Урок-казка.Узагальнення вивченого про наголос, наголошені й ненаголошені голосні

Про матеріал
Урок-казка допоможе вчителю початкових класів закріпити знання про наголошені та ненаголошені склади і звуки; вчити розпізнавати іменники, прикметники, дієслова,розвивати вміння розпізнавати наголошений звук та склад, мовлення, увагу, пам’ять, виховувати працьовитість, культуру праці, повагу до тварин.
Перегляд файлу

ТЕМА: Узагальнення вивченого про наголос, наголошені й ненаголошені голосні
Конспект уроку з української мови у 2-му класі
МЕТА: закріплювати знання про наголошені та ненаголошені склади і звуки; вчити розпізнавати іменники, прикметники, дієслова.
Розвивати вміння розпізнавати наголошений звук та склад, мовлення, увагу, пам’ять.
Виховувати працьовитість, культуру праці, повагу до тварин.
Тип уроку: урок – казка
План і хід уроку
І. Організація класу
Ось дзвінок сигнал подав-

До роботи час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

 Працювати починаймо
– Сьогодні у нас незвичайний урок, а урок – казка. Ми сьогодні завітаємо у гості до героїв улюблених мультфільмів та казок. Нас супроводжувати буде герой одного із мультфільмів, який народився з дощу. Хто це? (Капітошка)
– Який у нього настрій? Я бажаю вам протягом уроку мати хороший настрій, гарно працювати.
– Тому девізом на урок ми візьмемо такі слова
Думати     швидко
Виконувати чітко
Творчо працювати
Каліграфічно писати.
ІІ. Актуалізація опорних знань
– А щоб розпочати нашу подорож Капітошка пропонує подумати. Тому він підготував вам розминку
«Мозкова атака»
– З чого складається наше мовлення?
– Які ви знаєте речення за метою висловлювання?
– З чого складається речення?
– На що можемо поділити слова?
– Який склад називається наголошеним?
– Який звук називається наголошеним?
– Як називаються склади на які не падає наголос?
– Що ж із цим завданням ви справились. Розпочнемо нашу подорож.
Подорожувати будемо на рідній хмаринці Капітошки.
– А ось і перший будиночок. Але ми не можемо ввійти, бо щоб отримати дозвіл відчинити двері ми маємо виконати бажання господаря і провести каліграфічну хвилинку.

Запишіть у зошитах число, класна робота.
В ід мі де ед дь ид
– Назвіть склади, які ми записали. Введіть ці склади у слова.
– Ось ми і відчиняємо двері, а перед нами господар дому. Хто це? (Ведмідь)
– Як ми будемо писати Ведмідь чи Видмідь?
– Запишіть у зошити слово Ведмідь правильно, з буквою е.
– Складіть речення із словом ведмідь.
(Запис на дошці одною дитиною. Підкреслити головні члени речення. Яке це речення за метою висловлювання? Позначити наголоси в словах)
– Ведмедик дякує вам за допомогу. А ми продовжуємо подорожувати із Капітошкою. І він запрошує вас у гості до свого хорошого друга.

ІІІ. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності.
– А перед тим як відправитись до наступного будиночка, може ви скажете над якою темою ми будемо працювати сьогодні? Ззакріплення вивченого про наголос)
ІV. Робота над темою уроку
– А ось і будиночок друга Капітошки. Але і тут нас чекає нове завдання.
Це малюнковий диктант
(одна дитина на дошці записує слова)
Шофер, дерево, комбайн, машина, ластівка, вовк, дівчинка, осінь, поїзд, вишня, льон, директор.
– Поставте наголос в усіх словах.
– Ім’я друга Капітошки заховалось у малюнковому диктанті. Це назва тваринки. (Вовк)
– Отже ми прийшли у гості до Вовчика (малюнок вовчика)
Вовчик дуже любить читати книги і зараз нам пропонує попрацювати з нашим підручником.
Вправа 115 с. 50 ( робота в групах ).
(читає завдання дитина)
– Списати слова, які відповідають на питання яка?
– Назвати слова протилежні за значенням.
– Пояснити значення виділених слів.
– Пригадати, які різні предмети називають словом «котики»? (малюнки)
– Як називаються слова, які звучать і пишуться однаково, але мають різні значення? (багатозначні)
– Вовчик дякує вам за роботу, а ми рушаємо далі. А ви не стомилися? Давайте відпочинемо.
Фізкультхвилинка
Раз, два, три, чотири, п’ять!
Час прийшов нам спочивать!
Тож піднімем руки вгору,
Ніби глянемо на зорі!
А тепер всі руки в боки,
Як зайчата – скоки, скоки!
Десять, дев’ять, вісім, сім –
До роботи час усім!
– Ми з вами прибуваємо до наступного будиночка.
– Подивіться, тут навіть написано, хто в ньому живе.(Колобок)
– Ви здогадалися хто це? ( На дошці запис Кулубок)

- А як ви вважаєте чи правильно написано його ім’я? Як правильно?
– Від якого слова походить назва цього казкового героя? (коло, і він круглий)
– На який склад падає наголос у слові Колобок? (на останній, третій)
– Давайте навчимо Колобка правильно записувати слова і ставити наголоси у них.
Робота в групах
– Поділіться у групи за кольором трикутничка, що лежить у вас на парті.
1 група – Прочитати слова, поставити у них наголос, відшукати слово ,у якому звуків більше, ніж букв , склади з ним питальне речення.
Золотий, яблуко, олені, новий, портфель, Галинка.
2 група – Вставити пропущені букви у словах, знайти слово у якому змінивши наголос, зміниться значення слова. Скласти спонукальне речення із цим словом.
М..лоток, кал..ндар, з..ма, з..мок, мрі.., чита..ня.
(коли діти відповідають прикріпити малюнок замка, замка)
3 група – Постав у словах наголос, назви наголошений склад. Знайди слово у якому звуків менше, ніж букв. Поясни чому? Скласти  речення із цим словом.
Заєць, понеділок, вбрання, клен, брунька, холодний.
4 група – Прочитати слова, поставити у них наголос. Знайди споріднені слова. Поясни чому вони споріднені. З одним із них склади розповідне речення.

Ялинка, читати, молоко, весна, пенал, читанка.
– Ось тепер Колобок не буде допускати помилок у словах, а його ім’я на табличці ми замінимо.(прикріпити правильно написане).
– Ми з вами так багато говоримо про наголос. А можливо він і не обов’язково має бути у словах? Чи все-таки він важливий? Як ви вважаєте?
– Ви знаєте, а ось у цьому будиночку живе мудра пташка, (показати малюнок сови) яка хоче розказати вам чи у всіх мовах наголос такий важливий як в українській.
Довідкове бюро (про наголос)  Наголос — це виділення одного складу в слові за допомогою посилення голосу. Склад, який має найбільшу силу звучання, називається наголошеним. Усі інші склади в слові ненаголошені. Більшість слів в українській мові має один наголос, але складні слова можуть мати два і навіть більше наголосів. У всіх мовах наголос є таким же важливий як в українській. Адже правильно поставлений наголос допоможе нам зрозуміти значення слів.
– Ось бачите, правильно поставлений наголос допоможе нам зрозуміти значення слів.
– Діти, скажіть будь ласка, до кого ми ходили в гості? З ким ми подорожували?
– Наші герої залишають нам послання і я пропоную вам його прочитати.(З пропусками букв)
Б..ЖА..МО У..ПІХ..В У Н..В..АННІ!
VІ. Підсумок уроку
– Який склад називається наголошеним?
– Як називаються склади на які наголос не падає?

– Які завдання були найцікавішими?

 

 

 

 

 

docx
Додано
9 лютого 2022
Переглядів
434
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку