22 серпня о 18:00Вебінар: Як зробити урок цікавим: перевірені лайфхаки

Урок. "Конкуренція. Позитивні та негативні сторони конкуренції."

Про матеріал

Економічні події, що відбуваються в Україні, потребують реформ в навчанні. Сучасний світ вимагає постійної зміни освіти. Однією з важливіших потреб сучасної школи є виховання ділової людини, особистості з розвиненим економічним мисленням, готовою до життя й господарської діяльності в умовах ринкових відносин. Не виникає заперечень, що освіта завжди була і буде найважливішим чинником управління будь-якими змінами. Сучасні знання, інтелект, компетентність стали найбільш вартісним товаром. Саме таким товаром, потрібним людині, виробництву і державі, стали знання з основ економіки.

Перегляд файлу

 

Тема № 4: Конкуренція. Позитивні та негативні сторони конкуренції.

Мета: 1. Дати поняття економічної конкуренції.
           2. Уміння розбиратися в ринку цін, зрозуміти, чому залежить ціна товару.
           3. Уміння співпрацювати один з одним, вести чесну конкурентну боротьбу, діалог, обговорення.
           4. Вчити аналізувати робити висновок, розвивати спостережливість, мислення.

Обладнання:

 

 

 

 Хід уроку

 

I Організаційна частина

II Основна частина

1 Актуалізація опорних знань

На дошці вивішуються таблички економічних слів.
-  Які з цих понять взаємопов'язані і як?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота в довідковому бюро
-Діти, я так хвилювалася, що забула значення всіх термінів і хочу зайти в Довідкове бюро. А в довідковому бюро працюєте всі ви! Готові мені відповідати?
- Так ...

 

 

 

 -Товар - продукт праці, створений для купівлі-продажу.
- Ціна - вартість товару, виражена в грошах.
- Прибуток - різниця між ціною і собівартістю.
- Посередник - той, хто допомагає продавцю та покупцеві знайти один одного ...

2. Вивчення нового матеріалу

-Що ви можете розповісти про ціну товару?
Відповіді дітей:
- Ціна буває різна.
- Можна підвищити ціну або понизити.
- Один і той самий товар у різних місцях продають за різною ціною.

- Я вам пропоную послухати оповідання І. Швєдовой «Конкуренція »

 

Після сніданку мама сказала:
- Сьогодні ми поділимось. Я з Дашею займуся домашнім господарством, а чоловіки відправляться по магазинах. - І вона простягнула мені дві великі сумки. - Тільки не купуйте овочі в магазині біля нашого будинку, а йдіть на сусідню вулицю.
- Яка різниця! - заперечив я.
- Велика. Там ви купите свіжі і чисті овочі. А тут завжди все мляве і брудне.

  • Природно, - сказав тато. - Якщо овочі не купують, то вони в'януть.
  • До них ніхто не ходить - нехай торгують покультурней.
  • Конкуренція? - Усміхнувся тато.
  • А чому б і ні? - Не сдавалась  мама. - Здорова конкуренція тільки на користь справи.
  • А що таке конкуренція? - запитав я, коли ми вийшли з дому.
    - Суперництво, змагання, пояснив тато. - Як у будь-якій справі, так і в торгівлі. У кого товар краще, до того і йдуть.
    - Підемо туди, де краще, - кивнув я, і ми пішли на сусідню вулицю.

3. Обговорення

- Зробіть висновок, що ж таке конкуренція?

- Так, конкуренція - це економічне змагання між учасниками одного і того ж ринку з метою отримання для себе найбільшої вигоди від продажу або покупок.

   Конкуренція - суперництво, боротьба за вигідніші умови виробництва і збуту товарів, за       отримання найвищої прибутку.

4. Складання асоціативного куща (що необхідно підприємцю, щоб перемогти у конкуренції)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Розмалюй малюнок машини на якій би ти хотів покататися. Чому?

 

 

 

 

                            

 

 

-Яким же повинен бути товар щоб витримати конкурентну боротьбу?

-Дешевим.
-Якісним - це головне.
-Натуральним
-Або продаватися там, де його немає.

як борються конкуренти? Що, ви знаєте з фільмів, книг?

Іноді б'ються.
               Підпалюють магазини.
               Іноді навіть убивають.
   - Це погано.

-Тобто  конкуренція - це погано?

   -Ні, не завжди, тому що товари стають дешевшими, більш якісніше.
   - Просто є чесне суперництво і не чесне.

6. Вибери слова, які найбільше підходять до слова "конкуренція ".

 

Чесно                                             не чесно
боротьба;
суперництво;                                війна
змагання;                                      ворожнеча
змагання

-За що найбільш часто ведеться конкурентна боротьба?
Це ви дізнаєтеся якщо правильно зробите мозаїку ( з, єднай лініями правильні відповіді)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      Відповіді:

1 Нові технології. 
2 Ринки збуту.
3 Ринки сировини.
4 Прибуткові винахіди.
5 Ринки дешевої праці

7. А тепер пограємо в ринок. Ринок у нас біля дошки. Ви - конкуренти.

I ряд - ви місцеві виробники.
II ряд - ви Київські виробники.
III ряд - ви з інших міст.
(У кожного ряду етикетки, упаковки, реклами продуктів).
Кожен виробник приносить на ринок свій товар по черзі. Якщо у конкурентів є схожий товар, вони йдуть на ринок продавати, рекламують.
Решта - купують, пояснюючи чому.

Товари у всіх:
1. Молоко (місцеве - "Геркулес ").
2. Масло (ін міст "Полтавочка").
3. Морозиво (Київ "Пломбір").
4. Газ. води (Лимонад - Буратіно - Пепсі)
5. Печиво
6. Цукерки

III Підсумок уроку:
-Молодці, сподіваюся ви і в дорослому житті будете вести тільки чесну конкуренцію.
-Що найбільше сподобалось на уроці?
-Хто був самим хорошим конкурентом?
-Чия реклама найбільше сподобалася? Чому?

IV Самооцінка

  • У вас на партах лежать умовні пороги місцевого виробника. Розріжте пиріг і роздайте його своїм товаришам. А тепер оцініть свою роботу.
  • Дякую за роботу.
doc
Пов’язані теми
Економіка, Розробки уроків
Додано
28 червня 2018
Переглядів
219
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку