Урок-конкурс "Односкладні прості речення з головним членом - присудком (ознайомлення)"

Про матеріал

Мета: поглибити знання учнів про види речень за будовою , ознайомити їх з видами односкладних речень; формувати у школярів уміння правильно визначати ці речення, відрізняти від двоскладних; виховувати патріотичні почуття до рідного краю , силу волі, незламність духу; розвивати увагу, уяву, логічне мислення, пам'ять.

Перегляд файлу

Урок - конкурс : українська мова.

Клас 8

Тема. Односкладні прості речення з головним членом - присудком (ознайомлення)

Мета: поглибити знання учнів про види речень за будовою , ознайомити їх з видами односкладних речень; формувати у школярів уміння правильно визначати ці речення, відрізняти від двоскладних; виховувати патріотичні почуття до рідного краю , силу волі, незламність духу; розвивати увагу, уяву, логічне мислення, пам'ять.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

                               Девіз уроку: "Захотіти - досягти"

Олександр Олесь

Хід уроку

І. Мотивація навчання школярів:

  1.                    Організаційний момент
  2.                    Вступне слово вчителя :

- шановні діти , сьогодні у нас незвичайне заняття. Урок - конкурс допоможе не тільки вивчити новий матеріал, а й націлить нас на подальшу роботу з теми.

Зараз ми будемо працювати у групах:

Перша група - Означено - особові.

Друга група - Неозначено - особові.

Третя група - Узагальнено - особові.

Четверта група - Безособові.

У кінці уроку визначимо, яка команда перемогла. А у пригоді нам стане картка самооцінки. Після конкурсу кожна група буде ставити собі бали за роботу.

II. Конкурс «Аукціон знань» (за кожну відповідь 1 бал).

  1.        Який розділ науки про мову вивчає речення?
  2.        Побудуйте від найменшої до найбільшої одиниці мови.

Що таке речення?

  1.        Які бувають речення за будовою?
  2.        Чим відрізняється просте речення від складного?
  3.        Наявність другорядних членів є у ...
  4.        За будовою граматичної основи речення буває...
  5.        За наявністю всіх потрібних членів речення... Підрахуємо бали і визначимо переможця цього конкурсу.

III. Конкурс «Я - перший»

У цій роботі використовуємо метод групової роботи «Пошук інформації».

Кожна команда отримує завдання за темою уроку. Визначається час на пошук, опрацювання та аналіз інформації. Потім заслуховуються повідомлення від кожної групи, що повторюються , розширюються всім класом.

Для перевірки теоретичних знань групами задаються питання. Правильна відповідь - 1 бал.

Підрахуємо бали і результати занесемо до карток самооцінки.

IV. Релаксація.

Учитель. Після напруженої праці нам треба відпочити. А в цьому нам допоможуть музика і слово (звучить мелодія Бетховена).

Покладіть руки на коліна, заплющить очі і подумайте про щось дуже приємне. Опустіть голову вниз і відпочиньте.

Степ... Десь там за десяток кілометрів видно горизонт. Плодюча і щедра земля. Ніколи не буває однаковою.

Ранок . Туманіє. Як нелегко підіймати чорнозем. Мріялося людям ступити на цю безкраю землю. Залишитися тут навічно. Херсонщина ...

 

V. Конкурс «Хто швидше»

Учитель . Цей конкурс зміцнює пам'ять , тренує швидкість, а також розвиває логічне мислення.


Перший етап

Двоскладні речення треба перебудувати на односкладні.

1 група. Завжди я вірю в широчінь океану серця вразливого, серця
людського.

  1. група. Я бачу в людині кожній оту найбільшу щедроту роздарювань серце своє. (З творів Л.Забашти).
  2. група. Осінь я давно хвалити звик за її веселий, добрий звичай (М.Рильський).
  1. група. Я по землі люблю ходити босим. (М. Сингаївський).

Другий етап

Треба ввести перебудоване речення у міні -текст. Використовуємо метод «Ланцюжок» .

Не забуваємо про самооцінку.

VI. Конкурс «Народні мудреці».

Учасникам треба завершити неповні прислів'я. У конкурсі враховується як швидкість, так і правильність відповідей.

Видно звіра по (зубах). Нема зерна без (полови). З поганої трави не буде (доброго сіна). Не припрягай воза перед (конем). На чужім мотузку в (колодязь не опускайся). Роботу пригортай, а (лінь проганяй). Від своєї тіні (не втечеш). З чужого злого вчися (доброго свого). Із сотні голок сокири (не склеїш).

Кожна правильна відповідь 1 бал. Оцініть себе.

VII. Підведення підсумків уроку.

Я дякую за роботу на уроці. Пропоную використати метод «Мікрофон» для підведення підсумків заняття.

  1. Над якою темою працювали)
  2. Що таке односкладне речення?
  3. Які типи односкладних речень з головним членом присудком існують в українській мові?

  1. Які методи нам стали у пригоді?
  2. Що на уроці вам сподобалося?
  3. Як ви почували себе на уроці?

VIII. Оцінювання.

Лідери груп дають аналіз роботи учням команди. Учитель виставляє оцінки.

 

IX. Домашні завдання. Скласти і записати міні - твір на тему
«Чарівні степи Херсонщини», використовуючи тільки односкладні
речення.

 

№ з/п

Види завдань

Самооцінка

1

Аукціон знань

 

2

Я-перший

 

3

Хто швидше:

 

4

1 етап

 

5

2 етап

 

6

Народні мудреці

 

7

Підсумки роботи на уроці

 


 

 

 

docx
Додано
28 червня 2018
Переглядів
963
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку