Розробка інтегрованого уроку літературного читання і трудового навчання для 3 класу на тему «Казка В. Сухомлинського зі школи під Голубим Небом «Дід Осінник»»
|
Розробка уроку Караваєвої Інни Іванівни, вчителя початкових класів середньої загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 8 міста Сєвєродонецька |
Тема: Казка В. Сухомлинського зі школи під Голубим Небом. «Дід Осінник»
Мета: формування предметних компетентностей: актуалізувати і розкрити знання учнів про казки В. Сухомлинського, а саме міні-казки зі Школи під Голубим Небом; вчити аналізувати текст, виділяти головне, обґрунтовувати вчинки героїв та їх мотиви, пояснити зв'язок між причиною та наслідками;
відпрацювати навички виразного, правильного, свідомого читання тексту, вчити читати текст в особах, виявляти своє ставлення до предметів висловлювання;
розвивати усне мовлення, критичне мислення, творчу уяву, їхню фантазію, екологічну культуру; вчити виготовляти вироби з природних і пластичних матеріалів, добираючи правильні матеріали і інструменти;
розвивати творчу уяву, спонукати до створення нескладних образів;
виховувати толерантність, повагу один до одного, любов до художнього слова.
Формування ключових компетентностей:
Уміння вчитися: формувати вміння аналізувати свою роботу на уроці; аналізувати, робити висновки, мати власну думку з приводу обговорюваних питань, вчити оцінювати свою діяльність на уроці;
Комунікативної: формувати вміння будувати власні висловлювання
(3 – 4 речення);
Соціальної: формувати навички роботи в парі, в групі;
Здоров’язбережувальної: вчити вибирати здоров’язбережувальну діяльність;
Загальнокультурної: формувати особистісне ставлення до людей.
ХІД УРОКУ Ранкове коло Вітання у колідрузів. «Доброго ранку!» - щировітаюся. «Доброго ранку!» - я до всіх посміхаюся. «Доброго дня вам!» - бажаю я сім’ї своїй, І усміхаються всімені. Один учень піднімає руку однокласника (однокласниці) і каже: «Це мій друг Павло». Всі відповідають: «Привіт, Павле!» В кінці кола всі разом кажуть: «Доброго ранку, друзі!»
Робота з календарем природи.
- В якій частині малюнка зображено осінь? - Як ви про це здогадалися? - Які кольори переважають у природі восени? - Які звуки супроводжують осінь? - Що ви уявляєте, коли думаєте про осінь? - Назвіть якомога більше «осінніх» слів. (Айстри, жоржини…) І. Організаційний етап. - Шановні, вітаю вас на уроці літературного читання. - Зверніть увагу, назви яких предметів записані на дошці? (Літературне читання і трудове навчання) - Яку спільну діяльність ми виконуємо на цих уроках? (Створюємо художні образи: словесно і використовуючи різні матеріали). - Сьогодні на уроці ми спробуємо поєднати ці два предмети однією темою, а якою, ви зрозумієте, коли відгадаєте загадку: Загадка про осінь. Без пензлика, без олівця Розфарбувала деревця. Сумно у лісах блукає, Жовті плаття одягає. Золотисту стелить постіль, Жде сестрицю білу в гості. (Осінь) ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
- Пропоную спланувати навчальну діяльність на уроці: План уроку
ІІІ. Актуалізація опорних знань. - Назвіть автора казки, яку ми прочитали? (Леся Українка) - Як вона називається? («Казка про Оха – чудодія») - Чого навчає нас ця казка?
ІV. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.
1 учень 2 учень 3 учень Розповідають біографію В. Сухомлинського, спираючись на презентацію 4 учень
1.Контрольні запитання за змістом інформації. - Чому В. Сухомлинський створив Школу під Голубим Небом? - Де любив проводити уроки Василь Олександрович? - Що він писав про свою школу?
2.Самооцінка та взаємооцінювання учнів. (картки самооцінки).
3.Фізкультхвилинка
4.Передбачення
5.Виразне читання казки( 2 учні з Читацької академії)
6.Словникова робота. Вправа на розширення кута зору живе сухе почує сумна виходить осінній прихиляється здивований мугиче пташиний - До якої частини мови належать слова в І стовпчику, а до якої в ІІ стовпчику? (Дієслово, прикметники) - Для чого потрібні дієслова? Прикметники? - Прочитайте слово, за його транскрипцією [узл'іс':а] (узлісся) 7. Читання казки учнями та перевірка сприймання. - Про себе (мовчки) - Вголос «ланцюжком» - Назвіть персонажів - Які ознаки осені зображено в казці? 8. Фізкультхвилинка. 9. Аналіз змісту казки з елементами вибіркового читання.
10. «Хвилинка фантазії» - Яким вми уявляєте собі діда Осінника. Намалюйте його словесний портрет. 11.Робота над художніми образами - Прочитайте слова, що називають дію діда Осінника.
- Установіть відповідність між словами та їх значеннями.
12. Самооцінка в картках.
13. Читання казки в особах. 14. Фізкульхвилинка. 15. Визначення головної думки казки.
16. Самооцінка в картках. 17. Створення композиції «Лісова скульптура». а) визначення послідовності виконання практичної роботи: План виконання практичної роботи РОЗДИВИТИСЯ…(Роздивитися природний матеріал, який лежить на столі). УЯВИТИ… (Уявити, що можна виготовити з цього матеріалу). ОБРАТИ… (Обрати потрібні для роботи предмети). З’ЄДНАТИ… (З’єднати предмети за допомогою пластиліну. Доліпити деталі яких бракує). ДОПОВНИТИ…(Доповнити створені образи іншими матеріалами: листям, насінням, пір’ям). ПРИДУМАТИ…(Придумати ім’я своєму героєві, цікаву історію про нього). б) повторення правил безпеки під час роботи з пластиліном: Правила безпеки під час роботи з пластиліном 1. Робоча поверхня має бути заслана. 2. Розминати і розгортати пластилін потрібно на дошці. 3. Відрізати пластилін слід стекою. 4. Невикористаний пластилін необхідно скласти в упаковку. 5. Пластилін не можна куштувати, не слід торкатися брудними руками обличчя, очей, одягу. 6. Не слід чіпати брудними руками зошити, книжки, щоденник – скрізь залишаться масляні плями.
в) створення образу діда Осінника
г) виставка та аналіз робіт учнями.
V. Рефлексія. Сенкан «Осінь» Самооцінка
Заключне слово вчителя:
VI. Домашнє завдання Прочитати казку Василя Сухомлинського «Дід Осінник». Підготувати її переказ. Трудове навчання:з природного матеріалу створити осінню композицію.
|
Встановлення міжпредметних зав’язків.
Розвиток логічного мислення.
Налаштування на інтегрований урок. Підведення до самостійного визначення теми уроку. Розвиток критичного мислення.
Компетентність уміння вчитися; вміння планувати свою роботу на уроці.
Повторення і закріплення вивченого матеріалу. Формування власного висловлювання.
Громадянська компетентність. Формування навчально-інформаційних вмінь. Розвиток монологічного мовлення. Вміння самостійно здобувати інформацію.
Взаємодія в системі «учень» - «учень». Усвідомлення прослуханого.
Формування контрольно-оцінних умінь.
Здоров’язбережувальнакомпетентність.
Загально-культурна компетентність: емоційно – оцінне ставлення до змісту твору.
Збагачення словникового запасу, підготовка до свідомого читання.
Міжпредметний зв'язок з українською мовою. Формування навички правильного читання.
Компетентність уміння вчитися: знаходити потрібну інформацію. Комунікативна компетентність: формування вміння будувати власні висловлювання.
Розвиток фантазії
Формування контрольно-оцінних вмінь. Формування вміння виразного читання.
Формування контрольно-оцінних вмінь.
Формування уміння вчитися: уміння працювати за планом.
Робота в групах.
Здоров’язбережувальна компетентність
Міжпредметний зв'язок літ. чит. і труд. навч. Формування контрольно-оцінних вмінь.
Компетентність уміння вчитися: оцінювання власної діяльності на уроці, формування ціннісних ставлень.
Диференціація домашнього завдання. Ситуація вибору. |
1