактивними вправами |
Робота у групах з інтерактивними вправами |
Робота у групах з інтерактивними вправами |
Робота у групах з інтерактивними вправами |