Економічні події, що відбуваються в Україні, потребують реформ в навчанні. Сучасний світ вимагає постійної зміни освіти. Однією з важливіших потреб сучасної школи є виховання ділової людини, особистості з розвиненим економічним мисленням, готовою до життя й господарської діяльності в умовах ринкових відносин. Не виникає заперечень, що освіта завжди була і буде найважливішим чинником управління будь-якими змінами. Сучасні знання, інтелект, компетентність стали найбільш вартісним товаром. Саме таким товаром, потрібним людині, виробництву і державі, стали знання з основ економіки.
Тема № 3 «Я власник фірми »
Мета :розвинути систематичне мислення; навички підприємницької діяльності; мову; комунікативні здібності учнів.
виховати підприємливість, вміння оперативно вирішувати виникаючі проблеми; повагу один до одного.
Хід уроку
І. Організація класу.
ІІ. Мотивація.
Всего лучше для державы,
Если ты куешь успех…
Если все рубли в работе,
То владелец их в почете…
И страна богаче всех. (Э. Успенский)
- Як ви розумієте ці слова?
- Запам'ятайте: "Уміле господарювання - запорука до успіху і багатства!"
- Сьогодні я вам пропоную пограти в гру «Я власник фірми »
Але спочатку давайте пригадаємо правила спілкування.
ПРАВИЛА СПІЛКУВАННЯ
ГОВОРИТИ ПО ОДНОМУ
ПІДНІМАТИ РУКУ
БУТИ ТОЛЕРАНТНИМ
ГОВОРИТИ ПО ТЕМІ
БУТИ АКТИВНИМ
ПІДТРИМУВАТИ ОДИН ОДНОГО
КРИТИКУВАТИ ІДЕЇ, А НЕ ЛЮДИНУ
ВИКОНУВАТИ ВСІ ПРАВИЛА
Учасники гри діляться на дві команди, вони заробляють гроші для відкриття власної фірми. Команда, яка заробила більше грошей, стає переможцем.
Вчитель:
А зараз ми пограємо,
Хто на що здатний дізнаємося.
Попрошу любителів драми і ліри
Оголосити свої команди-фірми.
(Команди вітають одне одного.)
Вчитель:
Внимание, внимание, друзья !!!
Первый конкурс объявляю я.
На вопросы мои смелей отвечайте
И лицензию фирмы своей получайте
- Пригадайте, що таке ліцензія?
- Так, ліцензія - це дозвіл на право організувати свою фірму.
( Після відповідей вручається ліцензія і зароблені командою жетони: за кожну правильну відповідь конкурсів гри "присуджується " 5жетонів, відповідь з другої спроби -4)
Вікторина
Як можна назвати Лисицю і Вовка в казці "Лисиця і Вовк"
а) друзі
б) партнери
в) вороги
г) акціонери
2. Ким прикидався Карабас Барабас, коли дав Буратіно 5 золотих монет?
а) спонсор
б) інвестор
в) менеджер
г), постачальник
3. У казці "Пригоди Буратіно" Дуремар ловив і продавав в аптеці п'явок, як його можна назвати?
а) спонсор
б) інвестор
в) постачальник
г) підприємець
4. Пам'ятаєте, як Буратіно на Полі чудес у Країні дурнів чекав, коли у нього зросте з 5 монет дерево з цілою купою грошей? А куди Буратіно мав покласти свої грошики, щоб вони виросли?
а) в землю
б) в банку
в) в банк
г) в сумку
- Добре, молодці.
Итоги конкурса объявляю,
С двойной удачей поздравляю:
Во- первых лицензию вы получили,
А во-вторых счёт в банке открыли,
Следующий конкурс -
Очень важный, помните всегда,
Представьте свою фирму, господа.
(Команди представляють назву своєї фірми)
Вчитель: Элемент маркетинга - реклама.
Кто с рекламой быстро управиться,
У той фирмы финансы поправятся.
(Діти рекламують свою фірму)
Вчитель: Я пропоную командам трошки відпочити і пограти в гру «Рифма».
Вставьте пропущенное в рифме слово.
Продукт труда, что можно обменять,
Купить и самому перепродать …
Свезти на ярмарку, на рынок, на базар.
Что это за продукт? Скажи – …
Получил купец доход,
Увеличил оборот,
Все расходы оплатил,
Свою … получил.
Деньги взяты в долг, на срок
И возможно, под залог.
Делу это не вредит,
Коль под дело взят …
Мог вчера на сто рублей
Взять ты тыщу сухарей,
А сегодня сто рублей –
Это девять сухарей.
И такая ситуация
Называется …
Обязан деньги ты вложить,
Чтоб производство запустить,
И чтоб ты прибыль получал
Начальный нужен …
Ты построил новый дом
И живёшь спокойно в нём.
Вдруг случилось наводнение,
И поплыло всё строение.
Чтобы всё не потерять,
Нужно дом …
Мы в полном изумлении.
В каком мы заведении?
Быки, медведи здесь встречаются,
А место … называется.
По горизонталі:
4. Людина, що пропонує для обміну товари або послуги (продавець)
По вертикалі:
1. Перевищення виручки від продажу товару над сумарними витратами на його виготовлення.
(Прибуток.)
2. Власник акцій. (Акціонер.)
3. Комерційна організація. (Фірма.)
4. Продукт праці, призначений для обміну або купівлі - продажу (товар)
Вчитель: Молодці, і с цим завданням ви справились гарно.
Всі власники фірм в конкурентній боротьбі повинні дотримуватися певних правил. Прочитайте їх.
Вчитель: На початку XX століття підприємці виробили ці принципи ведення справи. Всі ці правила мають неминущу цінність і актуальність і зараз. Прокоментуйте будь-яке з цих правил.
(Діти читають будь-яке правило і пояснюють, як вони це розуміють.)
Вчитель: А зараз вам нове завдання: скласти 3 прислів'я, приказки, крилатих виразів з окремих слів.
1 команда:
Не з грошима жити, а з добрими людьми.
Гроші - гості: то немає, то жмені.
Ближня копієчка дорожче далекого рубля.
2 команда:
Біднішими всіх бід, коли грошей немає.
Нелегко гроші нажити, а легко прожити.
Тому добре живеться, у кого грошик ведеться.
Вчитель:
Пора подводить итоги, друзья.
Играли на славу вы и не зря.
В дальнейшей жизни, частной компании
Всегда пригодятся ваши знания.
Ум и находчивость вы проявляйте,
И на весь мир о себе заявляйте.
Слово предоставляется председателю жюри.(Награждение.)
Вчитель: На цьому наша гра закінчена. А зараз я вам пропоную тест "Чи здатні ви створити свою фірму".
Дайте відповідь, будь ласка, на запропоновані питання.
1. Визначте, наскільки Ви рішучі
а) швидко і чітко виконуйте;
б) все робите обережно й обачно;
в) швидко приймаєте рішення, але часом допускаєте помилки;
г) ви завжди чогось боїтесь.
2. Чи є ви лідером
а) ви сильний, упевнений;
б) ви правильно віддаєте розпорядження;
в) ви - ведучий;
г) ви ведений.
3. Наскільки ви відповідальні
а) ви до всього ставитеся відповідально;
б) ви намагаєтеся виконувати всі доручення, хоча й іноді протестуєте;
в) Ви не любите вказівки і доручення;
г) ви намагаєтеся завжди ухилитися від доручення.
4. Ваше ставлення до людей
а) ви до всіх ставтеся з повагою і добротою;
б) ви достатні ввічливі;
в) вам іноді буває важко спілкуватися з людьми;
г) ви постійно сваритеся.
5. Визначте Ваші організаторські здібності
а) ви можете переконувати людей;
б) ви здібний організатор;
в) ваші організаторські здібності залишають бажати кращого
г) ви поганий організатор
6. Наскільки ви були наполегливі
а) ви завжди домагаєтеся своїх цілей;
б) ви намагаєтеся у міру можливості;
ви наполегливі і рішучі;
г) ви не любите впиратися.
7. Наскільки Ви ініціативні
а) ви намагаєтеся взяти додаткову роботу
б) ви чітко і своєчасно виконуєте свою роботу, проявляєте кмітливість і винахідливість.
в) ви намагаєтеся все робите самостійно без вказівок і нагадувань;
г) ви нічого не робите без вказівок.
Підрахуйте бали: за обрану відповідь а) 4 бали, б) 3 бали, в) 2 бали, г) 1 бал
Критерії:
нижче 12 балів -можливість, що ви найближчим часом відкриєте фірму низька;
від 12 до 18 балів - ваші здібності з відкриття фірми - середні;
від 18 до 24 балів - у вас високі можливості для відкриття фірми, спробуйте;
вище 24 балів - ваш потенціал дуже високий.
Вчитель: Давайте помріємо. Ким ви станете, коли виростете?
Діти:
- Банкіром.
- Лікарем.
- Вчителем.
- Підприємцем ...
Діти говорять про свої мрії.
Вчитель: Ким би ви не стали, постарайтеся пам'ятати: у прагненні досягти заповітну мету не можна переходити межу дозволеного. Трудіться не тільки для себе, але і для інших, для суспільства, для держави.
Яке відкриття для себе ви зробили на уроці?
Я дякую всім за ваші старання, за ваші вміння. Мені дуже хочеться, щоб мрія кожного з вас збулася і ви стали гідними людьми.
Підсумок уроку. Заповнення карти самоконтролю учнів
Карта самоконтролю учнів
Ваша оцінка діяльності на уроці команди ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ..
Оцінка власної роботи на уроці ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Оцінка організації уроку ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ..
Щоб ви змінили в організації уроку