Урок "Основні джерела доходів."

Про матеріал

Економічні події, що відбуваються в Україні, потребують реформ в навчанні. Сучасний світ вимагає постійної зміни освіти. Однією з важливіших потреб сучасної школи є виховання ділової людини, особистості з розвиненим економічним мисленням, готовою до життя й господарської діяльності в умовах ринкових відносин. Не виникає заперечень, що освіта завжди була і буде найважливішим чинником управління будь-якими змінами. Сучасні знання, інтелект, компетентність стали найбільш вартісним товаром. Саме таким товаром, потрібним людині, виробництву і державі, стали знання з основ економіки.

Перегляд файлу

Тема № 3:  Основні джерела доходів.

Мета: сформувати в учнів поняття про сутність доходів та їх види;

розвивати пізнавальні інтереси в учнів, логічне мислення, продовжувати формувати вміння працювати з різними джерелами знань, порівнювати, узагальнювати, робити висновки; виховувати творчу активність, самостійність у формуванні нових знань, сприяти професійній орієнтації учнів.

Обладнання: комп’ютер, слайди, малюнки.

Хід уроку.

I Організаційна частина

1.Привітання  ( настрій на позитив).

“Найкраща витрата часу – це праця”.

„На те коня кують, щоб не спотикався”.

Так говорить народна мудрість.

- Я сподіваюсь, що ви отримаєте задоволення від праці і не витратите марно час, а відкриєте для себе багато нового й цікавого.

ІІ Актуалізація опорних знань

.    1. Продовжіть речення:

Людині, щоб жити необхідно задовольняти свої_________________

У людини є потреби:_________________________________________

- Дізнатися, яка ще є потреба у людини, тобі допоможуть прислів'я, що підготувала Каркуша:

Терпіння і труд все перетруть.

Без труда не витягнеш і рибку із ставка.

Бджілка мала, а й та працює.

- Отже, ця потреба________________________

      - Поміркуй, як ти розумієш цю потребу?

- Праця— це перша і необхідна потреба людини. Вона повинна приносити користь: товари, послуги, інформацію, знання, задоволення тощо. Щоб створити все необхідне, людина повинна докласти зусилля : фізичні (м'язи рук, тіла, ніг) і розумові (інтелект, розум, мислення).

- Яка, на твій погляд, праця складніша: розумова чи фізична?

   Наведи приклади праці розумової і фізичної.

2.     Пригадай!

Всі люди, які мають професію, здібності, можливості і працюють мають назву_____________________ ресурси.

- Фізична, розумова, духовна здатність людини до праці називається – робоча сила.

Поміркуй!

- Для чого людина працює?

- Що таке товар?

- Чи можна назвати товаром робочу силу?

ІІI Основна частина

1. Питання з повторення:

 - Що таке багатство? 

 - Як воно створюється? 

-  Вплив доходів сім’ї на її багатство?

2.Вивчення нового матеріалу

а) Бесіда

- Скажіть, що ви розумієте під доходом?

- З чого він складається?

Прибуток - це гроші, які надходять в сім'ю. Це заробітна плата батьків, пенсії бабусі й дідусі, стипендія брата, сестри, кошти від реалізації продуктів підсобного господарства тощо.
Дохід - це матеріальні цінності або гроші, одержувані у вигляді заробітної плати, винагороди або подарунку від держави, підприємства чи окремої особи за роботу, послугу або іншу діяльність.

- В залежності від видів ресурсів виділяють такі види доходів:

• заробітна плата (плата робітникам за використання фірмою найманої праці);

• процент (дохід від капіталу);

• рента (плата власнику землі за користування нею);

• прибуток (підприємницькі здібності).

- Як ви вважаєте, який з цих видів доходів складає основу сімейного бюджету?

- Чи тільки у вигляді грошових коштів можна отримувати дохід?

- У якому вигляді люди можуть отримувати доходи?
- Доходи можна одержувати у вигляді готівки (монети, банкноти) і безготівкових грошей (чеки, рахунок в банку і т.п.), а також у вигляді благ (зварений обід, зшите плаття, пов'язані шкарпетки і т.д.) платою за вироблені ними товари чи послуги.


 


 

  б) Величина заробітної плати.

Заробітна плата — це дохід, який отримує найманий працівник за свою працю у готівковій чи безготівковій формі.

В чому, на ваш погляд, проявляється ринкова влада монополії? (можливість впливати на ціну)

б). Чинники заробітної плати.

.     Подумай над ідеєю старої приказки.

Один пан вирішив найняти собі спритного розумного робітника. Двом бажаючим він дав завдання: піти до міста і дізнатися ціну однієї копиці сіна. За виконання цього завдання пан пообіцяв заплатити З карбованці. Приходять робітники з міста. Перший сказав, що за 30 карбованців можна купити 1 копицю сіна і відійшов. Другий робітник  розповів, що ціна сіна у місті - від 20 до 30 карбованців. Купувати його краще у селян із місцевості Веселе, бо сіно в них добре, сухе, духмяне, по 30 карбованців за копицю. До речі, він домовився, що сіно панові продадуть за 25 карбованців.

- Подумай, кого із селян візьме пан на роботу? Доведи свою думку.

Так і вийшло. Першому селянинові пан тільки заплатив З карбованці, а другому - 6 карбованців і найняв на роботу.

- Чому пан заплатив різну плату селянам?

Заробітна плата працівників залежить як від попиту на працю, так і від її пропозиції.

До основних чинників, що визначають величину заробітної плати, відносять:

• продуктивність праці;

• кількість продавців своєї робочої сили на ринку праці;

• попит на працю даної професії;

• рівень впливу профспілок;

• інфляційні очікування тощо.

- Який з чинників, на вашу думку, є найвагомішим при визначенні заробітної плати?

3.  Вправа на фокус уваги - (несподіване запитання)

 “Бджола збирає нектар не для того, щоб запилювати квіти. Вона бажає отримати мед, в кінцевому ж рахунку вона служить інтересам квітів. Те ж саме відбувається і з підприємством”. Поясніть аналогію.

4. Завдання для закріплення нової теми

Розмір заробітної плати залежить від здібностей робітника і продуктивності праці.

- Чи буде відрізнятися заробітна плата будівника на Україні і Півночі? Доведи.

Заробітна плата залежить від  умов роботи.

Висновок: Розмір заробітної плати залежить від:

Виду праці, фаху, освіти, здібностей робітника, продуктивності праці,умов роботи.

- Пригадай прислів'я про працю. Запиши.

    Розподіли професії за видами праці

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Порівняти вплив кожного з чинників на рівень заробітної плати.

IV Заключна частина уроку

Гра « Угадай – ка »

Заміни букву в слові, щоб вийшло слово, повязане з бізнесом.
Танк - банк

Похід - дохід
Ліза - віза

 V Підсумок.

- Давайте згадаємо тему нашого уроку.

- Про що нового ви  сьогодні дізналися?

doc
Пов’язані теми
Економіка, Розробки уроків
Додано
28 червня 2018
Переглядів
1601
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку