Економічні події, що відбуваються в Україні, потребують реформ в навчанні. Сучасний світ вимагає постійної зміни освіти. Однією з важливіших потреб сучасної школи є виховання ділової людини, особистості з розвиненим економічним мисленням, готовою до життя й господарської діяльності в умовах ринкових відносин. Не виникає заперечень, що освіта завжди була і буде найважливішим чинником управління будь-якими змінами. Сучасні знання, інтелект, компетентність стали найбільш вартісним товаром. Саме таким товаром, потрібним людині, виробництву і державі, стали знання з основ економіки.
Тема № 4: Конкуренція. Позитивні та негативні сторони конкуренції.
Мета: 1. Дати поняття економічної конкуренції.
2. Уміння розбиратися в ринку цін, зрозуміти, чому залежить ціна товару.
3. Уміння співпрацювати один з одним, вести чесну конкурентну боротьбу, діалог, обговорення.
4. Вчити аналізувати робити висновок, розвивати спостережливість, мислення.
Обладнання:
Хід уроку
I Організаційна частина
II Основна частина
1 Актуалізація опорних знань
На дошці вивішуються таблички економічних слів.
- Які з цих понять взаємопов'язані і як?
Робота в довідковому бюро
-Діти, я так хвилювалася, що забула значення всіх термінів і хочу зайти в Довідкове бюро. А в довідковому бюро працюєте всі ви! Готові мені відповідати?
- Так ...
-Товар - продукт праці, створений для купівлі-продажу.
- Ціна - вартість товару, виражена в грошах.
- Прибуток - різниця між ціною і собівартістю.
- Посередник - той, хто допомагає продавцю та покупцеві знайти один одного ...
2. Вивчення нового матеріалу
-Що ви можете розповісти про ціну товару?
Відповіді дітей:
- Ціна буває різна.
- Можна підвищити ціну або понизити.
- Один і той самий товар у різних місцях продають за різною ціною.
- Я вам пропоную послухати оповідання І. Швєдовой «Конкуренція »
Після сніданку мама сказала:
- Сьогодні ми поділимось. Я з Дашею займуся домашнім господарством, а чоловіки відправляться по магазинах. - І вона простягнула мені дві великі сумки. - Тільки не купуйте овочі в магазині біля нашого будинку, а йдіть на сусідню вулицю.
- Яка різниця! - заперечив я.
- Велика. Там ви купите свіжі і чисті овочі. А тут завжди все мляве і брудне.
3. Обговорення
- Зробіть висновок, що ж таке конкуренція?
- Так, конкуренція - це економічне змагання між учасниками одного і того ж ринку з метою отримання для себе найбільшої вигоди від продажу або покупок.
Конкуренція - суперництво, боротьба за вигідніші умови виробництва і збуту товарів, за отримання найвищої прибутку.
4. Складання асоціативного куща (що необхідно підприємцю, щоб перемогти у конкуренції)
5. Розмалюй малюнок машини на якій би ти хотів покататися. Чому?
-Яким же повинен бути товар щоб витримати конкурентну боротьбу?
-Дешевим.
-Якісним - це головне.
-Натуральним
-Або продаватися там, де його немає.
-А як борються конкуренти? Що, ви знаєте з фільмів, книг?
Іноді б'ються.
Підпалюють магазини.
Іноді навіть убивають.
- Це погано.
-Тобто конкуренція - це погано?
-Ні, не завжди, тому що товари стають дешевшими, більш якісніше.
- Просто є чесне суперництво і не чесне.
6. Вибери слова, які найбільше підходять до слова "конкуренція ".
Чесно не чесно
боротьба;
суперництво; війна
змагання; ворожнеча
змагання
-За що найбільш часто ведеться конкурентна боротьба?
Це ви дізнаєтеся якщо правильно зробите мозаїку ( з, єднай лініями правильні відповіді)
Відповіді:
1 Нові технології.
2 Ринки збуту.
3 Ринки сировини.
4 Прибуткові винахіди.
5 Ринки дешевої праці
7. А тепер пограємо в ринок. Ринок у нас біля дошки. Ви - конкуренти.
I ряд - ви місцеві виробники.
II ряд - ви Київські виробники.
III ряд - ви з інших міст.
(У кожного ряду етикетки, упаковки, реклами продуктів).
Кожен виробник приносить на ринок свій товар по черзі. Якщо у конкурентів є схожий товар, вони йдуть на ринок продавати, рекламують.
Решта - купують, пояснюючи чому.
Товари у всіх:
1. Молоко (місцеве - "Геркулес ").
2. Масло (ін міст "Полтавочка").
3. Морозиво (Київ "Пломбір").
4. Газ. води (Лимонад - Буратіно - Пепсі)
5. Печиво
6. Цукерки
III Підсумок уроку:
-Молодці, сподіваюся ви і в дорослому житті будете вести тільки чесну конкуренцію.
-Що найбільше сподобалось на уроці?
-Хто був самим хорошим конкурентом?
-Чия реклама найбільше сподобалася? Чому?
IV Самооцінка