Урок «Казка В. Сухомлинського зі школи під Голубим Небом «Дід Осінник»

Про матеріал
Творчість Василя Сухомлинського дуже актуальна. Під час інтегрованого уроку (літературне читання і трудове навчання) у дітей відбувається формування предметних компетентностей: розкриваються знання учнів про казки В. Сухомлинського, а саме міні-казки зі Школи під Голубим Небом; діти вчаться самостійно аналізувати текст, виділяти головне, обґрунтовувати вчинки героїв та їх мотиви, діти пояснюють зв'язок між причиною та наслідками; також відпрацьовують навички виразного, правильного, свідомого читання тексту, вчаться читати текст в особах, виявляти своє ставлення до предметів; розвивають усне мовлення, критичне мислення, творчу уяву, їхню фантазію, екологічну культуру; вчаться виготовляти вироби з природних і пластичних матеріалів, добираючи правильні матеріали і інструменти; розвивають творчу уяву. Цей урок виховує толерантність, повагу один до одного, любов до художнього слова. Під час цього уроку відбувається формування ключових компетентностей: - Уміння вчитися: формувати вміння аналізувати свою роботу на уроці; аналізувати, робити висновки, мати власну думку з приводу обговорюваних питань, вчити оцінювати свою діяльність на уроці; - Комунікативної: формувати вміння будувати власні висловлювання; Соціальної: формувати навички роботи в парі, в групі; Здоров’язбережувальної: вчити вибирати здоров’язбережувальну діяльність; Загальнокультурної: формувати особистісне ставлення до людей.
Перегляд файлу

 

Розробка інтегрованого уроку літературного читання і трудового навчання для 3 класу на тему «Казка В. Сухомлинського зі школи під Голубим Небом «Дід Осінник»»

 

 

Розробка уроку

Караваєвої Інни Іванівни,

вчителя початкових класів

середньої загальноосвітньої школи

І – ІІІ ступенів № 8 міста Сєвєродонецька

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Казка В. Сухомлинського зі школи під Голубим Небом. «Дід Осінник»

Мета: формування предметних компетентностей: актуалізувати і розкрити знання учнів про казки В. Сухомлинського, а саме міні-казки зі Школи під Голубим Небом; вчити аналізувати текст, виділяти головне, обґрунтовувати вчинки героїв та їх мотиви, пояснити зв'язок між причиною та наслідками;

 відпрацювати навички виразного, правильного, свідомого читання тексту, вчити читати текст в особах, виявляти своє ставлення до предметів висловлювання;

розвивати усне мовлення, критичне мислення, творчу уяву, їхню фантазію, екологічну культуру; вчити виготовляти вироби з природних  і пластичних матеріалів, добираючи правильні матеріали і інструменти;

розвивати творчу уяву, спонукати до створення нескладних образів;

 виховувати толерантність, повагу один до одного, любов до художнього слова.

Формування ключових компетентностей:

Уміння вчитися: формувати вміння аналізувати свою роботу на уроці; аналізувати, робити висновки, мати власну думку з приводу обговорюваних питань, вчити оцінювати свою діяльність на уроці;

Комунікативної: формувати вміння будувати власні висловлювання

 (3 – 4 речення);

Соціальної: формувати навички роботи в парі, в групі;

Здоров’язбережувальної: вчити вибирати здоров’язбережувальну діяльність;

Загальнокультурної: формувати особистісне ставлення до людей.

 

 

ХІД УРОКУ

Ранкове коло

Вітання у колідрузів.

«Доброго ранку!» - щировітаюся.

«Доброго ранку!» - я до всіх посміхаюся.

«Доброго дня вам!» - бажаю я сім’ї своїй,

І усміхаються всімені.

Один учень піднімає руку однокласника (однокласниці) і каже: «Це мій друг Павло». Всі відповідають: «Привіт, Павле!» В кінці кола всі разом кажуть: «Доброго ранку, друзі!»

  1. Цікавинки дня:
  • Що нового відбулося з моменту останньої ранкової зустрічі?

 Робота з календарем природи.

  1. Ранкове повідомлення: число, місяць, рік, день тижня, настрій, події цього дня.
  2. Розгляд календаря погоди:

 - В якій частині малюнка зображено осінь?

- Як ви про це здогадалися?

- Які кольори переважають у природі восени?

- Які звуки супроводжують осінь?

- Що ви уявляєте, коли думаєте про осінь?

- Назвіть якомога більше «осінніх» слів. (Айстри, жоржини…)

І. Організаційний етап.

- Шановні, вітаю вас на уроці літературного читання.

- Зверніть увагу, назви яких предметів записані на дошці? (Літературне читання і трудове навчання)

- Яку спільну діяльність ми виконуємо на цих уроках? (Створюємо художні образи: словесно і використовуючи різні матеріали).

- Сьогодні на уроці ми спробуємо поєднати ці два предмети однією темою, а якою, ви зрозумієте, коли відгадаєте загадку:

Загадка про осінь.

Без пензлика, без олівця

Розфарбувала деревця.

Сумно у лісах блукає,

Жовті плаття одягає.

Золотисту стелить постіль,

Жде сестрицю білу в гості. (Осінь)

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  •         Так, який же урок ми проведемо? (Інтегрований про осінь)
  •         А ще ми сьогодні ознайомимося з однією видатною людиною, письменником з великої букви, який написав для дітей багато цікавих творів. Гість уроку – Василь Сухомлинський.

- Пропоную спланувати навчальну діяльність на уроці:

План уроку

  1.    Інформація Читацької академії.
  2.    Новий твір. Розвиток читацьких вмінь.
  3.    Робота над художніми образами.
  4.    Створення композиції з природніх і пластичних матеріалів «Лісова скульптура».
  5.    Моя позиція (рефлексія).

 

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

- Назвіть автора казки, яку ми прочитали? (Леся Українка)

- Як вона називається? («Казка про Оха – чудодія»)

- Чого навчає нас ця казка?

 

 

 

 

 

ІV. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.

  1. Інформація від Читацької академії про В. Сухомлинського
  • Сьогодні ми прочитаємо казку Василя Сухомлинського.

1 учень

2 учень

3 учень          Розповідають біографію В. Сухомлинського, спираючись на презентацію

4 учень

  1. учень

 

 

 

1.Контрольні запитання за змістом інформації.

- Чому В. Сухомлинський створив Школу під Голубим Небом?

- Де любив проводити уроки Василь Олександрович?

- Що він писав про свою школу?

 

 

2.Самооцінка та взаємооцінювання учнів. (картки самооцінки).

 

 

3.Фізкультхвилинка

 

 

4.Передбачення

  •        Прочитайте уважно заголовок казки.
  •        Як ви вважаєте, про що йтиметься в казці?
  •        Яким ви уявляєте діда Осінника?
  • Прочитавши сьогодні цю казку, ми зможемо зрозуміти,на що хотів звернути нашу увагу автор казки, чого навчає нас ця казка, якими ознаками осені ми можемо доповнити казку.

5.Виразне читання казки( 2 учні з Читацької академії)

  • Які почуття та емоції виникли у вас, слухаючи казку? Дайте їм пояснення.
  • Чи справдились ваші передбачення?

6.Словникова робота.

Вправа на розширення кута зору

живе                          сухе

почує                         сумна

виходить                     осінній

прихиляється             здивований

мугиче                        пташиний

- До якої частини мови належать слова в І стовпчику, а до якої в ІІ стовпчику? (Дієслово, прикметники)

- Для чого потрібні дієслова? Прикметники?

- Прочитайте слово, за його транскрипцією [узл'іс':а] (узлісся)

7. Читання казки учнями та перевірка сприймання.

- Про себе (мовчки)

- Вголос «ланцюжком»

- Назвіть персонажів

- Які ознаки осені зображено в казці?

8. Фізкультхвилинка.

9. Аналіз змісту казки з елементами вибіркового читання.

  • Де живе дід Осінник?
  • Від якої пісні він прокидається?
  • Про що вона йому сповіщає?
  • Що він у такому випадку робить?
  • Що відбувається з дідовою бородою, коли той співає?
  • Із чим порівнюється борода діда?

 

 

 

 

10. «Хвилинка фантазії»

- Яким вми уявляєте собі діда Осінника. Намалюйте його словесний портрет.

11.Робота над художніми образами

- Прочитайте слова, що називають дію діда Осінника.

 

 

 

 

- Установіть відповідність між словами та їх значеннями.

 

сторожко

нашіптує

мугиче

дуже чутно

 

 

12.  Самооцінка в картках.

 

 

13. Читання казки в особах.

  14. Фізкульхвилинка.

  15. Визначення головної думки казки.

  • Про ознаки якої пори року розповідається в казці?
  • На що хотів звернути нашу увагу В. Сухомлинський?
  • Чого навчає нас казка?

16. Самооцінка в картках.

17. Створення композиції «Лісова скульптура».

а) визначення послідовності виконання практичної роботи:

План виконання практичної роботи

РОЗДИВИТИСЯ…(Роздивитися природний матеріал, який лежить на столі).

УЯВИТИ… (Уявити, що можна виготовити з цього матеріалу).

ОБРАТИ…  (Обрати потрібні для роботи предмети).

З’ЄДНАТИ… (З’єднати предмети за допомогою пластиліну. Доліпити деталі яких бракує).

ДОПОВНИТИ…(Доповнити створені образи іншими матеріалами: листям, насінням, пір’ям).

ПРИДУМАТИ…(Придумати ім’я своєму героєві, цікаву історію про нього).

б) повторення правил безпеки під час роботи з пластиліном:

Правила безпеки під час роботи з пластиліном

1. Робоча поверхня має бути заслана.

2. Розминати і розгортати пластилін потрібно на дошці.

3. Відрізати пластилін слід стекою.

4. Невикористаний пластилін необхідно скласти в упаковку.

5. Пластилін не можна куштувати, не слід торкатися брудними руками обличчя, очей, одягу.

6. Не слід чіпати брудними руками зошити, книжки, щоденник – скрізь залишаться масляні плями.

  1. 7. Після завершення роботи з пластиліном потрібно витерти руки вологою серветкою, прибрати робоче місце.

в) створення образу діда Осінника

 

 

г) виставка та аналіз робіт учнями.

 

 

 

V. Рефлексія. Сенкан «Осінь»

Самооцінка

  • - Пропоную оцінити свою діяльність на уроці:
  • -  Я знаю, що…
  • - Я вмію …
  • - Я зрозумів…
  • - Я відчуваю, що мені потрібно…

 

 

Заключне слово вчителя:

  • Назвіть автора казки, яку ми сьогодні читали на уроці?
  • Що про нього вам відомо?
  • Як називається казка, з якою ми сьогодні ознайомилися?
  • Про що в ній розповідається?
  • Чого навчає нас казка?
  • Чи сподобалася вона вам? Чим саме?

VI. Домашнє завдання

Прочитати казку Василя Сухомлинського «Дід Осінник». Підготувати її переказ.

Трудове навчання:з природного матеріалу створити осінню композицію.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Встановлення міжпредметних зав’язків.

 

 

 

 

 

 

Розвиток логічного мислення.

 

 

 

 

 

Налаштування на інтегрований урок.

Підведення до самостійного визначення теми уроку. Розвиток критичного мислення.

 

 

Компетентність уміння вчитися; вміння планувати свою роботу на уроці.

 

 

 

 

Повторення і закріплення вивченого матеріалу.

Формування власного висловлювання.

 

 

 

Громадянська компетентність.

Формування навчально-інформаційних вмінь. Розвиток монологічного мовлення. Вміння самостійно здобувати інформацію.

 

Взаємодія в системі «учень» - «учень». Усвідомлення прослуханого.

 

 

Формування контрольно-оцінних умінь.

 

Здоров’язбережувальнакомпетентність.

 

Загально-культурна компетентність: емоційно – оцінне ставлення до змісту твору.

 

 

 

 

 

 

 

 

Збагачення словникового запасу, підготовка до свідомого читання.

 

 

 

Міжпредметний зв'язок з українською мовою.

Формування навички правильного читання.

 

 

Компетентність уміння вчитися: знаходити потрібну інформацію.

Комунікативна компетентність: формування вміння будувати власні висловлювання.

 

Розвиток фантазії

 

Формування контрольно-оцінних вмінь.

Формування вміння виразного читання.

 

 

 

 

 

 

 

Формування контрольно-оцінних вмінь.

 

 

Формування уміння вчитися: уміння працювати за планом.

 

 

Робота в групах.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Здоров’язбережувальна компетентність

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Міжпредметний зв'язок  літ. чит. і труд. навч.

Формування контрольно-оцінних вмінь.

 

 

Компетентність уміння вчитися: оцінювання власної діяльності на уроці, формування ціннісних ставлень.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Диференціація домашнього завдання.

 Ситуація вибору.

 

 

 

 

 

 

 

1 

docx
Додав(-ла)
Караваєва Інна
Додано
24 січня 2021
Переглядів
656
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку