Розробка уроку математики у шостому класі "Коло. Довжина кола". Урок з використанням дослідницьких методів (визначення проблеми та зумовлених нею завдань дослідження). Урок формування ключових життєвих компетентностей: уміння вчитися, загальнокультурну, соціальну, інформаційно-комунікативну, здоров`язбережувальну. Урок забезпечує зв`язок теоретичного матеріалу з його практичним застосуванням.
Конспект уроку математики у 6-му класі
Тема уроку: Коло. Довжина кола.
Технологія: проблемне навчання, робота в группах, використання ІКТ.
Мета: Сприяти засвоєнню учнями понять «коло», «радіус», «діаметр», «довжина кола», а також засвоєнню формул для обчислення довжини кола; формувати в учнів уміння і навички знаходити довжину кола, діаметр, радіус, розвивати мислення учнів, математичну мову, мотиваційну сферу особистості, дослідницькі здібності, пізнавальні, соціальні (співробітництво в команді,комутативні) навички, здоров’я зберігаючі компетентності.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Методи: проблемний, частково-пошуковий, дослідницький.
Форми пізнаваьної діяьності: фронтальна, групова.
Обладнання: геометричні фігури: конуси, циліндри, півкулі; лінійки, нитки, картки для усної лічби, бланки відповідей, малюнки до задач.
Епіграф уроку:
«Найкращий спосіб вивчити що-небудь – це відкрити самому»
Д. Пойя
Хід уроку
Форму кола мають:
Проблемне запитання: яку величину потрібно знати для огородження клумби?
Практична робота в парах:
Після закінчення роботи учні повідомляють результат вчителю і роблять висновок: відношення довжини кола до його діаметра приблизно дорівнює 3.
Вчені ще в давні часи виявили, що відношення довжини кола до довжини його діаметра дорівнює одному й тому самому числу, наближене значення якого дорівнює 3,14. Це число в усьому світі позначають буквою π (пі).
Отже якщо довжина кола L, а його діаметр d, то L : d = π.
Звідси L= πd(1). Оскільки d=2r, то L=2πr(2). (1), (2) – формули довжини кола.
Розвязування задач з підручника Математика 6 клас Г.П. Бевз, В.Г. Бевз №801 (а,в), №803(б), №804 (б), №813 (бесіда про екологічне збереження водних ресурсів).
Творче завдання: намалювати розгортку циіндра на аркуші А4 так, щоб відходів було найменше.